بورس

ثروتمندترین‌ اشخاص بورس

بازار سرمایه در ایران مانند سایر کشورهای جهان یکی از شفاف‌ترین بخش‌های اقتصاد است. در بازار سرمایه سهامداران حقیقی و حقوقی بسیاری فعالیت می‌کنند. برآیند معاملات اشخاص مختلف حاضر در بازار، خود را در وضعیت کلی بازار و روند قیمتی سهم‌های مختلف نشان می‌دهد. هرچه سهامداران بزرگ‌تر بوده و درصد بیشتری از کل بازار سرمایه را شامل شوند، اثرگذاری بالاتری در بازار خواهند داشت و پیگیری فعالیت آن‌ها از اهمیت بالاتری برخوردار است. در ادامه به بررسی برخی از ثروتمندترین‌‌های بورس که تاثیرگذاری زیادی در بازار سرمایه ایران دارند، پرداخته شده است.

نقش سهامداران در بورس

هرچه سهامداران حقیقی و حقوقی دارایی‌های بیشتری در بازار سرمایه داشته باشند، اثرگذاری بیشتری نیز در این بازار خواهند داشت. بنابراین شناخت بزرگ‌ترین سهامداران بورس و عملکرد هر یک در بازار سرمایه از اهمیت زیادی برخوردار است. در ادامه اثرگذارترین حقوقی‌های بازار سرمایه بررسی شده است.

لیست ثروتمندترین‌های بورس

اطلاعات سهامداران مختلف بالای یک درصد شرکت‌ها به صورت عمومی انتشار می‌یابد. در محصول سهامداران انیگما برای اولین بار در ایران به صورت انحصاری گزارش‌ جامعی از دارایی‌های تمامی نهادهای فعال در بورس ایران که به صورت عمومی اطلاعاتشان در سایت  www.tsetmc.com منتشر می‌شود، گردآوری شده‌ است. در جدول زیر ۱۰ شخص اول لیست ثروتمندترین‌های بازار سرمایه با توجه به قیمت لحظه‌ای سهام مختلف قابل مشاهده است.

ثروتمندترین‌های بورس

طبق جدول فوق بزرگ‌ترین سهامدار بازار سرمایه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با داشتن 224 هزار میلیارد تومان دارایی بورسی است. این شرکت با داشتن 2٫84 درصد از کل بازار سرمایه، جزو اشخاص موثر در این بازار است.

پس از آن گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با نماد «وامید»، 2٫54 درصد از بازار سرمایه را در اختیار دارد. دارایی‌های این هلدینگ در بورس حدود 200 هزار میلیارد تومان است.

همچنین شرکت‌ گسترش نفت و گاز پارسیان، سازمان تامین اجتماعی و گروه پتروشیمی تابان فردا با داشتن بیش از 2 درصد از سهم بازار سرمایه از مهم‌ترین اشخاص حقوقی فعال در این بازار هستند.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت انیگما به ارزش لحظه‌ای دارایی‌های ۱۰ هزار کد بورسی دسترسی داشته باشید.

4/5 - (1 رای)
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا