اخبار بورس

معاملات بورس یکشنبه 10 تیر 1403

بازار سرمایه و بازار دلار امروز پیروزی آقای جلیلی را پیش خورد کردند. در همین فضا ارزش معاملات خرد سهام بورس به 2,350 میلیارد تومان رسید که کمی بیش از پیش است. این ارزش معاملات بیشتر ناشی از باز شدن دامنه نوسان بازار است. امروز 556 سهم منفی و 96 سهم مثبت در بازار بود و همچنین بازار با خروج 800 میلیارد تومانی پول حقیقی مواجه شد.

مهم‌ترین اخبار روز

با شروع شدن فصل مجامع نکات جالبی در مجامع مطرح می‌شود که می‌توانند جهت بازار را مشخص کنند. اصلی‌ترین نکات مطرح شده در مجامع مشکل در تخصیص ارز و قطعی گاز و برق صنایع بود، اما در همه مجامع با توجه به فروش‌های سه ماهه بهار امسال امیدواری به سودآوری در سال جاری بسیار بالاتر است. این موضوع در گزارش‌های بهار نیز خودشان را نشان دادند.

سیاست‌های انبساطی بانک مرکزی همچنان ادامه دارد. عملا بانک مرکزی یک ماه است که سیاست خود را کاملا عوض کرده است. این سیاست انبساطی می‌تواند باعث رشد بازار دلار و سهام شود، اما نکته مهم اینجاست که بازار سهام در حال حاضر با ریسک جدی سیاسی روبرو است.

امروز دلار نیما با رشد همراه شد و توانست 43 هزار تومان را پشت سر بگذارد. در همین راستا باید گفت که رشد خزنده دلار نیما اثر خود را در رشد فروش شرکت‌ها و در نهایت در داده‌های تورمی نشان خواهد داد. همانطور که در داده‌های تورمی 3ماهه ابتدایی مشخص بود بخش مهمی از کنترل تورم به دلیل عدم رشد نرخ دلار نیما بود که یک سیاست کاملا غلط و دستوری بود و اصلا از تورم بقیه بخش ها کم نکرد.

5/5 - (1 رای)
نمایش بیشتر

مقاله‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا