اخبار بورس

معاملات بورس 2 اسفند ماه 1402؛ کم‌رمقی معاملات بازار سهام

امروز هم یکی از روزهای رکودی در معاملات بازار سهام بود. گرچه از شدت افت نماگرها کاسته شده اما همچنان رمق خریداران اندک است. در حال حاضر سکون در بازار سهام مشاهده می‌شود. هرچند برخی نمادها امروز تحرکات خوبی داشتند اما کلیات بازار چنگی به دل نمی‌زند.

در جریان معاملات امروز بازار سهام، شاهد افت محدود ۰/۰۳ درصدی شاخص کل بورس بودیم. با افت امروز این نماگر به عدد 2,070,844 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز امروز ۰/۰2 درصد کاهش یافت.
در فرابورس نیز نماگرها، سرخ‌پوش بودند. نماگر اصلی این بازار امروز ۰/05 درصد عقب‌نشینی کرد. شاخص هم‌وزن فرابورس نیز ۰/۳ درصد کاهش یافت.

گزارش بازار 2 اسفند ۱۴۰۲

ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) امروز با کاهش محسوسی ۳/3 هزار میلیارد تومان بود. گروه ساخت خودرو و قطعات امروز هم با ارزش معاملات 276 میلیارد تومانی در صدر صنایع با بیشترین ارزش دادوستد قرار داشت. پس از آن گروه انبوه‌سازی و سایر محصولات کانی غیرفلزی بیشترین ارزش معاملات را داشتند. نماد معاملاتی «فنر» امروز با ارزش معاملات 115 میلیارد تومان و «خزامیا» با ارزش معاملات 75 میلیارد تومان در صدر نمادها با بیشترین ارزش معاملات قرار داشت.

در جریان معاملات امروز 249 نماد در محدوده مثبت و 423 نماد منفی دنبال شدند. ارزش صفوف خرید 326 میلیارد تومان و صفوف فروش 205 میلیارد تومان بود. امروز نماد معاملاتی «آردینه» که به تازگی عرضه اولیه شده‌، سنگین‌ترین صف خرید و در مقابل «بیوتیک» امروز سنگین‌ترین صف فروش را داشت.

جزییات معاملات روزانه را در انیگما مشاهده کنید

سهامداران حقوقی امروز هم مالکیت‌ها را از آن خود کردند. بر این اساس در جریان دادوستدهای روزانه 213 میلیارد تومان از سبد سهامی سهامداران خرد به پرتفوی بورسی سهامداران حقوقی منتقل شد. بیشترین خرید این سهامداران از گروه خودرو و ساخت قطعات بوده است. در مقابل حقیقی‌ها به خرید سهام از گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی گرایش بیشتری داشتند.

مهم‌ترین اخبار اثرگذار بر بورس امروز

امروز اخبار چندان با اهمیتی که بر روند بازار سهام اثرگذار باشد، منتشر نشد. تنها خبر مهم امروز در خصوص قیمت‌گذاری خودرو بود که در ذیل تشریح شده است:

خبر: قیمت خودروها براساس صورت‌های مالی افزایش می‌یابد؟

خبرگزاری ایسنا اعلام کرد که بررسی‌ها نشان می‌دهد که به دنبال منتشر شدن اخباری در خصوص اخذ مجوز خودروسازان از سازمان حمایت برای بروزرسانی قیمت خودروها، این امر بر اساس مصوبه شورای رقابت بوده و بر اساس آن خودروسازان پس از ارائه صورت‌های مالی و مستندات تغییرات در قیمت نهاده‌های تولید، امکان بروزرسانی قیمت محصولات خود را خواهند داشت.

5/5 - (1 رای)

لیلا لامعی

علاقه به علم اقتصاد، من را به سمت یادگیری و کسب مهارت در زمینه تولید محتوای تحلیلی در حوزه‌های اقتصادی به ویژه حوزه بازار سرمایه سوق داد. در این بین با اخذ مدرک MBA مدیریت مالی و کسب سابقه حضور بیش از 8 سال در نهادها و رسانه‌های مطرح اقتصادی سعی بر ایجاد محتوای با کیفیت و کاربردی دارم.

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا