دسته‌بندی نشده

تغییرات سهامداران عمده نماد درهآور

دنبال کردن بازیگران بزرگ حقیقی در بازار سرمایه که بازدهی‌های بالایی دارند، می‌تواند به تشخیص ورود پول هوشمند به سهم‌های مختلف کمک کند. عمدتا بازیگران بزرگ می‌توانند با توجه به حجم سرمایه زیاد و قدرت تحلیل بالایی که دارند، در روند قیمت یک سهم موثر باشند. بنابراین دنبال کردن آن‌ها می‌تواند بازدهی مناسبی را برای سرمایه‌گذاران داشته باشد. از سوی دیگر خروج این بازیگران از یک نماد نیز حائز اهمیت و نشان‌دهنده احتمال بالای کاهش قیمت در آینده نزدیک آن سهم می‌باشد. در سایت انیگما این قابلیت وجود دارد که بازیگران نمادهای مختلف را شناسایی و آن‌ها را دنبال کنید. برای نمونه در این گزارش به ورود بازیگر به سهم درهآور پرداخته شده است.

بررسی ورود بازیگر به یک سهم

برای بررسی ورود بازیگر به یک سهم در بازار سرمایه لازم است تا علاوه بر بازدهی کلی بورس به بازدهی اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در بازار نیز دسترسی داشت. از این طریق می‌توان عملکرد آن شخص را بررسی کرد و در صورتی که عملکردی بهتر از بازدهی کل داشت، استراتژی معاملاتی بر اساس خریدهای آن اتخاذ کرد یا به عبارتی آن سهامدار را دنبال کرد.

یکی از امکانات سایت انیگما، استفاده از محصول سهامداران برای شناسایی بازیگران و تدوین استراتژی‌های معاملاتی بر اساس آن است. در محصول سهامداران انیگما شما می‌توانید با استفاده از عدد ارائه شده تحت عنوان درصد بازدهی روزانه، عملکرد هر شخص را مورد ارزیابی قرار دهید و بر اساس عملکرد او تصمیم‌گیری کنید.

بررسی عملکرد بازیگران در 10 سال گذشته

طبق بررسی‌های انیگما در 10 سال گذشته (مبنای محاسبه شروع سال 1391) بازدهی روزانه و مرکب شاخص کل بورس حدود 0/20 درصد بوده است. حال به انواع بازدهی‌ها در این دوره پرداخته شده است.

بازدهی‌های کمتر از 0/20% (بازدهی متوسط): این دسته از اشخاص عموما بازدهی کمتر یا حدود بازدهی شاخص کل داشته‌اند. بدیهی است که پیروی از معاملات این اشخاص به سرمایه‌گذاران توصیه‌ نشود.

بازدهی‌های حدود 0/20% تا 0/40% (بازدهی خوب): این گروه از اشخاص موفق به کسب بازده حدود یک تا دو برابر شاخص کل شده‌اند که می‌توان عملکرد آن‌ها خوب ارزیابی کرد.

بازدهی بیش از 0/40% (بازدهی عالی): افراد حاضر در این دسته عمدتا بازیگرهای بازار سرمایه محسوب می‌شوند و عموما موفق به کسب باذدهی بیش از 2 برابر بازدهی شاخص شده‌اند. می‌توان گفت این اشخاص می‌توانند روندهای صعودی را شناسایی کنند یا با ورودشان به سهم‌های مختلف تغییرات قیمتی محسوسی را در آن سهم ایجاد کنند.

ورود بازیگر به نماد درهآور

هفته گذشته در نماد درهآور شاهد ورود یک شخص حقیقی به جمع سهامداران درصدی شرکت بوده‌ایم. با بررسی عملکرد و میزان بازدهی کسب شده توسط این کد در سابقه معاملاتی خود، می‌توان این فرد را به‌عنوان یک بازیگر جدی در بازار سرمایه درنظر گرفت. طبق آخرین اطلاعات سایت www.tsetmc.com این شخص حقیقی 1،152،803 سهم از درهآور را در اختیار دارد. در ادامه به بررسی کارنامه معاملاتی این شخص حقیقی خواهیم پرداخت.

جدول بازیگر درهآورد

همانطور که در جدول فوق آمده است، این شخص طی این سال‌ها به نمادهای ثقزوی، لپیام، لازما، وبرق و کشرق ورود داشته است. این شخص بیشترین بازدهی مرکب روزانه خود را در حدود 3 ماه حضور در نماد وبرق داشته است. پس از آن حدود 4 ماه 0/73% بازدهی مرکب روزانه را در نماد کشرق کسب کرده است. در ادامه بازدهی بازیگر مورد نظر در نماد درهآور و تعداد شرکت‌هایی که تا به امروز در ترکیب بوده‌اند نمایش داده شده است.

نمودار بازیگر درهآوردهمانطور که در نمودار مشخص است درصد میانگین بازدهی روزانه این شخص 0/37% بوده است.

امتیاز خود را ثبت کنید
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا