اخبار بورس

معلاملات بورس 21 فروردین 1403

در روز معاملاتی که گذشت، مانند روز گذشته بازار بورس بسیار کم‌عمق دنبال شد و به نظر می‌رسید به دنبال عاملی برای رشد یا ریزش است در واقع بازار جهت یا پیشران رشد و ریزش کوتاه مدت نداشت. صندوق‌های اهرمی و سایر سهام نوسان خاصی نداشتند و تقریبا مانند روز گذشته در محدوده بازگشایی (-1 تا +1) درصد معامله شدند. به طور کلی می‌توان گفت با وجود عمق کم بازار که علت آن را می‌توان به نزدیک شدن به عید فطر نسبت داد؛ ارزش معاملات از روز گذشته بهتر و در محدوده 3600 میلیارد تومان بود. این موضوع را می‌توان ناشی از شوک خبر قیمت‌گذاری خودرو دانست.

مهم‌ترین اخبار اثرگذار بر بورس

در روز معاملاتی 21 فروردین 1403 شاخص کل 0.3% و شاخص هم‌وزن 0.24% رشد داشتند. در پایان معاملات امروز 312 نماد مثبت و 318 نماد منفی بودند و با ارزش معاملات 3,600 میلیاردی شاهد خروج پول 350 میلیاردی حقیقی‌ها بودیم. در کل به نظر می‌رسید افراد ترجیح داده‌اند پیش از تعطیلات عید فطر معاملاتی انجام ندهند. مطالبی که در آخر هفته پیش‌رو مطرح خواهد شد می‌توانند در آینده بازار موثر باشند.

تغییر مرجع نرخ‌گذاری خودرو

اواسط معاملات امروز خبرگزاری مهر خبری مبنی بر واگذار شدن قیمت‌گذاری خودرو به وزارت صمت منتشر کرد. با انتشار این خبر نمادهای خودرویی شروع به رشد کردند و تحت تاثیر جو مثبت به وجود آمده روی این نمادها کلیت بازار واکنش مثبتی نسبت به این خبر نشان دادند، اما در نهایت پس از تکذیب این خبر و اعلام این که همچنان قیمت گذاری خودرو در ید شورای رقابل میماند, بازار واکنش منفی نشان داد و قیمت ها تا حدی به قبل خبر بازگشتند
همین خبر و جو ناشی از آن توانست ارزش معاملات را کمی بهبود ببخشد.
حوزه تاثیر:صنعت خودرو و کلیت بازار

اعلام نرخ خرید چغندر توسط جهاد کشاورزی

همچنین امروز نرخ جدید چغندر توسط جهاد کشاورزی اعلام شد. این خبر می‌تواند سود شرکت‌های قندی را برای سال آینده دستخوش تغییر کند, چرا که همواره نرخ فروش شکر بر مبنای نرخ چغندر مشخص میشود.

امسال هم بر مبنای نرخ چغندر احتمال رشد نرخ شکر را میتوان داشت, بر اساس این اعلامیه چغندر بهاره با عیار 16% به قیمت 3930 تومان و چغندر پائیزه با عیار 15% به قیمت 3800 تومان به ازای هر کیلوگرم از کشاورزان خریداری خواهد شد, با توجه به اینکه نرخ شکر به صورت تاریخی 8الی9برابر نرخ چغندر بوده پس احتمالا بتوان گفت نرخ شکر در محدوده 34000تومان به ازای هر کیلوگرم اعلام شود.
حوزه تاثیر: صنعت قند و شکر و برخی نمادهای صنعت غذایی

اخبار دلار و سکه

در روزهای گذشته بازار ارز و سکه روند نزولی داشتند و دلار در سقف خود یعنی 65 هزار تومان و سکه 46 میلیون تومان معامله شد. ریزش جدی سکه و کاهش حباب آن در 3 روز گذشته نشان داد که بازار خریدار حباب نبوده است. این اتفاق در کنار منفی شدن حباب طلای آبشده باعث کاهش جدی جو خرید در بازار طلا شد. در معاملات این مدت درهم لیدر بازار بود و روز گذشته با گپ منفی 200 تومانی و امروز هم با گپ منفی 80 تومانی باز شد که این اتفاق قیمت دلار را نیز کاهش داد.

بازارساز در روز یکشنبه به قصد مدیریت بازار تزریق را شروع کرد که توانست نرخ ها را مدیریت کند, از طرفی بانک مرکزی اعلامیه هفدهمین جلسه حراج شمش طلا را برای یکشنبه 26فروردین منتشر کرده است

با وجود مدیریت بازار ارز, رشد قیمت طلای جهانی باعث اقبال به دارایی های مبتنی بر طلا شد, صندوق های بورسی دوباره معاملات صعودی تجربه کردند و در بازار هم سکه و آبشده با رشد مواجه شدند.

5/5 - (1 رای)
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا