اخبار بورسسود سهام

سود سهام مجمع خنصیر؛ زمان برگزاری مجمع شرکت مهندسی نصیر ماشین

مجمع عمومی عادی سالیانه یکی از جلسات مورد توجه فعالان بازار سرمایه محسوب می‌شود. در این مجمع به بررسی عواملی همچون چگونگی عملکرد شرکت در سال گذشته، میزان سود تقیسمی میان سهامداران و همچنین تصمیم‌گیری در خصوص برنامه‌های آینده شرکت پرداخته می‌شود. تمامی سهامدارانی که تا زمان برگزاری مجمع سهامدار شرکت باشند، قادر به حضور در این جلسه هستند. همچنین سهامداران در این مجمع می‌توانند سوالات خود را مطرح کرده و در تصمیم‌گیری‌ها شرکت کنند. هدف از این مطلب بررسی جزئیات مجمع خنصیر از جمله زمان برگزاری آن و همچنین نحوه پرداخت سود سهام خنصیر است.

مجمع عمومی عادی سالیانه

مجمع عمومی عادی سالیانه یک رویداد مهم است که با توجه به سیاست شرکت‌ها و سازمان‌ها هر ساله برگزار می‌شود. همانطور که گفته شد هدف از تشکیل این مجمع بررسی وضعیت مالی و عملکرد شرکت و تصمیم‌گیری درباره مسائل مهم آن است. سهامداران با تحلیل جزئیاتی مانند میزان سود نقدی، درصد تقسیم سود و همچنین محاسبه بازده نقدی، می‌توانند تصمیم‌گیری موثری در خصوص حضور خود در مجمع شرکت داشته باشند. این مجمع یک فرصت مهم برای سهامداران به منظور ارتباط مستقیم با مدیران و سایر سرمایه‌گذاران و همچنین فرصتی جهت اطلاع‌رسانی درباره شرکت برای مدیران است.

پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، تمام مراحل جلسات مجمع برای اطلاع‌رسانی به سهامداران در سامانه codal.ir منتشر می‌شوند. سهامداران و سرمایه‌گذاران هر شرکت با استفاده از این مطالب منتشرشده می‌توانند اطلاعات جامعی درباره مجمع و تصمیمات اتخاذشده در آن را دریافت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، توصیه می‌شود مقاله مجمع عمومی عادی سالیانه مطالعه شود.

زمان برگزاری مجمع خنصیر در سال 1403

شرکت مهندسی نصیر ماشین از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت می‌کند تا در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که در ساعت 10:00 روز شنبه مورخ 1403/04/16 در شهر تهران، خیابان ولیعصر، پایین‌تر از پارک ساعی، نبش کوچه دلبسته، شماره 2141، هتل سیمرغ، سالن آیین برگزار خواهد شد، حضور بهم رسانند.

سهامداران، وکلا و نمایندگان قانونی می‌توانند برگه ورود به جلسه را در همان روز با ارائه کارت شناسایی معتبر برای اشخاص حقیقی و معرفی نامه برای اشخاص حقوقی و وکالت نامه برای وکلا دریافت کنند. همچنین سهامدارانی که تمایل دارند به صورت مجازی در مجمع شرکت کنند، دعوت می‌شود جهت مشاهده به لینک http://dima.csdiran.ir مراجعه کنند.

حاضرین در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مهندسی نصیر ماشین

حاضرین در مجمع خنصیر منتهی به سال مالی 1401 به شرح زیر بود:

  • شرکت تولیدی موتور گیربکس و اکسل سایپا
  • آقای علی پوررکنی صالحان
  • مانی حاجی سید جوادی
  • خانم سحر پوررکنی صالحان
  • آقای سپهر پوررکنی صالحان
  • خانم سپیده پوررکنی صالحان
  • سایر سهامداران

دستور جلسه مجمع سالیانه خنصیر

دستور جلسه به عنوان یک راهنمای جامع، جهت درک بهتر روند کلی، ساختار، و فرآیندهای جلسه مجمع ارائه می‌شود. در ادامه دستور جلسه مجمع خنصیر در سال 1402 ذکر شده است:

  • استماع گزارش هیئت‌مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1401/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره
  • تعیین پاداش هیئت‌مدیره

مطابق تصمیمات اتخاذشده در این مجمع، حافظ گام به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و کاربرد تحقیق به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. همچنین روزنامه ابرار به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت اعلام شد.

سود سهام خنصیر

سود نقدی بر بازدهی سهامداران در بازار بورس، تاثیرات مستقیمی دارد، از این رو لازم است در کنار تحلیل بنیادی سهام، مجمع شرکت‌ها نیز توسط تحلیلگران و سهامداران مورد بررسی قرار گیرد. تصمیمات مربوط به سود نقدی تعیین می‌کنند که چه میزان از سود خالص به ازای هر سهم (EPS) به سرمایه‌گذاران تعلق گیرد. سهامداران و سرمایه‌گذاران باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که توزیع سود نقدی فقط مخصوص افرادی است که در زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سهامدار شرکت هستند.

جهت تحلیل سود مجمع خنصیر، لازم است تاریخچه توزیع سود نقدی (Dividend) این شرکت در چند سال اخیر مورد بررسی قرار گیرد. این مطالعه نشان می‌دهد که آیا شرکت به تداوم توزیع سود نقدی پرداخته یا تغییراتی در سیاست تقسیم سود نقدی خود ایجاد کرده است. در جدول زیر، روند توزیع سود نقدی شرکت مهندسی نصیر ماشین بر اساس اطلاعات منتشرشده در سایت کدال پلاس انیگما، مورد ارزیابی قرار گرفته است.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (EPS)سود نقدی هر سهم (DPS)درصد تقسیم سود
1401/12/29294 ریال150 ریال٪51
1400/12/29249 ریال35 ریال٪14
1399/12/30774 ریال82 ریال٪10

بازده نقدی سهام خنصیر

بازده نقدی سهم از معیارهای اصلی در بازار سرمایه است و نسبت سود نقدی به ازای هر سهم (DPS) به قیمت سهم پیش از بسته شدن (Price) را نمایان می‌سازد. بازده نقدی، تا حدود نشان‌دهنده ارزندگی سرمایه‌گذاری در سهام است و تغییرات آن بر حضور سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه تاثیر می‌گذارد. افزایش بازده نقدی می‌تواند باعث جذب سهامداران به حضور در مجمع شود. در ادامه، بازده نقدی خنصیر در سه سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است.

سال مالی منتهی بهقیمت سهم پیش از بسته‌شدن (PRICE)سود نقدی هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1401/12/2912٬980 ریال150 ریال%1
1400/12/2912٬610 ریال35 ریال%0٫2
1399/12/30105٬460 ریال82 ریال0

زمان و نحوه پرداخت سود مجمع خنصیر

برنامه زمانبندی پرداخت سود کلیه سهامداران شرکت مهندسی نصیر ماشین که در تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مورخ 16 تیر 403 سهامدار این شرکت بودند، توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه 15 آبان 1403 از طریق سامانه سجام پرداخت خواهد شد.

شایان ذکر است خنصیر سود کلیه سهامداران جزء را تا تاریخ تحریر این نامه به حساب اعلامی سهامداران واریز کرده است، لذا مجدد از کلیه سهامدارانی که موفق به دریافت سود سهام سنوات قبل نشده و همچنین موفق به ثبت نام در سامانه سجام نشده‌اند، تقاضا می‌شود با واحد امور سهام شرکت به شماره 02188618499 تماس گرفته یا نسبت به معرفی شماره حساب بانکی خود از طریق آدرس الکترونیکی nasiredari@gmail.com اقدام کنند.

5/5 - (1 رای)
نمایش بیشتر

رقیه محمدپور

تحلیل بنیادی سهم‌ها و تولید محتوا در این زمینه از علایق بنده است. در حال حاضر به مدت 3 سال است که در این زمینه فعالیت دارم و به طور پیوسته در حال ارتقای اطلاعات خود در زمینه بازار سرمایه هستم.

مقاله‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا