اخبار بورس

معاملات بورس 15 اسفند ماه ۱۴۰۲؛ پالایشی‌ها و صادراتی‌ها در مرکز توجه

بازار سهام معاملات امروز را با رشد نماگرها پایان داد. در این بین نمادهای بزرگتر و شاخص‌ساز به مراتب بیش از سایر نمادها مورد توجه بودند. این امر منجر به رشد 1/5 درصدی شاخص کل بورس و رسیدن به عدد 2,172,228 واحد شد. شاخص کل هم‌وزن که بیانگر اثر وزنی یکسان نمادها است، رشد کمتری نسبت به شاخص کل داشت و تنها به رشد 0/54 درصدی بسنده کرد. در فرابورس نیز به مثابه نماگرهای بورسی، شاهد رشد نماگرها بودیم. نماگر اصلی این بازار امروز 0/59 درصد به جلو گام برداشت. شاخص هم‌وزن فرابورس نیز 0/29 درصد رشد کرد.

گزارش بازار 15 اسفند ۱۴۰۲

ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) امروز 7 هزار میلیارد تومان بود. گروه فرآورده‌های نفتی امروز با ارزش معاملات 636 میلیارد تومان در صدر صنایع با بیشترین ارزش دادوستد قرار داشت. پس از آن گروه خودرو در صدر صنایع با بیشترین ارزش معاملات روزانه قرار داشت.

در میان نمادها اما «شپنا» با ارزش 314 میلیارد تومان و «خودرو» با ارزش 163 میلیارد تومان در صدر نمادها با بیشترین ارزش معاملات روزانه قرار داشتند.

در جریان معاملات امروز 310 نماد در محدوده مثبت و 352 نماد منفی دنبال شدند. ارزش صفوف خرید 45 میلیارد تومان و صفوف فروش 278 میلیارد تومان بود. «شیراز» امروز سنگین‌ترین صف خرید و در مقابل «دی» سنگین‌ترین صف فروش را داشت.

جزییات معاملات روزانه را در انیگما مشاهده کنید

سهامداران حقیقی امروز هم مالکیت‌ها را از آن خود کردند، بنابراین در جریان معاملات امروز 404 میلیارد تومان از پرتفوی بورسی سهامداران حقوقی به سبد سهامی سهامداران خرد منتقل شد. بیشترین خرید این سهامداران از گروه فرآورده‌های نفتی بود.

مهم‌ترین اخبار اثرگذار بر بورس امروز

امروز خبرهای مهمی منتشر شد. قیمت دلار در بازار آزاد امروز تا اواسط کانال 60 هزار تومان پیشروی داشت. قیمت‌های فردایی دلار نشان می‌دهد که که انتظارات معامله‌گران نسبت به قیمت فردای دلار افزایشی است. از طرفی امروز شایعاتی مبنی بر تغییر ابلاغیه نرخ خوراک و فرآورده‌های نفتی در بازار پیچید که منجر به توجه سهامداران به نمادهای پالایشی شد.

دو خبر حدف دریافت علی‌الحساب مالیات صادرات کالاهای خام و نیمه خام و اصلاح نصاب اوراق دولتی نیز امروز بسیار مورد توجه قرار گرفت که در ادامه به تشریح آن پرداخته شده است.

خبر: اصلاح نصاب اوراق دولتی

دبیر شورای عالی بورس اعلام کرد که جهت مدیریت نقدینگی صندوق‌های درآمد ثابت، نصاب سرمایه‌گذاری در اوراق مالی اسلامی که توسط دولت منتشر می‌شود، از حداقل ۲۵ درصد به حداقل ۲۰ درصد تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ کاهش می‌یابد.

خبر: حدف دریافت علی‌الحساب مالیات صادرات کالاهای خام و نیمه‌خام

امروز خبرگزاری ایسنا خبری منتشر کرد که براساس آن احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در حاشیه نشست‌ شورای‌ گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اعلام کرده که به دلیل شکایت صادرکنندگان از پرداخت عوارض 2 درصدی به دلیل کمبود نقدینگی، مقرر شده که از 15 اسفند ماه 1402، مالیات علی‌الحساب متوقف شود. اصل میزان عوارض، پس از خاتمه صادرات و کسب درآمد صادراتی از طریق سازمان امور مالیاتی اخذ می‌شود.

5/5 - (1 رای)
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا