اخبار بورسسود سهام

سود مجمع کمنگنز چه زمانی پرداخت می‌شود؟ نحوه دریافت سود سهام

مجمع عمومی عادی سالیانه یکی از مهم‌ترین مجامع در بازار سرمایه است. مجمع کمنگنز با حضور مدیران و سهامداران شرکت‌ها به منظور رسیدگی به گزارش مدیران و بازرسان شرکت، تصویب صورت‌های مالی و تقسیم سود میان سهامداران، به طور سالانه برگزار می‌شود. با توجه به برگزاری مجمع عمومی سالیانه کمنگنز منتهی به سال مالی 1402 در تیرماه امسال، تصمیماتی از جمله افزایش حقوق دولتی از 4 درصد به 8 درصد گرفته شده است. در ادامه این مطلب به جزئیات بیشتر مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معادن منگنز ایران، میزان سود تقسیمی و همچنین زمان پرداخت این سود به سهامداران پرداخته شده است.

مجمع عمومی عادی سالیانه

همانطور که گفته شد مجمع عمومی عادی سالیانه به گردهمایی مدیران و سهامداران یک شرکت با هدف بررسی وضعیت شرکت گفته می‌شود. به طور کلی می‌توان تعیین خط مشی و تشریح اهدف و تصمیم‌گیری در خصوص آینده شرکت، بررسی و تصویب صورت‌های مالی شرکت (صورت سود و زیان، صورت وضعیت مالی و…)، تصویب میزان سود نقدی بین سهامداران، انتخاب مدیران و بازرسان و تعیین روزنامه کثیرالانتشار از مهم‌ترین وظایف مجمع سالیانه دانست. برگزاری این مجمع باعث شفافیت در عملکرد شرکت می‌شود و سهامداران با حضور خود می‌توانند اطلاعات دقیقی از شرکت و صنعت مربوطه به دست آورند.

مهلت قانونی تشکیل مجمع سالیانه حداکثر 4 ماه پس از پایان سال مالی شرکت است. این مجمع زمانی به رسمیت شناخته می‌شود که حداقل بیش از نیمی از سهامداران به نسبت تعداد سهام در آن حضور داشته باشند. در صورتی که تعداد شرکت‌کنندگان به حد نصاب نرسد، مجمع لغو می‌شود و برای بار دوم با هر تعداد از شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود.

همچنین شرکت‌ها موظف هستند حداقل 10 روز قبل از برگزاری مجمع زمان، مکان تشکیل و دستورجلسه مجمع را در روزنامه‌های کثیرالانتشار یا سامانه کدال منتشر کنند. برای آشنایی بیشتر با مجمع سالیانه و درک بهتر آن، مطالعه مقاله مجمع عمومی عادی سالیانه پیشنهاد می‌شود.

زمان برگزاری مجمع کمنگنز

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت معادن منگنز ایران بر اساس آگهی منتشرشده در سامانه کدال مورخ 1403/03/16 در خصوص دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه راس ساعت 09:00 روز یکشنبه مورخ 1403/04/03 در محل خیابان هزارجریب، روبروی درب شرقی دانشگاه اصفهان، نبش کوچه 4، ساختمان تکادو، سالن اجتماعات شرکت تکادو برگزار شد.

برگ ورود به جلسه مجمع نیم ساعت قبل از شروع جلسه در ساعت 08:30 همان روز صادر شد. همچنین سهامدارانی که امکان حضور در مجمع را نداشتند، می‌توانستند مجمع مذکور را از طریق لینک https://www.aparat.com/IRMANGANESE/live مشاهده و سوالات خود را به شماره 09933464430 پیامک کنند.

حاضرین در مجمع عمومی عادی سالیانه کمنگنر

  • شرکت تکادو
  • شرکت مجتمع نگین معادن احیا
  • شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران
  • صندوق اختصاصی بازارگردانی آرمان تدبیر نقش جهان
  • شرکت فرآوری ذغالسنگ پروده طبس
  • شرکت معادن سنگ آهن احیا سپاهان

دستور جلسه مجمع شرکت معادن منگنز ایران

در مجمع کمنگنز منتهی به سال مالی 1402 در خصوص دستور جلسات زیر تصمیم‌گیری شد.

  • استماع گزارش هیئت مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1402/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیرالانتشار
  • انتخاب اعضای هیئت مدیره
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت مدیره
  • تعیین پاداش هیئت مدیره
  • سایر

مدیران و سهامداران کمنگنز رازدار را به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و رایمند و همکاران را ب عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب کردند. در این مجمع نیز روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار جهت درج آگهی‎‌های شرکت تعیین شدند.

سود مجمع کمنگنز

پس از بررسی صورت‌های مالی و تصویب صورت سود و زیان، متعاقبا سود نقدی به ازای هر سهم تعیین می‌شود. سود سهام به طور مستقیم بر بازدهی سهامداران در بازار سرمایه اثر می‌گذارد و همچنین معیاری مهم برای جذب سهامداران به سرمایه‌گذاری است. بررسی و تحلیل تقسیم سود نقدی به شناخت مسیر شرکت و تاثیرات آن بر سودآوری کمک می‌کند. در ادامه این بخش به بررسی تاریخچه تقسیم سود نقدی کمنگنز در سال‌های مالی گذشته پرداخته شده است.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (EPS)سود نقدی هر سهم (DPS)درصد تقسیم سود
1402/12/29713 ریال470 ریال٪65
1401/12/291٬138 ریال720 ریال٪63
1400/12/291٬439 ریال720 ریال٪50

بازده نقدی سهام کمنگنز

بازده نقدی سهم نیز یکی دیگر از معیارهای اساسی در بورس است که در واقع، نسبت سود نقدی به ازای هر سهم (یا همان DPS) را، به آخرین قیمت سهم پیش از مجمع در سایت TSE نشان می‌دهد. این نسبت، که تا حدودی ارزش سرمایه‌گذاری در سهام را تعیین می‌کند، باید در کنار تحلیل بنیادی مورد توجه قرار گیرد. افزایش بازده نقدی باعث جلب توجه بیشتری از سوی سهامداران می‌شود و در نتیجه، تعداد بیشتری از آنان به حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ترغیب می‌شوند. در همین راستا، در جدول زیر بازده نقدی سهام شرکت معادن منگنز ایران مورد بررسی قرار گرفته است.

سال مالی منتهی بهقیمت سهم پیش از بسته‌شدن (PRICE)سود نقدی هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1402/12/296٬230 ریال470 ریال٪7
1401/12/2918٬540 ریال720 ریال٪3
1400/12/2913٬640 ریال720 ریال٪5

زمانبندی پرداخت سود مجمع کمنگنز

برنامه زمانبندی پرداخت سود سهام کمنگنز مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به 1402/12/29 به شرح زیر پرداخت خواهد شد.

گروه سهامدارانتاریخ پرداخت از طریق سامانه سجام
کلیه سهامداران حقیقی، صندوق‌ها و سبدهای سرمایه‌گذارینیمه اول مهرماه 1403
سهامداران حقوقی شامل شرکت‌ها، کارگزاری‌ها و موسسه‌هانیمه دوم مهرماه 1403

با توجه به پرداخت سود مجمع کمنگنز از طریق سامانه سجام، سهامدارانی که ثبت نام و احزار هویت خود را در این سامانه انجام نداده‌اند، می‌بایست نسبت به ثبت نام خود در این سامانه اقدام کنند.

در ادامه سهامداران می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد امور سهام شرکت به یکی از روش‌های زیر ارتباط برقرار کنند:

  • آدرس امور سهام شرکت: اصفهان، خیابان محتشم کاشانی، کوچه بیژن، پلاک 98، طبقه اول، شرکت اعتمادگستر سپاهان
  • کدپستی: 8175969757
  • تلفت تماس:03136295871
  • وب سایت شرکت: www.irmanganese.com قسمت امور سهام
  • وب سایت امور سهام شرکت: www.etemadgs.ir قسمت پرتال سهامداران
امتیاز خود را ثبت کنید

رقیه محمدپور

تحلیل بنیادی سهم‌ها و تولید محتوا در این زمینه از علایق بنده است. در حال حاضر به مدت 3 سال است که در این زمینه فعالیت دارم و به طور پیوسته در حال ارتقای اطلاعات خود در زمینه بازار سرمایه هستم.

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا