اخبار بورس

معاملات بورس شنبه 9 تیر ۱۴۰۳

بازار سهام در اولین روز معاملاتی هفته در بازه‌ مثبت معامله شد. در این روز معاملاتی، شاخص کل بورس تهران با رشد 10 هزار و 892 واحدی در سطح 2 میلیون و 96 هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم‌وزن نیز با افزایش پنج هزار و 398 واحدی تا محدوده 678 هزار و 661 واحد رشد داشت.

ارزش معاملات خرد امروز 2180 میلیارد تومان بود. طی معاملات بورس امروز خالص فروش 83 میلیارد تومانی ثبت شد. بر این اساس، طی معاملات روز جاری حدود 48 درصد نمادهای معاملاتی در بازه منفی معامله شدند و 52 درصد از بازار با رشد همراه شدند.

نگاهی به تحولات بورس و اقتصاد

دامنه نوسان بورس تهران طی معاملات روز جاری از محدودیت خارج شد و به روال قبلی خود بازگشت. بر این اساس، معاملات بازار پس از مدت‌ها در دامنه نوسان 6% انجام شد. در این شرایط بازار سرمایه با رشد ارزش معاملات روبه‌رو شد. با این حال با توجه به اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شد، انتظار می‌رود بازار در این مقطع زمانی نوسان محدود داشته باشد.

با ادامه یافتن انتخابات به دور دوم فضای بازار سرمایه نیز با ابهام همراه شد و همین موضوع باعث شد که ابتدای بازار سمت خرید قوی باشد و انتهای بازار سفارشات فروش سنگین‌تر باشد. از سوی دیگر، با انجام مناظرات میان بایدن و ترامپ، افکار عمومی به نفع ترامپ تغییر جهت داده است. بر این اساس، دلار و درهم با رشد همراه شدند و دلار در سطح بالاتر از 60 هزارتومان تثبیت شد و در محدوده 61 هزارتومان را هم معامله شد.

ضمن اینکه گزارش‌های ماهانه بهتر از آنچه انتظار می‌رفت، عمل کردند. این گزارش‌هارا باید دقیق بررسی کرد، چرا که در صورت رشد یا ریزش بازار پس از انتخابات این گزارش‌های خوب هستند که می‌توانند به ما کمک کنند، زیرا اگر بازار با افت همراه شود، سهام ارزنده بازار فرصت رشد می‌دهند و در صورت رشد بازار، سهام ارزنده در محدوده مثبت باقی می‌مانند و سود داده شده را پس نمی‌گیرند.

امتیاز خود را ثبت کنید
نمایش بیشتر

هانا پاکمند

علاقه به علم اقتصاد، من را به سمت یادگیری و کسب مهارت در زمینه تحلیل مالی و اقتصادی بازارها سوق داد. در این بین با کسب مهارت‌های مرتبط با تحلیل شرکت‌ها و به طور کلی بازارهای مالی سعی بر ایجاد محتوای تحلیلی با کیفیت دارم.

مقاله‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا