اخبار بورس

معاملات بورس سه‌شنبه 12 تیر ۱۴۰۳

بازار سهام در چهارمین روز معاملاتی هفته در بازه‌ مثبت معامله شد. در این روز معاملاتی، شاخص کل بورس تهران با رشد 15 هزار و 307 واحدی در سطح دو میلیون و 90 هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم‌وزن نیز با افزایش حدود پنج هزار واحدی تا محدوده 673 هزار و 143 واحد رشد داشت.

ارزش معاملات خرد امروز 1905 میلیارد تومان بود. طی معاملات بورس امروز خالص فروش 120.8 میلیارد تومانی ثبت شد. بر این اساس، طی معاملات روز جاری حدود 28 درصد نمادهای معاملاتی در بازه منفی معامله شدند و 72 درصد از بازار با رشد همراه شدند.

معاملات بورس سه‌شنبه  12 تیر ۱۴۰۳

نگاهی به تحولات بورس و اقتصاد

بازار سرمایه امروز بسیار بهتر از روزهای گذشته معامله شد. در شرایطی که رشد بازار سرمایه سیگنالی مبنی بر خوشبینی نسبت به پیروزی آقای پزشکیان دارد، در بازار ارز قیمت‌ها صعودی شدند و حتی نسبت به دیروز با گپ مثبت باز شدند. به نظر می‌رسد در این بازار جدای از عوامل سیاسی داخلی، تحولات بین اسراییل و حزب الله لبنان مورد توجه قرار گرفته است. به طوری که درهم امروز در محدوده 16,900 تومان معامله شد. در این شرایط که هر دو بازار در حال رشد هستند، خریداری در بازار درآمد ثابت وجود ندارد.

بازگشایی جذاب دو صندوق اهرمی اخیر بازار

در معاملات این هفته هر دو صندوق اهرمی جدید بازار یعنی «نارنج» و «بیدار» با مثبت‌های خوبی باز شدند. این رشد قیمت در این صندوق‌ها عمدتا ناشی از این است که صندوق اهرمی در ذات خود حباب دارد که این حباب به دلیل این موضوع است که بازار را با اهرم به سرمایه‌گذار پیشنهاد میدهد. منابع این دو صندوق به مرور در قالب خریدهای بلوکی و خرد روی تابلو وارد بازار خواهند شد.

حذف قیمت‌گذاری دستوری

در فضایی که انتخابات بسیار نقش جدی در فضای خبری کشور دارد, آقای پورابراهیمی, رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام و آقای طغیانی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به طور همزمان مطرح کردند که در برنامه هفتم توسعه دولت ملزم است که قیمت‌گذاری دستوری را حذف کند. اظهار نظر هم زمان این دو نفر در آستانه انتخابات جالب توجه است و به نظر نشانگر این موضوع است که احتمال فشار بر رئیس جمهور بعدی برای حذف قیمت‌های دستوری وجود دارد.

امتیاز خود را ثبت کنید
نمایش بیشتر

تیم تحریریه انیگما

تیم ما متشکل از نویسندگان و تحلیلگران متخصص در حوزه اقتصاد و بازار سرمایه است. هدف ما ارائه مطالب جامع، دقیق و کاربردی در تمامی زمینه‌های اقتصادی است، تا بتوانیم به‌عنوان مرجعی معتبر، اطلاعات مورد نیاز را برای تصمیم‌گیری‌های بهتر در اختیارتان قرار دهیم.

مقاله‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا