اخبار بورس

معاملات بورس ۹ اسفند ماه ۱۴۰۲؛ عوارض صادراتی فولادی‌ها کاهش یافت

معاملات بازار سهام علیرغم روزهای گذشته امروز با سبزپوشی نماگرها پایان یافت. در حالی که عمده سهام به سطوح ارزندگی رسیده‌اند، اما همچنان توجه معامله‌گران به بورس بسیار کم است. کاهش محسوس ارزش معاملات خرد نشان می‌دهد گرچه معاملات امروز به گونه‌ای بود که به رشد نماگرها انجامید اما همچنان بازار سهام کساد است. امید است با انتشار اخبار مساعد به ویژه در خصوص فولادی‌ها توجه خریداران به بورس در هفته آینده بیشتر شود.

در جریان معاملات امروز بازار سهام، شاهد رشد ۰/43 درصدی شاخص کل بورس بودیم. با رشد امروز این نماگر به عدد 2,054,734 واحد بازگشت. شاخص کل هم‌وزن نیز امروز ۰/69 درصد افزایش یافت.
در فرابورس نیز به مثابه نماگرهای بورسی، شاهد رشد نماگرها بودیم. نماگر اصلی این بازار امروز ۰/6 درصد به جلو گام برداشت. شاخص هم‌وزن فرابورس نیز 1/1 درصد رشد کرد.

گزارش بازار 9 اسفند ۱۴۰۲

ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) امروز با کاهش محسوسی ۳/2 هزار میلیارد تومان بود. گروه فلزات اساسی امروز با ارزش معاملات 192 میلیارد تومانی در صدر صنایع با بیشترین ارزش دادوستد قرار داشت. پس از آن گروه خودرو و ساخت قطعات در صدر صنایع با بیشترین ارزش معاملات روزانه قرار داشت.

در میان نمادها اما «شستا» با ارزش 75 میلیارد تومان و «آردینه» با ارزش 74 میلیارد تومان در صدر ارزش معاملات روزانه قرار داشتند.

در جریان معاملات امروز 404 نماد در محدوده مثبت و 245 نماد منفی دنبال شدند. ارزش صفوف خرید 152 میلیارد تومان و صفوف فروش 161 میلیارد تومان بود. «کرومیت» امروز سنگین‌ترین صف خرید و در مقابل «خفولا» سنگین‌ترین صف فروش را داشت.

جزییات معاملات روزانه را در انیگما مشاهده کنید

سهامداران حقوقی گرچه امروز هم مالکیت‌ها را از آن خود کردند اما تنها 4 میلیارد تومان از سبد سهامی سهامداران خرد به پرتفوی بورسی سهامداران حقوقی منتقل شد. بیشترین خرید این سهامداران از گروه فلزات اساسی بود.

در بازارهای جهانی چه گذشت؟

در بازارهای جهانی روز چهارشنبه قیمت نفت به دنبال انتشار داده‌های آمریکا مبنی بر رشد ذخایر نفتی، کاهش یافت. بنابراین در این لحظه از معاملات بازارهای جهانی (ساعت 16 به وقت ایران) شاهد افت 1/07 درصد نفت وست تگزاس و 1/03 درصدی نفت برنت هستیم. قیمت نفت وست تگزاس با افت امروز به 78 دلار و 3 سنت و قیمت نفت برنت به 81 دلار و 81 سنت در هر بشکه کاهش یافت. این روزها اما بازار ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین بسیار داغ است. بیت کوین امروز از مرز 59 هزار دلار عبور کرد.

مهم‌ترین اخبار اثرگذار بر بورس امروز

امروز خبرهای بسیاری منتشر شد. نرخ دلار علیرغم سیاست‌های کنترل نرخ ارز بانک مرکزی، امروز تا میانه کانال 58 هزار تومان پیشروی داشت. در ادامه اهم اخبار امروز مختصرا تشریح شده‌اند:

خبر: عوارض صادراتی فولادی‌ها کاهش یافت

عوارض صادرات محصولات زنجیره فولاد طی اصلاحیه‌ای کاهش یافت. بر این اساس عوارض صادراتی سنگ آهن هماتیت 18 درصد، کنسانتره سنگ آهن 15 درصد، گندله سنگ آهن 18 درصد و بیلت، بلوم و اسلب فولادی 1 درصد کاهش داشتند.

 عوارض صادراتی فولادی‌ها کاهش یافت

خبر: تمدید زمان تغییر حد نصاب صندوق‌های درآمد ثابت

سازمان بورس امروز طی ابلاغیه‌ای از تمدید زمان اصلاح نصاب سرمایه‌گذاری در سهام صندوق‌های درآمد ثابت تا پایان شهریورماه ۱۴۰۳ خبر داد.. پیش‌تر اعلام شده بود که حد نصاب سرمایه‌گذاری در سهام صندوق‌های درآمد ثابت از ۱۵ درصد به حداکثر ۱۰ درصد موقتا کاهش یافته است.

تمدید زمان تغییر حد نصاب صندوق‌های درآمد ثابت

خبر: گاز پتروشیمی‌ها قطع شد

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران از قطع گاز اکثرا پتروشیمی‌هایی که از گاز متان استفاده می‌کردند، به علت سردی هوا خبر داد. هر روز قطعی گاز برای پتروشیمی‌ها روزانه بیش از 10 میلیون دلار خسارت می‌شود.

4.7/5 - (3 رای)
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا