اخبار بورس

معاملات بورس 13 اسفند ماه 1402؛ رشد ارزش معاملات خرد

امروز هم در ادامه روز گذشته حدود 77 درصد از نمادها در محدوده مثبت معامله شدند. نکته مهم این است که ارزش معاملات خرد امروز از 7 هزار میلیارد تومان عبور کرد. از طرفی ارزش خالص خرید سهامداران حقیقی نیز با رشد چشم‌گیری همراه بود، بنابراین با توجه به این موارد و در صورت تداوم رشد ارزش معاملات خرد با در نظر گرفتن این که عمده سهام در حال حاضر در سطوح ارزندگی هستند، احتمالا بورس در روزهای آتی مثبت خواهد ماند.

در بورس امروز چه گذشت؟

بازار سهام امروز هم با افزایش نماگرها پایان یافت. شاخص کل بورس امروز با رشد 2/9 درصدی به عدد 2,147,011 واحد رسید. بنابراین بازدهی این نماگر از ابتدای سال 1402 تاکنون به 9/5 درصد رشد کرد. شاخص کل هم‌وزن که بیانگر اثر وزنی یکسان نمادها است، امروز 2/15 درصد افزایش یافت. در فرابورس نیز به مثابه نماگرهای بورسی، شاهد رشد نماگرها بودیم. نماگر اصلی این بازار امروز 1/77 درصد به جلو گام برداشت. شاخص هم‌وزن فرابورس نیز 2/15 درصد رشد کرد.

در نمودار ذیل روند شاخص کل بورس را از ابتدای سال 1402 تاکنون مشاهده می‌کنید. تا پایان سال تنها 11 روز معاملاتی باقیمانده است. باید دید آیا شاخص کل به عنوان دماسنج اصلی بازار سهام، بازدهی خود را به بازدهی سایر بازارهای موازی نزدیک‌تر خواهد کرد؟

روند شاخص کل بورس از ابتدای سال 1402 تاکنون

گزارش بازار ۱3 اسفند ۱۴۰۲

ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) امروز با رشد قابل توجه به 7/5 هزار میلیارد تومان افزایش یافت بود. تداوم رشد ارزش معاملات در کنار سبزپوشی نمادها، احتمالا نوید بازگشت رونق به بازار سهام را می‌دهد.

گروه خودرو و ساخت قطعات امروز با رشد دو برابری ارزش معاملات نسبت به روز گذشته و رقم 713 میلیارد تومانی در صدر صنایع با بیشترین ارزش دادوستد قرار داشت. پس از آن گروه فلزات اساسی در صدر صنایع با بیشترین ارزش معاملات روزانه قرار داشت.

در میان نمادها اما «خگستر»، «شبندر»، «فولاد» امروز در صدر نمادها با بیشترین ارزش معاملات روزانه قرار داشتند.

در جریان معاملات امروز 517 نماد در محدوده مثبت و 155 نماد منفی دنبال شدند. ارزش صفوف خرید 290 میلیارد تومان و صفوف فروش 200 میلیارد تومان بود. «خودرو» امروز هم به واسطه اخبار مساعد منتشر شده این روزها، سنگین‌ترین صف خرید و در مقابل «دی» امروز سنگین‌ترین صف فروش را داشت.

جزییات معاملات روزانه را در انیگما مشاهده کنید

سهامداران حقیقی امروز هم مالکیت‌ها را از آن خود کردند، بنابراین در جریان معاملات امروز 559 میلیارد تومان از پرتفوی بورسی سهامداران حقوقی به سبد سهامی سهامداران خرد منتقل شد. بیشترین خرید این سهامداران از گروه فرآورده‌های نفتی بود.

5/5 - (1 رای)
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا