اخبار بورس

گزارش بورس امروز – 12 دی ماه 1402

نماگرهای بورسی امروز سومین افت متوالی خود را ثبت کردند. بر این اساس شاخص کل بورس 0/44 درصد به عقب بازگشت و بر روی عدد 2,158,799 واحد ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز با افت 0/27 درصدی همراه شد. در فرابورس نیز شاخص کل 0/37 درصد عقب‌تر نشست.شاخص کل هم‌وزن نیز همسو با سایر نماگرها افت 0/32 درصدی داشت.

گزارش بازار 12 دی ۱۴۰۲

ارزش معاملات خرد امروز حدود 5 هزار میلیارد تومان بود. گروه خودرو و ساخت قطعات با ارزش معاملات 289 میلیارد تومانی، امروز هم بیشترین ارزش معاملات روزانه را از آن خود کردند. در میان نمادهای بورسی شگستر با ارزش معامله 297 میلیارد تومانی بیشترین ارزش دادوستدهای روزانه را به خود اختصاص داد. ذوب و ثشاهد نیز پس از آن جزو نمادها با بیشترین ارزش معاملات بودند.

در فرابورسی‌ها کرومیت با ارزش 128 میلیارد تومان در صدر بیشترین ارزش معاملات قرار گرفت. در میان نمادها اما نماد معاملاتی حآفرین امروز بسیار مورد توجه سهامداران به ویژه سهامداران خرد بود.

در نمودار ذیل ارزش معاملات سهام بورسی و فرابورسی را از ابتدای سال مشاهده می‌کنید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید در 11 روز دی ماه ارزش معاملات کل (سهام) نوسان چندانی نداشته است. از ابتدای سال تاکنون اما از ابتدای فروردین شاهد روند صعودی ارزش معاملات کل بودیم که این روند تنها تا اواسط اردیبهشت ماه تداوم داشت.

 ارزش معاملات سهام بورسی و فرابورسی از ابتدای سال 1402

در جریان معاملات امروز شاهد افت قیمت 69 درصد از نمادها معادل 478 نماد بودیم. در مقابل 31 درصد از نمادها معادل 211 نماد در محدوده مثبت دنبال شدند. ارزش صفوف خرید 307 میلیارد تومان و صفوف فروش 234 میلیارد تومان بود. حدود 37 درصد از ارزش صفوف خرید به نماد نخریس که به تازگی عرضه اولیه شده، تعلق داشت. در مقابل خفولا سنگین‌ترین صف فروش را داشت.

سهامداران عمده برای سومین روز متوالی امروز مالکیت‌ها را از آن خود کردند. بر این اساس در جریان دادوستدهای امروز شاهد انتقال 247 میلیارد تومان از سبد سهامی حقیقی‌ها به پرتفوی حقوقی‌ها بودیم. گرایش این سهامداران بیشتر به خرید از نمادهای صنعت فلزات اساسی بود.

جزییات معاملات روزانه را در انیگما مشاهده کنید

مهم‌ترین اخبار اثرگذار بر بورس امروز

مهم‌ترین خبر امروز در خصوص احتمال آزادسازی نرخ‌گذاری خودروسازان بود که سالیان سال است که گرفتار قیمت‌گذاری دستوری هستند.

خبر: قیمت‌گذاری خودروسازان آزاد خواهد شد؟

امروز خبری منتشر شد مبنی برآن‌که معاون وزیر صمت اعلام کرده که پس از اتمام بررسی‌‌ها در خصوص نحوه قیمت‌گذاری خودرو با شورای رقابت، در صورت اتفاق نظر با آن شورا و جمع‌بندی نهایی، نحوه قیمت‌گذاری خودرو (قیمت‌گذاری دستوری) لغو خواهد شد. البته در صورت توافق نظر سیاست‌گذاران این مهم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

5/5 - (1 رای)

لیلا لامعی

علاقه به علم اقتصاد، من را به سمت یادگیری و کسب مهارت در زمینه تولید محتوای تحلیلی در حوزه‌های اقتصادی به ویژه حوزه بازار سرمایه سوق داد. در این بین با اخذ مدرک MBA مدیریت مالی و کسب سابقه حضور بیش از 8 سال در نهادها و رسانه‌های مطرح اقتصادی سعی بر ایجاد محتوای با کیفیت و کاربردی دارم.

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا