اخبار بورس

معاملات بورس 7 اسفند ماه ۱۴۰۲؛ بازدهی بورس به کمتر از 5 درصد رسید

بازار سهام امروز هم معاملات خود را با افت نماگرها پایان داد، این در حالی است که تا پایان سال 1402 تنها 15 روز معاملاتی باقی است. با افت امروز بازار سهام بازدهی شاخص کل از ابتدای سال تاکنون به 4/5 درصد تقلیل یافته است. بنابراین در میان بازارها بورس بدترین عملکرد سالانه را تاکنون داشته است.

در جریان معاملات امروز بازار سهام، شاهد افت ۰/81 درصدی شاخص کل بورس بودیم. با افت امروز این نماگر به عدد 2,049,422 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز امروز 1/48 درصد کاهش یافت.
در فرابورس نیز نماگرها، سرخ‌پوش بودند. نماگر اصلی این بازار امروز 1/03 درصد عقب‌نشینی کرد. شاخص هم‌وزن فرابورس افت بیشتری نسبت به سایر نماگرها داشت. این شاخص امروز حدود 1/81 درصد کاهش یافت.

تداوم رکود در معاملات

ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) امروز حدود 3/6 هزار میلیارد تومان بود. ارزش معاملات فقط سهام و حق تقدم در کل بازار سهام امروز حدود 2/9 هزار میلیارد تومان بود. همچنان فضای رکودی در معاملات سایه گسترده است.

گروه ساخت خودرو و قطعات امروز هم با ارزش معاملات 253 میلیارد تومانی در صدر صنایع با بیشترین ارزش دادوستد قرار داشت. اخبار منتشرشده در خصوص قیمت‌گذاری خودرو منجر به افزایش توجه به نمادهای این گروه شده است. پس از آن گروه سیمان، آهک و گچ و فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را داشتند. نماد معاملاتی «ذوب» به واسطه افزایش سرمایه، امروز با ارزش معاملات 79 میلیارد تومان و «فنر» با ارزش معاملات 57 میلیارد تومان در صدر نمادها با بیشترین ارزش معاملات روزانه قرار داشت.

در نمودار ذیل روند ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) از ابتدای سال تاکنون را مشاهده می‌کنید. همان‌طور که مشاهده می‌شود در اواسط اردیبهشت ارزش معاملات خرد به بالاترین میزان در سال 1402 رسیده است.

روند ارزش معاملات خرد از ابتدای سال 1402 تاکنون

گزارش بازار 7 اسفند ۱۴۰۲

در جریان معاملات امروز 86 درصد از نمادها معادل 583 نماد در محدوده منفی و تنها 93 نماد مثبت دنبال شدند. ارزش صفوف خرید 85 میلیارد تومان و صفوف فروش 320 میلیارد تومان بود. امروز نماد معاملاتی «کرومیت» سنگین‌ترین صف خرید و در مقابل «بیوتیک» امروز سنگین‌ترین صف فروش را داشت.

جزییات معاملات روزانه را در انیگما مشاهده کنید

سهامداران حقوقی برای پانزدهمین روز متوالی مالکیت‌ها را از آن خود کردند. بر این اساس در جریان دادوستدهای روزانه 347 میلیارد تومان از سبد سهامی سهامداران خرد به پرتفوی بورسی سهامداران حقوقی منتقل شد. بیشترین خرید این سهامداران از گروه انبوه‌سازی بوده است.

4.5/5 - (2 رای)

لیلا لامعی

علاقه به علم اقتصاد، من را به سمت یادگیری و کسب مهارت در زمینه تولید محتوای تحلیلی در حوزه‌های اقتصادی به ویژه حوزه بازار سرمایه سوق داد. در این بین با اخذ مدرک MBA مدیریت مالی و کسب سابقه حضور بیش از 8 سال در نهادها و رسانه‌های مطرح اقتصادی سعی بر ایجاد محتوای با کیفیت و کاربردی دارم.

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا