ارزنده‌ترین‌هابورس

10 صندوق‌ سرمایه‌گذاری برتر _ بهترین صندوق‌ سرمایه‌گذاری کدام‌اند؟

این روزها بسیاری از افراد پول خود را در صندوق‌های سهامی سرمایه‌گذاری می‌کنند. شاید این سوال برای شما نیز مطرح باشد که در کدام صندوق سرمایه‌گذاری کنیم؟

صندوق‌های سرمایه‌گذاری باتوجه به عملکرد خود بازدهی‌ متفاوتی دارند. بنابراین انتخاب صندوق سرمایه‌گذاری مناسب با بازدهی بالا برای سرمایه‌گذاران دارای اهمیت می‌باشد. در مقاله بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال 1400 بازدهی صندوق‌ها در سال گذشته توسط تیم تحلیلی انیگما بررسی شده است. گزارش پیش رو نیز به بررسی عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری از خرداد 1400 تا خرداد 1401 پرداخته و 10 صندوق برتر در این بازه زمانی را معرفی کرده است. در انتهای این گزارش خواهید دید که بازدهی سبد پیشنهادی انیگما از تمامی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بالاتر بوده است.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری

صندوق‌های سرمایه‌گذاری نهادهای مالی هستند که در زمینه‌های مشخصی مانند انواع سهام، کالا و… سرمایه‌گذاری می‌کنند. افراد با خرید واحد‌ صندوق‌های سرمایه‌گذاری نسبت به آورده خود در سود و زیان این صندوق‌ها شریک می‌شوند.  اصولا تحلیلگران و معامله‌گران حرفه‌ای بازار سرمایه مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری را برعهده دارند و سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها ریسک کمتری دارد. صندوق‌های سرمایه‌گذاری انواع مختلفی دارند. در میان انواع صندوق‌ها میزان ریسک هر یک متفاوت می‌باشد.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی که در سهام شرکت‌های بورسی سرمایه‌گذاری می‌کنند، ریسک بیشتری نسبت به سایر صندوق دارند. همچنین می‌توان انتظار داشت این صندوق‌ها متناسب با ریسک خود، بازدهی بالاتری نیز داشته باشند.

برای انتخاب صندوق سهامی مناسب با بازده بالا، لازم است عملکرد این صندوق‌ها مورد بررسی قرار گیرد. در ادامه بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی در سه بازه زمانی 3 ماهه، 6 ماهه و یک‌ساله محاسبه و بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری معرفی شده است.

بازدهی سه‌ماهه صندوق‌های سرمایه‌گذاری

بیشترین بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری از تاریخ 14 اسفند الی 14 خرداد 1401 بین 27 تا 32 درصد بوده است. صندوق سهامی اهرمی کاریزما با 32 درصد بیشترین بازدهی را در 3 ماه گذشته داشته است. در ادامه بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری از 14در این بازه زمانی قابل مشاهده می‌باشد.

بازدهی سه ماهه صندوق‌ها

بازدهی شش‌ماهه صندوق‌های سرمایه‌گذاری

با بررسی بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری از 14 آذر 1400 تا 14 خرداد 1401 می‌توان دید که صندوق‌های مشترک گنجینه ارمغان الماس، فراز داریک و سهام ویستا در 6 ماه گذشته عملکرد خوبی داشته‌اند. بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این 6 ماه بین 20 تا 30 درصد بازدهی کسب کرده‌اند. در ادامه جزئیات بازدهی هر یک از صندوق‌های سرمایه‌گذاری برتر در 6 ماه گذشته قابل مشاهده می‌باشد.

بازدهی شش ماهه صندوق‌ها

بازدهی یک‌ساله صندوق‌های سرمایه‌گذاری

جدول زیر بازدهی 10 صندوق سرمایه‌گذاری برتر در یک سال گذشته را به همراه درصد بازدهی هر یک نشان می‌دهد. همانطور که پیداست، صندوق مشترک گنجینه ارمغان الماس بهترین صندوق سرمایه‌گذاری با بیشترین بازده در یک سال گذشته بوده است. این صندوق از 14 خرداد 1400 تا 14 خرداد 1401، 69 درصد بازدهی داشته است. پس از آن صندوق سرمایه‌گذاری مشترک نیکوکاری ندای امید با 62 درصد، از پربازده‌ترین صندوق‌های فعال در بازار سرمایه بوده است. صندوق‌های مشترک پیشتاز، فراز داریک و فیروزه موفقیت در یک سال گذشته بیش از 50 درصد بازدهی داشته‌اند.

بازدهی یک ساله صندوق‌ها

بازدهی سبد پیشنهادی انیگما در یک سال گذشته

نمودار زیر بازدهی سبد پیشنهادی انیگما را در مقایسه با شاخص کل بورس در بازه زمانی 14 خرداد 1400 الی 14 خرداد 1401 نمایش می‌دهد. سبد پیشنهادی انیگما در این یک سال حدود 126/5 درصد بازدهی داشته است. باتوجه به عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بازدهی سبد پیشنهادی انیگما نسبت به پربازده‌ترین صندوق سهامی بازار حدود 58 درصد بیشتر بوده است. همچنین بازدهی این سبد در مقایسه با شاخص کل 92/5 درصد بالاتر بوده است.

بازدهی سبد پیشنهادی انیگما

سبدهای پیشنهادی انیگما هر هفته منتشر می‌شود. این سبدها شامل 5 سهم ارزنده بازار سرمایه می‌باشد. اساس انتخاب سهم‌های معرفی شده، بنیادی می‌باشد و توسط تیمی متخصص از تحلیلگران بازار سرمایه انتخاب می‌شوند. برای تهیه سبدهای پیشنهادی انیگما می‌تواند بر روی لینک روبرو کلیک کنید. ← پرتفوی بورسی انیگما

مقاله مرتبط : لیست بهترین سهام با کمترین p/e تحلیلی

 

همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان انیگما، شماره تماس خود را در بخش دیدگاه‌ها وارد کنید.

3.3/5 - (3 رای)
۴ دیدگاه
  1. سلام وقت بخیر
    بهترین صندوق سهامی قابل معامله برای شش ماه اول 1402 که میتونه بیشترین بازدهی رو بده کدوم هست؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    من الان 100تومن دارم برج ۶ یا ۷باید نقدش کنم و بریزم به حساب ایران‌خودرو
    گفتم اگه بشه بگذارم صندوق سهامی پُرپتانسیل با بنیاد خوب و البته جامانده از بازار ، که سود خوبی بده و بتونم ماشین رو بردارم؟

    1. سلام، وقت شما هم بخیر
      انیگما تنها تحلیل آینده سهم‌های موجود در بازار سرمایه را انجام می‌دهد. اطلاعات صندوق‌ها در این مقاله نیز گذشته‌نگر هستند.

دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا