اخبار بورس

معاملات بورس 18 فروردین 1403؛ فشار فروش سنگین بر بازار سهام

امروز بازار سرمایه به دلایل ابهام‌های سیاسی نظامی علی رغم رشد در بازار ارز، متحمل فشار فروش سنگینی شد که این فشار فروش از ساعت 9:15 صبح آغاز و تقریبا تا انتهای معاملات ادامه داشت.
 معاملات ضعیفی در صندوق‌های اهرمی مشاهده شد، در مقابل صندوق‌های طلا معاملات نسبتا مناسبی داشتند. با وجود رشد دلار نیما و نرخ دلار در بازار آزاد، دلیل اصلاح سنگین بازار را می‌توان ترس‌های سیاسی و نظامی دانست. تقریبا تنها نمادی که تاثیر مثبتی بر روند شاخص کل داشت، نماد فملی بود.

اگر بازار را از منظر آماری هم بررسی کنیم شاخص کل 0.88% و شاخص هم وزن 2.14% عقب‌نشینی داشتند که این موضوع نشان‌دهنده این است که عمده کاهش قیمت‌ها در نمادهای کوچک و متوسط بوده است. در پایان معاملات امروز بازار سهام، 83 نماد مثبت و 622 نماد منفی بودند و با وجود اینکه ارزش معاملات 5385 میلیارد تومان بود، 1100 میلیارد تومان پول از این بازار خارج شد.

همچنین در این روز نرخ دلار در بازار آزاد به بالای محدوده 65 هزار تومان رسید. این ارز از ابتدای سال رشد حدود 8% درصدی داشت که دلیل آن را می‌توان ناشی از اتفاق‌های سیاسی دانست.

مهم‌ترین اخبار روز

کاهش نرخ بهره بین بانکی:

نرخ بهره بین ‌بانکی در دومین هفته فروردین ماه با کاهش 0.04 درصدی نسبت به هفته پیش از آن به ۲۳.۵۸ درصد رسید. این نرخ در هفته پایانی اسفندماه سال ۱۴۰۲ به ۲۳.۶۶ درصد رسیده بود که بالاترین نرخ بهره بین‌ بانکی از آبان ماه به بعد محسوب می‌شود.
تاثیر خبر: بازار پول بین بانکی

اعلام نرخ تسعير ارز شبکه بانکی کشور در سال ۱۴۰۲

بانک مرکزی نرخ تسعير اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی شبکه بانکي کشور برای گزارشگری مالی پایان سال ۱۴۰۲ را بر اساس نرخ خرید حواله ETS مرکز مبادله ارز و طلای ایران در تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ تعیین کرد. در این تاریخ نرخ دلار برابر با ۴۰۱,۸۷۷ ریال و نرخ یورو برابر با ۴۳۷,۵۱۲ بوده است.
تاثیر خبر: گروه بانکی

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ شنبه ۱۸ فروردین

در معاملات امروز (شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۸ تومان و نرخ حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسیده است. قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران به ۴۷ هزار و ۲۳۴ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۴ هزار و ۶۹ تومان رسیده است.
دقت کنیم که نرخ سامانه نیما از اواسط اسفند روند صعودی خود را آغاز کرد. در تعطیلات نوروز 1403 این روند متوقف شد و اکنون مجدد روند صعودی خود را در پیش گرفته است. این موضوع نکته مهمی برای بازار سرمایه محسوب می‌شود، زیرا عملا دلار موثر بخش بزرگی از بازار سرمایه همین دلار نیما است.
تاثیر خبر: کلیت بورس

نمودار نرخ دلار

اخبار سکه و طلا

مهم‌ترین خبر منتشر شده در حوزه سکه و طلا، مربوط به اولین حراج شمش طلا در سال 1403 است که شرح آن را در ذیل مشاهده خواهید کرد.

اولین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران در سال ۱۴۰۳

شانزدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد، در روز یکشنبه تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. زمان جلسه حراج از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۱۶:۰۰ است و وجه ضمانت مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضیان خرید می‌توانند تا ساعت ۲۴ روز شنبه، مورخ ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ مبلغ  ضمانت را پرداخت کند.

5/5 - (1 رای)
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا