اخبار بورس

معاملات بورس سه‌شنبه 27 شهریور 1403

بازار سهام در چهارمین روز معاملاتی هفته در روند صعودی باقی ماند. در این روز معاملاتی، شاخص کل بورس تهران با رشد 16 هزار و 586 واحدی در سطح دو میلیون و 84 هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم‌وزن نیز با افزایش 6 هزار و 95 واحدی تا محدوده 682 و 655 واحد رشد داشت.

مروری بر اتفاقات مهم بورس امروز

بازار سرمایه امروز با ورود پول 229 میلیارد تومان پول حقیقی به بخش خرد سهام همراه شد, همچنین ارزش معاملات در این بخش از بازار در محدوده 3,168 میلیارد تومان قرار گرفت. بر این اساس، طی معاملات روز جاری حدود 83 درصد نمادهای معاملاتی در بازه مثبت معامله شدند.

در چنین شرایطی که بازار سهام در مسیر افزایشی قرار دارد، صیدی، رییس سازمان بورس مطرح کرد که ارزش بازار بورس باید حداقل 300 الی400 میلیارد دلار باشد.

علاوه بر این، همچنین دلار نیما بازهم با رشد همراه بود و به محدوده 46,153 رسید.

تجدید ارزیابی 457 درصدی وبصادر مورد تایید حسابرس قرار گرفت. با این اتفاق, قیمت سهام بانک صادرات بعد از افزایش سرمایه زیر 30 تومان خواهد بود، در همین راستا بانک صادرات با صف خرید سنگینی همراه شد.

گروه سیتی پیش بینی کرد که قیمت نفت برنت در سال 2025 به صورت متوسط حوالی 60$ باشد, در صورتی که این اتفاق به وقوع بپیوندد، انتظار رکود در کامادیتی‌ها منطقی خواهد بود.

ضمن اینکه، بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد طلا در سال 2025 به 3000$ خواهد رسید.

در صورت رکودی بودن کامادیتی‌ها انتظار میرود که نمادهای بزرگ بازار سرمایه با مشکل در نرخ فروش دلاری همراه شوند, البته با توجه به رشد نرخ دلار نیما میتوان انتظار ثبات سود ریالی در کوتاه مدت را داشت.

شرکت‌های اوره‌ای و متانولی گزارش‌های افشای اطلاعات خود را راجع به اثر تغییر نرخ خوراک و سوخت در 5ماهه ابتدایی سال گذشته در سامانه کدال قرار دادند که برای برخی این شرکت‌ها درآمدی قابل توجه به همراه داشت.

امتیاز خود را ثبت کنید

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا