اخبار بورس

معاملات بورس یکشنبه 18 شهریور 1403

بازار سهام امروز منفی دنبال شد, این منفی های بازار ناشی از صف فروش و منفی معامله شدن در نمادهای بزرگ بود, فولاد فملی فارس شپنا و… اما در کلیت بازار وضعیت به بدی سهم های بزرگ و شاخص ساز نبود, با اینکه تعداد سهم های مثبت کمتر از سهم های منفی بود, اما بازار بد نبود. امروز بازار با ارزش معاملات 2465میلیارد تومانی شاهد خروج 203 میلیارد تومان پول حقیقی بود, در معاملات امروز 279سهم مثبت و 378 سهم نفی در بازار معامله شدند. در پی منفی در سهم های شاخص ساز, صندوق های اهرمی هم به صف فروش رسیدند.

پس از استعفای رییس سازمان بورس، بازار واکنش خاصی به این اتفاق نداد. البته امروز ارزش معاملات بازار سهام بیشتر از روز گذشته بودو بازار در منفی‌ها هم خریدار خوبی داشت که همین موضوع باعث شد صف فروش نمادهالی بزرگ مثل فولاد، فملی، شپنا و… جمع شود.

در شرایطی که بازار سرمایه وضعیت مناسبی ندارد، صندوق‌های اهرمی هم تبدیل به مشکلی برای وضعیت بازار شده‌اند. این صندوق‌ها با اولین خوش‌بینی با صف خرید رشد می‌کنند و در بد شدن بازار سرمایه هم با صف فروش به پایین حرکت می‌کنند. عملا این ابزار برای شرایطی که تفکر ما نسبت به آینده خیلی روشن است به درد می‌خورند و در این شرایط تبدیل به محلی برای نوسانگیری شده‌اند.

5/5 - (1 رای)

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا