اخبار بورس

معاملات بازار سهام دوشنبه 29 مرداد 1403

معاملات امروز بازار سهام با رشد 0.37 درصدی شاخص کل بورس به پایان رسید. این هفته دامنه نوسان بازار کمی بازتر شد و به مثبت و منفی 2 درصد رسید. از ابتدای هفته تا به امروز بازار وضعیت چندان بدی نداشت، اما رشد آن نیز بی‌رمق بود که علت آن را می‌توان کمبود نقدینگی در بازار دانست. حقیقتا می‌توان گفت با بازاری مواجه هستیم که بی‌اعتمادی‌ها به آن باعث شده فعالان اقتصادی چندان توجهی به آن نداشته باشند. از طرف دیگر حجم بزرگی از نقدینگی این افراد درگیر طرح ثبت‌نام خودرو شده است.

ارزش معاملات خرد امروز 1.9 هزار میلیارد تومان بود که عمدتا ناشی از عرضه صف‌های خرید است. بازار سهام امروز پس از چند روز متوالی که ورود پول حقیقی را تجربه کرد، امروز با خروج پول همراه شد. بنابراین امروز 81 میلیارد تومان از سبد سهامی حقیقی‌ها به پرتفوی بورسی حقوقی‌ها منتقل شد. 433 نماد معاملاتی در محدوده منفی معامله شد. این در حالی بود که 230 نماد مثبت بودند.

خلاصه بازار 29 مرداد 1403

رشد عجیب نرخ درهم در معاملات امروز

امروز با بازگشایی بازار درهم، قیمت این ارز از محدوده کمتر از 16هزار تومان به حوالی 16,120 تومان رسید که رشد قابل توجهی بود. طی چند روز اخیر به دلایل وکالتی کردن حساب‌ها برای ثبت‌نام خودرو، کاهش تنش‌ها در منطقه و خبر راه‌اندازی سامانه‌های جدید ارزی در بازارهای ارزی شاهد افت قیمت‌ها بودیم.

امتیاز خود را ثبت کنید

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا