اخبار بورسسود سهام

سود مجمع وبانک در سال 1403؛ بررسی بازده نقدی سهام وبانک

مجمع عمومی عادی سالیانه رویداد قابل توجهی در بازار سرمایه است که مدیران و سهامداران با حضور خود در آن می‌توانند تصمیمات مهمی برای شرکت بگیرند. این جلسات به طور سالیانه و به منظور بررسی عملکرد سال مالی گذشته و اتخاذ تصمیمات مهم برای آینده شرکت برگزار می‌شوند. شرط تشکیل این مجمع، حضور دارندگان حداقل نیمی از سهام شرکت است. در ادامه به بررسی مجمع وبانک به‌ عنوان شرکتی فعال در صنعت شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی بازار بورس اوراق بهادار تهران پرداخته شده است.

  • در کنار مطالعه مجمع سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، مطالعه مقاله تحلیل بنیادی وبانک و نحوه ارزش‌گذاری سهام این شرکت پیشنهاد می‌شود.

مجمع عمومی عادی سالیانه

مجمع عمومی عادی سالیانه با حضور فعال سهامداران و مدیران شرکت با هدف ارزیابی عملکرد شرکت، تصویب صورت‌های مالی و تعیین سود نقدی و همچنین تصمیم‌گیری در خصوص برنامه آینده شرکت تشکیل می‌شود. در ادامه از صورت‌های مالی مهمی که در مجمع سالیانه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، می‌توان به صورت سود و زیان سال مالی مورد بررسی، صورت دارایی و مطالبات شرکت و… اشاره کرد. سهامداران با دریافت برگ ورود به جلسه می‌توانند در مجمع حضور داشته باشند و سوالات خود را مطرح کنند. حضور سهامداران در مجمع باعث کسب اطلاعات دقیقی از شرکت و صنعت مربوطه می‌شود.

لازم به ذکر است شرکت‌های برگزارکننده مجمع، باید تاریخ و مکان برگزاری مجمع عمومی سالیانه را حداقل 10 روز پیش از تشکیل مجمع، از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار اطلاع‌رسانی کنند. همچنین آخرین آگهی‌ و اطلاعات مجامع شرکت‌ها نیز از طریق سامانه کدال یا سایت TSE قابل مشاهده هستند. با مطالعه مقاله مجمع عمومی عادی سالیانه با این مجمع و تمام جزئیات آن آشنا خواهید شد.

زمان برگزاری مجمع وبانک در سال 1403

شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت می‌کند تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 09:00 روز پنج شنبه مورخ 1403/04/28 در آدرس تهران، بلوار غربی ورزشگاه آزادی، جنب درب غربی ورزشگاه، هتل المپیک، مرکز همایش‌های بین‌المللی هتل المپیگ برگزار می‌شود، حضور بهم رسانند.

نحوه دریافت برگ حضور در جلسه

وبانک در راستای رعایت دستورالعمل حاکمیت شرکتی و تایید مالکیت سهام قبل از حضور در جلسه اعلام می‌کند که تایید و مالکیت سهام یا وکالت سهامداران حقیقی با ارائه اصل کارت ملی و اصل وکالت نامه رسمی و نمایندگان سهامداران حقوقی با ارائه اصل کارت ملی، معرفی‌نامه یا اصل وکالت نامه رسمی، امکان‌پذیر خواهد بود. بنابراین سهامداران جهت دریافت کارت حضور در جلسه از تاریخ 1403/04/16 در طی ساعات اداری به واحد امور سهامداران واقع در محل شرکت یا در روز برگزاری مجمع، به محل مجمع مراجعه کنند.

سهامدارانی که امکان حضور در جلسه مجمع را ندارند، می‌توانند نسبت به مشاهده و پیگیری بر خط (آنلاین) مجمع از طریق تارنمای شرکت به نشانی www.tmgic.ir و صفحه آپارت به نشانی https://aparat.com/tmgictv، اقدام کنند. همچنین طرح سوالات در خصوص جلسه مجمع از طریق تارنمای شرکت امکان‌پذیر خواهد بود.

دستور جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه وبانک

در جلسه مجمع وبانک منتهی به سال مالی 1402 در خصوص دستور جلسات زیر تصمیم‌گیری خواهد شد.

  • استماع گزارش هیئت مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1402/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیرالانتشار
  • انتخاب اعضای هیئت مدیره
  • تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره
  • تعیین پاداش هیئت مدیره
  • سایر موارد

حاضرین در مجمع وبانک

حاضرین در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی منتهی به سال مالی 1401 که در تاریخ 1402/04/25 برگزار شد، به شرح زیر بود.

  • بانک ملی ایران
  • موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، از کارافتادگی کارکنان بانک‌ها
  • شرکت بیمه ایران
  • شرکت سرمایه‌گذاری مدیریت سرمایه مدار
  • سهامداران حقیقی
  • سایر سهامداران حقوقی

سود سهام وبانک

همانطور که گفته شد یکی از اقدامات مهم در جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه تعیین میزان سود تقسیمی به ازای هر سهم است. میزان سود نقدی مشخص می‌کند چه مقدار از سود خالص حاصل‌شده از سال مالی، میان سهامداران تقسیم شده است. همچنین این سود شامل سهامدارانی است که تا روز برگزاری مجمع سهامدار این شرکت بودند. لازم به ذکر است در صورتی که سهامداران حتی یک روز پیش از بسته‌شدن نماد، سهام خود را فروخته باشند، قادر به دریافت سود مجمع وبانک نخواهند بود. در این بخش به بررسی درصد تقسیم سود وبانک برای سه سال مالی گذشته پرداخته شده است.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (EPS)سود نقدی هر سهم (DPS)درصد تقسیم سود
1401/12/292٬131 ریال2٬200 ریال٪103
1400/12/292٬072 ریال1٬440 ریال٪69
1399/12/301٬726 ریال1٬000 ریال٪57

بازده نقدی سهام وبانک

بازده نقدی سهم یک معیار مهم در بازار سرمایه است که ارزندگی سرمایه‌گذاری در سهام را نشان می‌دهد. تغییرات بازده نقدی می‌تواند بر حضور سهامداران در مجمع عمومی سالیانه تاثیرگذار باشد، به طوری که هر چه بازده نقدی افزایش یابد، سهامداران تمایل بیشتری برای حضور در مجمع و همچنین سرمایه‌گذاری در آن نماد خواهند داشت. برای درک بهتر از عملکرد مالی شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، به بررسی بازده نقدی این نماد در سه سال مالی اخیر پرداخته شده است.

سال مالی منتهی بهقیمت سهم پیش از بسته شدن (PRICE)سود نقدی هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1401/12/2911٬610 ریال2٬200 ریال٪18
1400/12/299٬720 ریال1٬440 ریال٪14
1399/12/309٬060 ریال1٬000 ریال٪11

زمان پرداخت سود مجمع وبانک

سود عملکرد سهامداران برای سال مالی 1401 به شرح زیر پرداخت شد:

  1. سود سهامداران حقیقی دارای کد سجام، سهامداران خارجی، سبدها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در تاریخ 1402/06/27 از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب اعلامی آنان در سامانه سجام واریز شد.
  2. سهامداران حقوقی با مالکیت کمتر از 1 درصد (کمتر از 272٬500٬000 سهم) سود خود را در تاریخ 1402/06/27 از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با واریز به حساب اعلامی آنان در سامانه سجام دریافت کردند.
  3. سهامداران حقیقی فاقد کد سجام یا دارای سنوات گذشته، می‌توانستند جهت دریافت سود سهام از تاریخ 1402/08/15 با در دست داشتن اصل کارت ملی به هر یک از شعب بانک ملی مراجعه کنند.
  4. سهامداران خارجی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها می‌توانستند درخواست کتبی خود را مبنی بر دریافت سود سهام، از تاریخ 1402/08/15 به شرکت ارسال کنند.
  5. پرداخت سود به سهامداران حقوقی با مالکیت بیش از 1 درصد سهام و سهامدارانی که امکان پرداخت سود برای ایشان از طریق سامانه سجام فراهم نبود، از تاریخ 1402/10/15 طی مهلت قانونی و با ارائه درخواست کتبی، انجام شد.
5/5 - (1 رای)

رقیه محمدپور

تحلیل بنیادی سهم‌ها و تولید محتوا در این زمینه از علایق بنده است. در حال حاضر به مدت 3 سال است که در این زمینه فعالیت دارم و به طور پیوسته در حال ارتقای اطلاعات خود در زمینه بازار سرمایه هستم.

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا