اخبار بورس

انعکاس ریسک سیاسی بر بورس – معاملات بورس 9 بهمن ماه ۱۴۰۲

بازارهای داخلی این روزها متاثر از خبرهای سیاسی و تنش‌های منطقه‌ای قرار گرفته است. این موضوع بر بازار سهام نیز دلالت دارد. در بازار ارز نیز شاهد پیشروی دلار تا کانال 58 هزار تومان هستیم.

بنابراین در جریان دادوستدهای امروز، شاخص کل بورس با افت ۰/۳6 درصدی به عدد ۲,۱20,274 واحد تنزل یافت. شاخص کل هم‌وزن نیز ۰/25 درصد عقب‌نشینی کرد. در فرابورس نیز شاهد افت نماگرها بودیم. بنابراین امروز ۰/45 درصد از ارتفاع شاخص کل این بازار کاسته شد. شاخص کل هم‌وزن این بازار اما با افت بیشتری معاملات امروز را پایان داد و یک درصد به عقب بازگشت.

گزارش بازار 9 بهمن ۱۴۰۲

در جریان دادوستدهای خرد امروز سهامی به ارزش ۵.7 هزار میلیارد تومان میان معامله‌گران معامله شد.
امروز هم گروه انبوه‌سازی با ارزش معاملات 565 میلیارد تومان بیشترین ارزش دادوستد روزانه را داشت. علیرغم جو منفی بازار، همچنان برخی نمادهای این گروه پرتقاضا دنبال شدند. پس از آن گروه خودرو و قطعات و فلزات اساسی در صدر بیشترین ارزش معاملات روزانه قرار گرفتند.

در میان نمادها «ثشاهد» بورسی و «کرومیت» فرابورسی بیشترین ارزش معاملات امروز را داشتند.

جزییات معاملات روزانه را در انیگما مشاهده کنید

در جریان معاملات امروز 432 نماد در محدوده منفی و 248 نماد مثبت دنبال شدند. ارزش صفوف خرید 138 میلیارد تومان و صفوف فروش 235 میلیارد تومان بود. «کسرام» با ارزش 19 میلیارد تومان بیشترین ارزش صف خرید و در مقابل «خفولا» سنگین‌ترین صف فروش را داشت.

امروز نیز سهامداران حقوقی خریدهای با ارزش بالا داشتند و مالکیت‌ها را از آن خود کردند. بر این اساس در جریان دادوستدهای روزانه 360 میلیارد تومان از سبد سهامی سهامداران خرد به پرتفوی بورسی سهامداران حقوقی منتقل شد.
عمده خریدهای این سهامداران از گروه فلزات اساسی بود.

روند شاخص کل بازار سهام

شاخص انیگما که نماگر تغییرات کل بازار سهام (سهام بورسی، فرابورسی و بازار پایه) است، امروز با افت 0/41 درصدی همراه بود. با افت این روزهای بازار سهام این نماگر به سطوح خود در اواسط آذرماه بازگشته است. این نماگر که وضعیت سهام در کل بازار را نشان می‌دهد، از ابتدای سال تاکنون 7/5 درصد بازدهی داشته است.

در ذیل نمودار روند شاخص انیگما از ابتدای سال 1402 تا 8 بهمن ماه آورده شده است:

روند شاخص انیگما از ابتدای سال تاکنون

5/5 - (1 رای)

لیلا لامعی

علاقه به علم اقتصاد، من را به سمت یادگیری و کسب مهارت در زمینه تولید محتوای تحلیلی در حوزه‌های اقتصادی به ویژه حوزه بازار سرمایه سوق داد. در این بین با اخذ مدرک MBA مدیریت مالی و کسب سابقه حضور بیش از 8 سال در نهادها و رسانه‌های مطرح اقتصادی سعی بر ایجاد محتوای با کیفیت و کاربردی دارم.

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا