اخبار بورس

معاملات در روز نیمه تعطیل ؛ معاملات بورس ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۲

در جریان معاملات امروز، بازار سهام مثبت ضعیفی را تجربه کرد، علت آن قرار گرفتن بین دو روز تعطیل بود. ارزش معاملات پایین امروز گویای این امر بود. بنابراین در جریان دادوستدهای امروز شاخص کل بورس با رشد ۰/۱ درصدی به عدد 2,100,104 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز امروز ۰/۱۶ درصد افزایش داشت. در فرابورس نیز نماگر اصلی این بازار امروز را با رشد ۰/۰۹ درصدی پایان داد. شاخص هم‌وزن فرابورس نیز امروز حدود ۰/۳۳ درصد رشد کرد.

گزارش بازار ۲۱ بهمن ۱۴۰۲

ارزش معاملات خرد امروز 3/8 هزار میلیارد تومان بود. گروه انبوه‌سازی امروز در صدر صنایع با بیشترین ارزش دادوستدها قرار داشت. پس از آن گروه خودرو و ساخت قطعات بیشترین ارزش معاملات روزانه را داشت.

در جریان معاملات امروز ۳۸۹ نماد در محدوده منفی و ۲۷7 نماد مثبت دنبال شدند. ارزش صفوف خرید ۳۷۱ میلیارد تومان و صفوف فروش ۱۵۳ میلیارد تومان بود. «بیوتیک» با ارزش صف ۲۰۹ میلیارد تومان بیشترین ارزش صف خرید و در مقابل «فنرژی» امروز سنگین‌ترین صف فروش را داشت.

سهامداران حقوقی امروز هم مالکیت‌ها را از حقیقی‌ها گرفتند. بر این اساس در جریان دادوستدهای روزانه ۳۷/۳ میلیارد تومان از سبد سهامی سهامداران خرد به پرتفوی بورسی سهامداران حقوقی منتقل شد.

جزییات معاملات روزانه را در انیگما مشاهده کنید

مهم‌ترین اخبار اثرگذار بر بورس امروز

امروز خبر چندان اثرگذاری بربازار سهام نبود. سهام شرکت نشاسته و گلوکز آردینه با نماد معاملاتی «آردینه» به روش ترکیبی روز چهارشنبه 25 بهمن ماه برای اولین بار در بازار دوم فرابورس عرضه خواهد شد. همچنین روز چهارشنبه 18 بهمن ماه، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پارس فولاد سبزوار منتهی به سال مالی ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲ با حضور بیش از ۷۸ درصد سهام‌داران برگزار و سود ۹ هزار و ۴۳۳ ریالی (تقسیم سود 90 درصدی) به ازای هر سهم تقسیم شد. رییس سازمان برنامه بودجه از طریق صفحه مجازی خود اعلام کرد که معافیت مالیاتی سود سپرده‌های بانکی اعم از سپرده‌های اشخاص حقوقی و حقیقی به موجب قانون مالیات‌های مستقیم بدون هیچ‌گونه تغییری در سال آینده ادامه خواهد یافت.

5/5 - (1 رای)

لیلا لامعی

علاقه به علم اقتصاد، من را به سمت یادگیری و کسب مهارت در زمینه تولید محتوای تحلیلی در حوزه‌های اقتصادی به ویژه حوزه بازار سرمایه سوق داد. در این بین با اخذ مدرک MBA مدیریت مالی و کسب سابقه حضور بیش از 8 سال در نهادها و رسانه‌های مطرح اقتصادی سعی بر ایجاد محتوای با کیفیت و کاربردی دارم.

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا