بورس

بهترین سرمایه‌گذاری در ایران با بیشترین بازدهی

بازارهای مالی مختلفی در ایران برای سرمایه‌گذاری وجود دارد. افراد پول خود را از طریق خرید دلار، سکه و سایر فلزات گرانبها، سهام، مسکن، خودرو یا سپرده‌گذاری در بانک‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. سرمایه‌گذاران عموما به دنبال کسب سود بیشتر از سرمایه‌گذاری خود در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت می‌باشند. با توجه به اینکه 6 ماه از حضور دولت جدید در راس امور کشور می‌گذرد، در این گزارش به بازده بورس و سایر بازارهای مالی در این 6 ماه پرداخته شده است.

بازدهی 6 ماهه بورس و بازارهای مالی

در نمودار زیر بازدهی 6 ماهه بازارهای مالی از 16 مرداد تا 16 بهمن نمایش داده شده است. طبق این نمودار بازده خودرو با 18 درصد رشد بالاترین بازدهی و شاخص بورس با منفی 7 درصد، کمترین بازدهی را داشته است.

آنچه در این نمودار مشخص است در 6 ماهه ابتدایی فعالیت دولت جدید، بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری، خرید خودرو و مسکن بوده است.

بازدهی بازارهای مالی

در گزارش ارائه شده مبنای محاسبات صورت گرفته برای بخش مسکن گزارش‌های منتشر شده توسط بانک مرکزی است که بر اساس اطلاعات معاملات رسمی صورت گرفته در شهر تهران ثبت شده است. طبق این محاسبات بازده مسکن میزان 10 درصد بوده است.

برای محاسبه میانگین بازدهی قیمت خودرو نیز میانگین قیمت بازار خودروهای پرفروش داخلی یعنی پراید، تیبا و خانواده پژو و سمند لحاظ شده‌اند. همچنین مبنای محاسبه بازده دلار و بازده سکه، قیمت بازاری آن‌ها است.

تحلیل بازارهای مالی در 6 ماه گذشته

همان‌طور که ملاحظه شد اکثر بازارهای مالی در 6 ماه گذشته دارای بازدهی مثبت بوده‌اند؛ اما در این بین، میانگین بازدهی شاخص بورس در 6 ماه گذشته علی‌رغم تمام وعده‌ها و جلسات مسئولین، منفی 7 درصد بوده است. در حالی‌که اگر بخواهیم بازدهی دقیق بازار را با شاخص انیگما که شاخصی واقعی‌تر به دلیل در نظر گرفتن اثرات تغییرات تمامی سهم‌های بورسی، فرابورسی و بازار پایه است را در نظر بگیریم، این بازدهی به منفی 15 درصد تنزل می‌یابد. این موضوع نشان‌دهنده وارد شدن زیان بیشتر به سهامداران حقیقی و خرد بازار است.

بازدهی سبد پیشنهادی انیگما در 6 ماه گذشته

نمودار بازدهی سبدهای هفتگی انیگما در ادامه آمده است. همان‌طور در این نموار پیداست بازدهی این سبدها در 6 ماه گذشته (16 مرداد- 16 بهمن) 13/7 درصد بوده است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت با سرمایه‌گذاری مناسب و هوشمندانه در زمان‌هایی که شاخص کل بورس منفی باشد نیز، می‌توان بازدهی خوبی در بورس داشت.

بازدهی سبد انیگما

سبد پیشنهادی انیگما توسط تیمی از تحلیلگران بنیادی متخصص به صورت هفتگی منتشر می‌شود. در این سبد هر هفته 5 سهم ارزنده بازار سرمایه از میان شرکت‌های سرمایه‌گذاری و تولیدی فعال در صنعت‌های مختلف معرفی می‌شود که می‌توان از طریق این سیگنال خرید سود بالایی در بورس کسب کرد. برای مشاهده نمونه سبد پیشنهادی وارد سایت انیگما شوید.

مقاله پیشنهادی : چگونه بهترین سیگنال بورس را شناسایی کنیم ؟

 

همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با تحلیلگران انیگما اطلاعات خود را در بخش نظرات وارد کنید.

امتیاز خود را ثبت کنید
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا