اخبار بورس

مجمع فصبا؛ میزان سود تقسیمی در مجمع فصبا

مجمع عمومی عادی سالیانه یکی از گردهمایی‌های بزرگ و مهم در بازار سرمایه است که با حضور مدیران و سهامداران هر شرکت برگزار می‌شود. این جلسه به منظور بررسی عملکرد گذشته شرکت و اتخاذ تصمیماتی در خصوص آینده آن برگزار می‌شود. حضور برای کلیه سهامداران امکان‌پذیر است. افراد می‌توانند با طرح سوالات خود در این مجمع از برنامه‌های شرکت مطلع شده و در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داشته باشند. در ادامه این مطلب، جزئیات برگزاری مجمع فصبا و مواردی نظیر نحوه دریافت سود نقدی فصبا مورد بررسی قرار گرفته است.

مجمع عمومی عادی سالیانه

حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه به سهامداران کمک می‌کند تا اطلاعات دقیق‌تری از شرکت و صنعت مربوطه به دست آورند. زیرا در این مجمع به بررسی و تصویب صورت‌های مالی از جمله صورت سود و زیان، استماع گزارش حسابرس، تعیین سود نقدی و… پرداخته می‌شود. علاوه بر آن در مجمع سالیانه در خصوص تصمیمات شرکت در آینده و اهداف آن نیز بحث و گفتگو می‌شود. در نهایت امر، تصمیمات اتخاذشده در این مجمع با نام خلاصه تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه در سایت کدال و TSE قابل مشاهده است.

یکی از موضوعات لذت بخش برای سهامداران در مجمع سالیانه، تعیین میزان سود تقسیمی میان آن‌ها است. شرکت‌ها موظف هستند حداکثر 8 ماه بعد از برگزاری مجمع نسبت به واریز سود نقدی اقدام کنند. عموما افرادی که دیدگاه کوتاه مدت برای کسب سود در بازار سرمایه‌ دارند، علاقه‌ای به شرکت در این مجمع ندارند.

  • برای آشنایی بیشتر با مجمع و شرایط برگزاری آن، مطالعه مقاله مجمع چیست پیشنهاد می‌شود.

تاریخ مجمع فصبا

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت صبا فولاد خلیج فارس بر اساس آگهی منتشرشده در سامانه کدال مورخ 1403/01/19 در خصوص دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه راس ساعت 10:00 روز چهارشنبه مورخ 1403/01/29 در شهر بندرعباس، محل میدان یادبود، بلوار پاسداران، جنب اداره کل دخانیات، طبقه پنجم، سالن اتاق بازرگانی بندرعباس برگزار شد.

مجمع این شرکت به صورت حضوری یا الکترونیکی برگزار شد. سهامدارانی که تمایل داشتند به صورت الکترونیکی در مجمع شرکت کنند، می‌بایست از تاریخ 1403/01/28 به تارنمای http://dima.csdiran.ir مراجعه و ضمن اعلام حضور، سوالات خود را مطرح می‌کردند. با عنایت به اینکه رای‌گیری صرفا به صورت الکترونیکی انجام می‌شد، لذا شرکت از سهامداران خود در خواست کرد با ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام این شرکت را در برگزاری مجمع یاری کنند.

حاضرین در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه فصبا

  • شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری
  • شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا
  • شرکت خدمات گستر صبا انرژی
  • سایر سهامداران

دستور جلسه مجمع شرکت صبا فولاد خلیج فارس

در مجمع فصبا در خصوص دستور جلسات زیر تصمیم‌گیری شد.

  • استماع گزارش هیئت مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1402/09/30
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیرالانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت مدیره
  • تعیین پاداش هیئت مدیره
  • سایر موارد

طبق تصمیمات اتخاذشده در این مجم رازدار به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و بهراد مشار به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد نیز به‌عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.

سود نقدی مجمع فصبا

برای شرکت در مجمع عمومی عادی سالیانه عواملی مانند عملکرد شرکت، میزان سود نقدی، زمان پرداخت سود نقدی و دیدگاه سرمایه‌گذاری بسیار حائز اهمیت هستند. همانطور که گفته شد شرکت‌ها در مجمع به تعیین مقدار سود نقدی می‌پردازند. عموما استراتژی تقسیم سود شرکت‌ها ثابت است و تغییرات زیادی در آن‌ها رخ نمی‌دهد. بنابراین با بررسی سابقه مجمع شرکت‌ها در سال‌های گذشته می‌توان میزان سود نقدی آن‌ها در آینده را پیش‌بینی کرد. در ادامه به بررسی تاریخچه سود نقدی فصبا در سال‌های گذشته پرداخته شده است.

سال مالی منتهی بهسود خالص EPS (ریال)سود نقدی DPS (ریال)درصد تقسیم سود
1402/09/30798700٪87
1401/09/303٬7462٬800٪74
1400/09/303٬3542٬727٪81

مطابق جدول فوق شرکت صبا فولاد خلیج فارس در دوره 12 ماهه منتهی به آذرماه 1403 بیش از 87 درصد از EPS خود را میان سهامداران تقسیم کرده است.

بازده نقدی سهم فصبا

تحلیلگران و سهامداران بعد از تصویب سود نقدی، به محاسبه بازده نقدی می‌پردازند. بازده نقدی در بازار سرمایه بیانگر نسبت سود نقدی به ازای هر سهم بر قیمت پیش از بسته‌شدن در سایت TSE است. از این معیار برای ارزندگی سرمایه‌گذاری در سهام استفاده می‌شود و افزایش آن باعث جذب سرمایه‌گذاران بیشتری است. با تقسیم قیمت روز سهم پیش از بسته شدن در تاریخ 1403/01/27 (4٬536 ریال) بر سود مجمع فصبا (DPS)، بازده نقدی سهام فصبا 15 درصد محاسبه می‌شود.

زمان و نحوه پرداخت سود نقدی فصبا

برنامه زمان‌بندی پرداخت سود سهام سال مالی منتهی به 30 آذرماه 1402 به شرح جدول زیر است:

گروه سهامدارانتاریخ پرداخت
سهامداران حقیقی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌هااز تاریخ 1403/02/05
سهامداران حقوقی از 1 تا 9٬999٬999٬999 سهماز تاریخ 1403/03/05
سهامداران حقوقی عمده از 10 میلیارد تومان الی آخربا هماهنگی و مکاتبه با شرکت

سود تقسیمی مصوب مجمع صاحبان سهام از طریق سامانه سجام به سهامداران پرداخت خواهد شد. همچنین سهامداران موظف هستند به منظور دریافت سود خود، نسبت به ثبت نام در سامانه سجام اقدام کنند.

آدرس شرکت صبا فولاد خلیج فارس

  • دفتر مرکزی: تهران، خیابان نلسون ماندلا (جردن)، خیابان وحید دستگردی (ظفر)، نرسیده به خیابان ولیعصر (عج)، پلاک 380، طبقه 4
  • شماره تماس هوشمند: 91091261-9821+
  • شماره تماس: 88667233-9821+
  • فکس: 88667234-9821+
  • کدپستی:‌1968714598
  • نشانی کارخانه: بندرعباس، کیلومتر 13 جاده اسکله شهید رجایی، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس
امتیاز خود را ثبت کنید
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا