تحلیل‌ بنیادی

بهترین شرکت‌های صنعت کاشی و سرامیک کدام هستند؟ تحلیل بنیادی گروه کاشی و سرامیک

گروه کاشی و سرامیک یکی از گروه‌های کوچک بازار سرمایه با 16 نماد در بورس، فرابورس و بازار پایه می‌باشد. شرکت‌های این گروه وابسته به صنعت ساختمان‌سازی هستند. در صورت رونق ساخت‌وساز در پی طرح اعلام شده در خصوص ساخت مسکن توسط دولت می‌توان انتظار رشد قیمتی سهام موجود در این گروه را داشت. بسیاری از شرکت‌های فعال در این گروه علاوه بر عرضه محصولات خود در بازار داخل، در حوزه صادرات نیز فعال هستند. در این گزارش بهترین شرکت‌های کاشی و سرامیک بر اساس شاخص P/E فوروارد و میزان بازدهی هر یک بررسی شده است. لیست ارائه شده از طریق تحلیل بنیادی شرکت‌های این صنعت توسط تیم تحلیلی انیگما تهیه شده است. به‌عنوان مثال در تحلیل بنیادی کحافظ، سود هر سهم 60,5 تومان پیش‌بینی و نسبت پی‌به‌ای فوروارد منتهی به سال مالی 1401، 7/1 محاسبه شده است.

EPS و P/E تحلیلی شرکت‌های کاشی و سرامیک بر اساس تحلیل بنیادی (فاندامنتال)

جدول زیر شامل لیست EPS و P/E تحلیلی 5 سهم برتر شرکت‌های کاشی و سرامیک، طبق پیش‌بینی تیم تحلیل بنیادی انیگما می‌باشد. به‌صورت کلی و در مقایسه با سایر گروه‌های بازار سرمایه، شرکت‌های فعال در گروه کاشی و سرامیک با توجه به ارزش بازار کم و ابعاد کوچکی که دارند، دارای نسبت پی بر ای بیشتری می‌باشند. اما باید توجه کرد که این مورد صرفا نشان‌دهنده عدم ارزندگی شرکت‌های این گروه نسبت به سایر گروه‌های بازار سرمایه نیست.

شرکت صنایع کاشی و سرامیک سینا با نسبت P/E فوروارد 6/6 ارزنده‌ترین شرکت کاشی و سرامیک از دیدگاه تحلیل بنیادی می‌باشد. پس از آن نمادهای کحافظ و کپارس با نسبت P/E تحیلی کمتر از 8 جزو شرکت‌های ارزنده این گروه محسوب می‌شوند. شرکت‌های کاشی الوند (کلوند) و شرکت تولیدی کاشی تکسرام (کترام) از دیگر شرکت‌های این لیست می‌باشند.

مقاله مرتبط : لیست بهترین سهام با کمترین p/e تحلیلی

 

P/E شرکت‌های کاشی و سرامیک

  • شما می‌توانید تحلیل بنیادی کساوه و دیگر شرکت‌های جدول فوق را در بخش بنیادی انیگما مشاهده کنید.

ارزش بازار چیست و ارزش بازار گروه کاشی و سرامیک چقدر است؟

ارزش بازار (Market Capitalization) یک صنعت، به مجموع ارزش روز تمامی شرکت‌های سهامی حاضر در آن صنعت گفته می‌شود. این ارزش از مجموع حاصل ضرب قیمت روز سهام هر شرکت در تعداد سهم‌های منتشر شده توسط آن شرکت به‌دست می‌آید. ارزش بازار گروه کاشی و سرامیک نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان است. در ادامه ارزش بازار هر یک از شرکت‌های ارزنده کاشی و سرامیک مورد بررسی قرار گرفته است.

شرکت‌های كاشی‌ و سراميک‌ سينا و حافظ با ارزش بازار بالغ بر 2,200 میلیارد تومان به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت‌های گروه کاشی و سرامیک در حال فعالیت می‌باشند. کارخانجات کاشی و سرامیک حافظ دارای ظرفیت اسمی 7,500,000 و ظرفیت عملی 5,000,000 متر مربع در بخش کاشی دیواری، کف و پرسلان است.

شرکت کاشی الوند دارای خط تولید کاشی کف به ظرفیت اسمی 4,000 هزار مترمربع و ظرفیت عملی 2,833 هزار مترمربع و همچنین خط تولید کاشی پرسلان با ظرفیت اسمی 3,000 هزار مترمربع و ظرفیت عملی 2,816 هزار مترمربع دارای ارزش بازار حدود 1000 میلیارد تومان می‌باشد.

شرکت تولیدی کاشی تکسرام نیز با ظرفیت عملی تولید 3,000,000 مترمربع محصولات لعابدار در سال دارای ارزش بازار کمتری نسبت به سایر شرکت‌های جدول زیر می‌باشد.

ارزش بازار کاشی و سرامیک

بیشترین بازدهی در گروه کاشی و سرامیک

در ادامه بازدهی هر یک از شرکت‌های فوق در فروردین 1401 و در سه ماه گذشته (بهمن و اسفند 1400 و فروردین 1401) مورد بررسی قرار گرفته است. شرکت کاشی و سرامیک پارس با 36 درصد بازدهی در 3ماهه گذشته و 25 درصد در ماه گذشته، بیشترین بازدهی را در میان شرکت‌های این گروه داشته است. تمامی نمادهای کحافظ، کساوه، کلوند و کترام در یک ماه گذشته بیش از 10 درصد بازدهی داشته‌اند. در جدول زیر میزان بازدهی هر کدام از این نمادها در یک ماه اخیر نمایش داده شده است.

 

بازدهی یک ماهه کاشی و سرامیک

همچنین میزان بازدهی هر یک از این شرکت‌ها در 3 ماه اخیر (بهمن 1400- فروردین 1401) در جدول زیر آمده است. در میان شرکت‌های فوق، شرکت صنایع کاشی و سرامیک سینا تنها شرکتی است که در 3 ماه گذشته دارای بازدهی منفی بوده که باتوجه به P/E فوروارد این سهم، می‌توان انتظار داشت قیمت آن در آینده رشد داشته باشد.

بازدهی سه‌ماهه کاشی و سرامیک

در بخش دیده‌بان بنیادی سایت انیگما می‌توان تمامی شرکت‌های تولیدی را بر اساس شاخص P/E فورواد به‌صورت کلی و به تفکیک صنعت مشاهده کرد.

می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان انیگما اطلاعات تماس خود را در بخش دیدگاه‌ها وارد نمایید.

5/5 - (2 رای)
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا