اخبار بورس

معاملات بورس دوشنبه 19 شهریور ۱۴۰۳

بازار سهام معاملات امروز را با رشد 0.38 درصدی شاخص کل بورس پایان داد. این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن نیز 0.71 درصد رشد کرد. در فرابورس نیز نماگرها سبزپوش بودند. ارزش معاملات خرد امروز 2.3 هزار میلیارد تومان بود. همچنین شاهد ورود 313 میلیارد تومانی پول حقیقی به گردونه معاملات بودیم.

پس از اینکه در روز گذشته، صف فروش سنگین سهام در بازار جمع‌آوری شدند، امروز بازار معاملات بهتری داشت. نکته مهم در معاملات امروز بازار سرمایه این بود که معاملات فولاد، فملی، شپنا و خیلی از نمادهای بزرگ دیگر تاثیر مثبت بر روی بازار داشت اما این نمادها در انتهای بازار با رنج منفی همراه شدند.

از طرفی در گروه خودرو هم شاهد معاملات خوب بودیم، در این گروه وساپا، خگستر، خودرو و… معاملات جذابی داشتند.

با بررسی روند ورود و خروج پول حقیقی می‌توان دریافت که بیشترین ورود پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت بوده و پس از آن صنعت فلزات اساسی و خودرو بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. براین اساس صنعت خودرو به دلیل خبر امکان تحول در سهام تودلی و صنعت فلزات اساسی به دلیل تحول در نظام ارزی بیشتر مورد توجه حقیقی‌ها قرار گرفتند.

با انتشار جزییات نوزدهمین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی، مشاهده شد که در این حراج 15.8 همت اوراق عرضه شده که صرفا 1.6 همت آن خریداری شده و این خرید توسط بازار سرمایه بوده است و بانک‌ها هیچ خریدی در این حراج نداشتند. قرار است که در حراج بعدی 25.2 همت اوراق عرضه شود.

امتیاز خود را ثبت کنید

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا