اخبار بورس

معاملات بورس چهارشنبه 6 تیر 1403

امروز بازار سرمایه آخرین روز محدودیت در دامنه نوسان را تجربه کرد. امسال اتفاق‌های زیادی از جمله تقابل رو در روی ایران و اسراییل، رشد نرخ بهره تا حوالی 40%، فوت شدن رییس جمهور و وزیر امور خارجه، محدودیت ادامه‌‌دار دامنه نوسان و… رخ داد. اما با این حال بازار همچنان ادامه دارد. در همین فضا امروز ارزش معاملات خرد بازار سهام به 1,932 میلیارد تومان رسید که از این مبلغ 122 میلیارد تومان ورود پول حقیقی بود. در بازار امروز 533 سهم مثبت و 151 سهم منفی بودند.

صندوق‌های اهرمی به عنوان نشانگری از تفکر بازار نسبت به آینده صف خرید شدند اما صفوف خرید آن‌ها با عرضه‌های متوالی روبرو می‌شد. به نظر می‌رسد در صورتی که در انتخابات ریاست جمهوری آقای قالیباف یا پزشکیان رای بیاورند بازار سهام واکنش مثبتی داشته باشد. این پیش‌بینی به دلیل تفکرات نزدیک به بازار آزاد آقای پزشکیان و حضور آقای پورابراهیمی در تیم اقتصادی آقای قالیباف است.

امروز دلار و درهم با رشد همراه شدند. درهم در محدوده 16,500معامله شد و دلار به بالای 60 هزارتومان رسید که این اتفاق تقریبا در 1.5 ماه اخیر بی‌سابقه بوده است.

به نظر می‌رسد واکنش بازارها را بتوان اینگونه فهمید، واکنش بازار بورس به تحولات سیاسی این است که ریسک کرده و با خرید صندوق‌های اهرمی که بیشتر امکان نقدشوندگی دارند وارد بازار شده است. از طرفی خریداران دلار و طلا به پشتوانه اینکه کمی سیاست‌های بانک مرکزی انبساطی شده و آمار تورم نیز حاکی از سیاست انبساطی است، ریسک‌پذیر شدند.

پول جدی وارد کارگزاری‌ها شده است که بخش عمده‌ای از آن نقد مانده و منتظر فرصت برای خرید سهام, صندوق طلا یا صندوق درآمد ثابت است.

امتیاز خود را ثبت کنید
نمایش بیشتر

مقاله‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا