اخبار بورس

معاملات بورس چهارشنبه 31 مرداد 1403

بازار سهام در پنجمین روز معاملاتی هفته در روند صعودی باقی ماند. در این روز معاملاتی، شاخص کل بورس تهران با رشد 4 هزار و  653 واحدی در سطح دو میلیون و  37 هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم‌وزن نیز با افزایش 384 واحدی تا محدوده 639 و 29 واحد رشد داشت.

ارزش معاملات خرد امروز 1377 میلیارد تومان بود. طی معاملات بورس امروز خالص فروش  28 میلیارد تومانی ثبت شد. بر این اساس، طی معاملات روز جاری حدود 50 درصد نمادهای معاملاتی در بازه منفی معامله شدند.

خلاصه وقایع بازار سرمایه

سوت پایان مردادی سخت

با اتمام معاملات امروز در بازار سهام پرونده مرداد ماه بسته شد، ماهی که با امید شروع شد اما به هیچ عنوان ماه مناسبی برای بورس نبود. در روز آخر معاملات بازار سرمایه297 سهم مثبت و 360 سهم منفی بودند و بازار با خروج 28میلیارد تومانی پول حقیقی از سهم ها مواجه شد. ارزش معاملات امروز به 1377میلیارد تومان رسید که می‌توان گفت در سطوح پایینی قرار دارد.

تکلیف بازار مشخص نیست

اگر بورسی‌ها یک چیز را بیاموزند و آن هم این باشد که در شرایط ابهام بازار رشد نمیکند، احتمالا خیلی از زیان‌هایشان کم شود و بتوانند بهتر در بازار فعالیت کنند. این 5 ماه اخیر شرایط سیاسی اقتصادی کشور نماد ابهام بود و اصلا وضعیت با ثباتی نداشت. چرا که باید این نکته را در نظر گرفت که مهم‌تر از ارزندگی در بازار، ثبات شرایط است.

تحولات سیاسی به نفع بورس

تمام کابینه پیشنهادی پزشکیان رای آوردند که این اتفاق از دولت اول خاتمی (1376) بی‌سابقه بود. این اتفاق از این منظر مهم است که برای آینده بازار می‌تواند موثر باشد، چرا که تیم اقتصادی دکتر پزشکیان اعتقاد خوبی به مکانیز بازار دارند.

امتیاز خود را ثبت کنید

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا