اخبار بورسسود سهام

مجمع فرود؛ سود سهام شرکت فولاد شاهرود

شرکت‌های فعال در بازار سرمایه، سالانه موظف به برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه هستند. مجمع عمومی عادی سالیانه محلی برای گردهمایی سهامداران و مدیران شرکت به منظور بررسی مسائل مهم شرکت است. این مسائل شامل تصویب صورت‌های مالی، تقسیم سود نقدی، تصمیم‌گیری در جهت برنامه‌ها و اهداف آینده شرکت و… هستند. همچنین همه سهامداران که تا زمان برگزاری مجمع سهامدار این شرکت باشند، می‌توانند تا در یافت برگ ورود به جلسه در این مجمع حضور داشته باشند. در ادامه به بررسی مجمع فرود و آنچه در این مجمع رخ داده، پرداخته شده است.

  • برای درک بهتر مجمع این نماد و آشنایی بیشتر با سهام فرود، مطالعه مقاله تحلیل بنیادی فرود پیشنهاد می‌شود.

مجمع عمومی عادی سالیانه

مجمع عمومی عادی سالیانه با هدف تجزیه و تحلیل عملکرد سال گذشته و تصویب مسائل مهم برای آینده شرکت برگزار می‌شود. در این مجمع مواردی مانند تصویب صورت‌های مالی شرکت، تعیین میزان سودی نقدی، پاداش اعضای هیئت مدیره و دیگر مسائل مهم مورد بررسی قرار می‌گیرند. تصمیمات اتخاذشده در این مجمع می‌توانند تاثیر مهمی بر عملکرد مالی و ارزش سهام شرکت داشته باشند.

حاضرین در این جلسه فرصت دارند تا پرسش‌ها و مشکلات خود را مطرح کرده و در تصمیم‌گیری‌های مهم شرکت کنند. برگزاری منظم این مجمع از اهمیت زیادی برخوردار است و به شرکت‌ها کمک می‌کند تا شفافیت، حسابرسی و مشارکت اعضا را تضمین کنند. برگزاری این جلسه بر اساس قوانین و مقررات مربوط به شرکت‌ها و سازمان بورس اوراق بهادار انجام می‌شود و شرکت‌ها موظف هستند حداکثر تا 4 ماه پس از اتمام سال مالی، نسبت به برگزاری این مجمع اقدام کنند. همچنین شرکت‌ها باید تاریخ و مکان برگزاری مجمع سالیانه را حداقل 10 روز پیش از برگزاری، از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار و سایت codal.ir به سهامداران اطلاع‌رسانی کنند.

تاریخ برگزاری مجمع فرود

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد شاهرود بر اساس گزارش منتشرشده مورخ 1402/02/20 در سامانه کدال، در خصوص دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه راس ساعت 10:00 روز شنبه مورخ 1402/02/30 در محل تهران، اتوبان حقانی، تقاطع همت، هتل ارم تهران، سالن سپهر برگزار شد.

سهامدارانی که تقاضای حضور در جلسه مجمع را داشتند، می‌توانستند با مراجعه حضوری و ارائه وکالتنامه یا برگ سهام تا یک روز مانده به تاریخ برگزاری مجمع به دفتر شرکت مراجعه و نسبت به اخذ دعوت نامه حضور در جلسه اقدام کنند.

حاضرین در مجمع عمومی عادی سالیانه فرود

  • شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان
  • شرکت معدنی و صنعتی چادرملو
  • شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق
  • موسسه فرهنگی و عمرانی شاهرود
  • شرکت سیمان شاهرود
  • شرکت جام امید البرز
  • شرکت صنایع معدنی نوظهور شاهرود
  • شرکت صنایع معدنی عصر نوین بهاباد

دستور جلسه مجمع فرود

سهامداران فرود با حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با شرکت سهیم باشند. سهامداران همچنین می‌توانند در صورت نیاز، سوالات خود را با هیئت‌مدیره مطرح کنند. دستور جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد شاهرود به شرح موارد زیر است:

  • استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1401/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • انتخاب اعضای هیئت‌ مدیره
  • تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره
  • تعیین پاداش هیئت مدیره
  • سایر موارد

پیرو تصمیمات اتخاذشده در این مجمع رایمند و همکاران به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و دش و همکاران به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. همچنین روزنامه دنیای اقتصاد به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آ‌گهی‌های شرکت تعیین شد.

سود نقدی فرود

سود نقدی از دیگر موارد مهمی است که در مجمع سالیانه تمام شرکت‌های بورسی بررسی می‌شود. در واقع دریافت سود نقدی یکی از موارد مهم کسب سود در بازار سرمایه است. جهت درک بهتر سود مجمع باید به این نکته توجه داشت که اکثر شرکت‌ها در رابطه با موضوع تقسیم سود نقدی طی سال‌های متوالی، دارای سیاست مشابهی هستند و از اصولی یکسان پیروی می‌کنند. روند تقسیم سود نقدی می‌تواند در تصمیم‌گیری سهامداران برای سرمایه‌گذاری در سال‌های آتی و حضور در مجمع تاثیرگذار باشد. نکته مهم این است که سود نقدی یا DPS به سهامدارانی که در زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، سهام شرکت را در اختیار دارند، تعلق می‌گیرد. در ادامه روند درصد تقسیم سود مجمع فرود در چند سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (EPS)سود نقدی هر سهم (DPS)درصد تقسیم سود
1401/12/29459 ریال340 ریال٪74
1400/12/29383 ریال344 ریال٪89
1399/12/29298 ریال260 ریال٪87

بازده نقدی سهم فرود

بازده نقدی سهم نشان‌دهنده درصد توزیع سود نقدی به قیمت سهم پیش از بسته شدن در بازار سهام است. برای محاسبه درصد بازده نقدی سهم، می‌بایست سود نقدی شرکت به ازای هر سهم (DPS) را به مقدار قیمت سهم پیش از بسته شدن (Price) در سایت TSE تقسیم کرد و سپس آن را در 100 ضرب کرد. هر چه بازده نقدی سهم بیشتر باشد، سهامداران بیشتری نسبت به حضور در مجمع تمایل خواهند داشت. بنابراین در ادامه بازده نقدی سهم فرود در سال مالی 1401 محاسبه شده است.

سال مالی منتهی بهقیمت سهم پیش از بسته‌شدن (PRICE)سود نقدی هر سهم (DPS)بازده نقدی
1401/12/297٬290 ریال340 ریال٪4

زمان‌بندی پرداخت سود مجمع فرود

سود عملکرد سال مالی 1401 فرود برای کلیه سهامداران حقیقی و حقوقی توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به شماره حساب معرفی‌شده در سامانه سجام حداکثر تا 27 شهریورماه 1402 در مهلت قانونی پرداخت شد.

امتیاز خود را ثبت کنید

رقیه محمدپور

تحلیل بنیادی سهم‌ها و تولید محتوا در این زمینه از علایق بنده است. در حال حاضر به مدت 3 سال است که در این زمینه فعالیت دارم و به طور پیوسته در حال ارتقای اطلاعات خود در زمینه بازار سرمایه هستم.

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا