اخبار بورسسود سهام

مجمع شرانل؛ بررسی سود نقدی سهام شرکت نفت ایرانول

جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه، با حضور سهامداران و مدیران شرکت، به منظور تعیین وضعیت و تصمیم‌گیری در خصوص فعالیت‌های آن شرکت، شکل می‌گیرد. حضور تمامی سرمایه‌گذاران و سهامداران شرکت در این جلسه بدون هیچ‌گونه محدودیتی امکان‌پذیر است. برگزاری مجمع عمومی هر شرکت طبق شرایط تعیین‌شده توسط آن شرکت یا سازمان انجام می‌شود. از جمله موضوعاتی که در این مجمع مورد بررسی قرار می‌گیرد، ارزیابی عملکرد شرکت در سال مالی گذشته و تصویب میزان سود تقسیمی سهامداران است. در این مقاله به تاریخ برگزاری مجمع شرانل، تاریخ پرداخت سود سهام شرکت نفت ایرانول و دیگر جزییات مربوطه به‌طور کامل پرداخته شده است. شرکت نفت ایرانول یکی از بزرگترین تولیدکنندگان روغن پایه، انواع روغن‌های موتوری، صنعتی و… است. در این صنعت چهار شرکت اصلی تولیدکننده انواع روانکار هستند، همچنین شرکت‌های تصفیه دوم و بلندینگ‌های متفرقه نیز در بخش تولید روغن‌های موتوری و صنعتی فعالیت می‌کنند.

  • سهامداران و تحلیلگران می‌توانند، جهت مشاهده تحلیل بنیادی این شرکت به مقاله تحلیل بنیادی شرانل مراجعه کنند.

مجمع عمومی عادی سالیانه

شرکت‌های پذیرفته‌شده در سازمان بورس اوراق بهادار موظف هستند حداکثر تا 4 ماه پس از پایان سال مالی خود، مجمع عمومی عادی سالیانه برگزار کنند. هدف از تشکیل این مجمع بحث و تصویب درباره مسائل اساسی، ارائه گزارش‌های مهم شرکت و تعیین میزان سود نقدی هر سهم است. در این مجمع سالیانه، مدیرعامل گزارشی به نام “گزارش هیئت‌مدیره” ارائه می‌دهد که به معرفی برنامه‌ها و طرح‌های آینده‌ی شرکت می‌پردازد و اطلاعات مهم دیگری را نیز درباره عملکرد شرکت به سرمایه‌گذاران ارائه می‌کند. برگزاری منظم این مجمع از اهمیت زیادی برخوردار است و به شرکت‌ها کمک می‌کند تا شفافیت، حسابرسی و مشارکت اعضا را تضمین کنند.

لازم به ذکر است عموما 2 روز قبل از برگزاری مجمع، نماد معاملاتی شرکت متوقف می‌شود و تا زمان برگزاری مجمع و بازگشایی مجدد آن قابل معامله نیست. بنابراین سهامداران باید نسبت به روز برگزاری مجمع که از طریق سامانه کدال اطلاع‌رسانی شده است، توجه داشته باشند. برای آشنایی بیشتر با این مجمع، مطالعه مقاله مجمع عمومی عادی سالیانه در سایت انیگما پیشنهاد می‌شود.

تاریخ برگزاری مجمع شرانل

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت نفت ایرانول منتهی به سال مالی 1401 بر اساس آگهی منتشره در سامانه کدال مورخ 1402/03/31، در خصوص دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه راس ساعت 14:00 روز شنبه مورخ 1402/04/10 در محل مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش واقع در خيابان وليعصر، بالاتر از جام جم، نرسيده به چهارراه شهيد چمران (پارک وی) برگزار شد.

سهامداران می‌توانستند نسبت به مشاهده بر خط (آنلاين) جلسه از طريق تارنمای شرکت به نشانی WWW.iranol.ir اقدام کنند. برگ ورود به جلسه در روز برگزاری مجمع با ارائه کارت ملی برای اشخاص حقيقی، وکالتنامه رسمی برای نمايندگان سهامداران و همچنين معرفی‌نامه کتبی اشخاص حقوقی به همراه کارت ملی شخص معرفی‌شده، شماره ثبت و شناسه ملی شرکت، در همان محل صادر می‌شد.

حاضرین در مجمع عمومی عادی سالیانه شرانل

  • شرکت سرمايه‌گذاری نفت و گاز و پتروشيمی تامين (تاپيکو)
  • شرکت سرمايه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری
  • شرکت خدمات گستر صبا انرژی
  • شرکت ارزش‌ آفرينان تجارت صبا
  • شرکت صبا انرژی جهان گستر
  • شرکت نفت پاسارگاد
  • شرکت سرمايه‌گذاری صبا تامين

دستور جلسه مجمع شرکت نفت ایرانول

در جلسه مجمع شرانل در خصوص دستور جلسات زیر تصمیم‌گیری شد:

  • استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1401/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • انتخاب اعضای هیئت‌مدیره
  • تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره
  • تعیین پاداش هیئت مدیره
  • سایر موارد

مطابق تصمیمات اتخاذشده در مجمع عمومی عادی سالیانه شرانل، سازمان حسابرسی به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و همچنین این سازمان به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شد. روزنامه‌ اطلاعات نیز به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

سود نقدی سهام شرانل

شرکت‌های فعال در بازار سرمایه عموما پس از پایان یک دوره مالی بخشی از سود هر سهم خود را به‌عنوان سود نقدی (دیویدنت) میان سهامداران تقسیم می‌کنند. میزان سود نقدی در پایان سال مالی شرکت یکی از عوامل تاثیرگذار بر جذب سهامداران برای سرمایه‌گذاری است. این سود متعلق به سهامدارانی است که تا زمان برگزاری مجمع، سهام این شرکت را در اختیار داشته باشند. برای آشنایی با نحوه تقسیم سود مجمع شرانل، لازم است به بررسی تاریخچه سود نقدی آن پرداخته شود. در ادامه به بررسی روند تقسیم سود شرانل در سال‌های مالی گذشته پرداخته شده است.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (EPS)سود نقدی هر سهم (DPS)درصد تقسیم سود
1401/12/2914٬407 ریال11٬120 ریال٪77
1400/12/297٬986 ریال7٬650 ریال٪95
1399/12/305٬345 ریال5٬000 ریال٪93

بازده نقدی سهام شرانل

بازده نقدی سهم نیز یکی دیگر از معیارهای اساسی در بورس است که در واقع، نسبت سود نقدی به ازای هر سهم (یا همان DPS) را، به آخرین قیمت سهم پیش از مجمع در سایت TSE نشان می‌دهد. این نسبت، که تا حدودی ارزش سرمایه‌گذاری در سهام را تعیین می‌کند، باید در کنار تحلیل بنیادی مورد توجه قرار گیرد. افزایش بازده نقدی باعث جلب توجه بیشتری از سوی سهامداران می‌شود و در نتیجه، تعداد بیشتری از آنان به حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ترغیب می‌شوند. در همین راستا، در جدول زیر بازده نقدی سهام شرکت نفت ایرانول مورد بررسی قرار گرفته است.

سال مالی منتهی بهقیمت سهم پیش از بسته‌شدن (PRICE)سود نقدی هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1401/12/29101٬150 ریال11٬120 ریال٪10
1400/12/2954٬000 ریال7٬650 ریال٪14
1399/12/3045٬018 ریال5٬000 ریال٪11

زمان‌بندی پرداخت سود مجمع شرانل

سود عملکرد سال مالی منتهی به 1401/12/29 شرانل به شرح زیر پرداخت شد:

سود سهامداران حقیقی دارای کد سجام از تاریخ 1402/05/29 تا 1402/06/30 با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب‌معرفی‌شده در سامانه سجام واریز شد. همچنین سهامداران حقیقی فاقد کد سجام می‌توانستند از تاریخ 1402/07/15 با مراجعه به کلیه شعب بانک ملت سراسر کشور سود خود را دریافت کنند.

سهامداران حقوقی، سبد‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری از تاریخ 1402/07/15 با درخواست کتبی و اعلام شماره حساب بانکی (شبا)، نسبت به دریافت سود خود اقدام کردند.

امتیاز خود را ثبت کنید

رقیه محمدپور

تحلیل بنیادی سهم‌ها و تولید محتوا در این زمینه از علایق بنده است. در حال حاضر به مدت 3 سال است که در این زمینه فعالیت دارم و به طور پیوسته در حال ارتقای اطلاعات خود در زمینه بازار سرمایه هستم.

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا