اخبار بورس

معاملات بورس 20 اسفند 1402؛ معاملات فرابورس در وقت اضافه

اختلال در زیرساخت‌های سامانه فرابورس در معاملات امروز هم همچنان ادامه داشت. این امر اثر منفی بر نمادهای بورسی داشت. البته طی اطلاعیه جدید اعلام شد که به علت اختلال فنی پیش آمده در بازارهای فرابورس ایران، معاملات امروز این بازار از ساعت 14 تا 17:30 انجام می‌شود. لازم به توضیح است که دوره سفارش‌گیری در کلیه بازارها از ساعت 13:45 لغایت 14:00 بوده است.

بر این اساس شاخص کل بورس امروز با افزایش عرضه‌ها 0/16 درصد کاهش یافت و به عدد 2,160,253 واحد بازگشت. شاخص کل هم‌وزن که بیانگر اثر وزنی یکسان نمادها است، نیز 0/13 درصد عقب‌نشینی کرد.

در تصویر ذیل نمودار روند شاخص کل بورس از ابتدای سال تاکنون را مشاهده می‌کنید.

روند شاخص کل بورس از ابتدای سال تاکنون

گزارش بازار 20 اسفند ۱۴۰۲

ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) بورس (معاملات فرابورس هنوز لحاظ نشده است) امروز هم حدود ۳/2 هزار میلیارد تومان بود. گروه خودرو و قطعات امروز با ارزش معاملات 342 میلیارد تومان در صدر صنایع با بیشترین ارزش دادوستد قرار داشت. روز گذشته اعلام شد که براساس رای قطعی دادگاه تجدید نظر، حق رای سهام تو‌دلی خگستر در مجمع ایران‌خودرو سلب شده است. این رای احتمال مدیریت کروز بر شرکت ایران خودرو را تقویت کرد و منجر به گرایش سهامداران به سهام خودرویی را بیشتر کرد.

پس از خودرویی‌ها گروه فلزات اساسی در صدر صنایع با بیشترین ارزش معاملات روزانه قرار داشت.

در میان نمادها اما «شاراک» با ارزش 103 میلیارد تومان و «خودرو» با ارزش 95 میلیارد تومان در صدر نمادها با بیشترین ارزش معاملات روزانه قرار داشتند.

در جریان معاملات امروز از میان 169نماد معامله شده بورسی، 169 نماد در محدوده مثبت و 319 نماد منفی دنبال شدند. ارزش صفوف خرید 6 میلیارد تومان و صفوف فروش 45 میلیارد تومان بود. «لایسا» امروز سنگین‌ترین صف خرید و در مقابل «وپارس» سنگین‌ترین صف فروش را داشت.

جزییات معاملات روزانه را در انیگما مشاهده کنید.

سهامداران حقوقی امروز مالکیت‌ها را به دست آوردند، بنابراین در جریان معاملات امروز حدود 175 میلیارد تومان از سبد سهامی سهامداران خرد به پرتفوی بورسی سهامداران حقوقی منتقل شد. بیشترین خرید این سهامداران از گروه محصولات شیمیایی بود.

5/5 - (1 رای)
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا