اخبار بورس

معاملات بورس شنبه 26 خرداد 1403

در جریان دادوستدهای امروز بازار سهام شاهد افت 0.68 درصدی شاخص کل بورس بودیم. شاخص کل هم‌وزن نیز امروز 0.49 درصد از سطوح خود عقب‌نشینی کرد. در فرابورس هم اوضاع به همین روال و با افت قیمت سهام سپری شد، به طوری‌که نماگرهای این بازار با پایان معاملات امروز سرخ‌پوش شدند.

امروز هم بازار با دامنه نوسان 2 درصد پیگیری شد. در حالی که ارزش معاملات خرد سهام به 1500میلیارد تومان رسید، 501 میلیارد تومان پول حقیقی از گردونه معاملات خارج شد. ارزش صفوف خرید حدود 90 میلیارد تومان و ارزش صفوف فروش 941 میلیارد تومان بود. 585 نماد امروز در محدوده‌های منفی معامله شدند و تنها 64 نماد سبزپوش ماندند.

خلاصه وقایع بازار سهام در روز شنبه 26 خردادماه 1403

در معاملات امروز وضعیت نمادهای بانکی بهتر از کلیات بازار بود. مدتی است که در این گروه معاملات بهتری را شاهد هستیم. معامله سهام وتجارت (9 درصد از سهام) در 25 درصد بالاتر از قیمت تابلو هم به افزایش توجه‌ها نسبت به این گروه کمک کرد.

رشد 50 تومانی نیما

نرخ دلار نیمایی امروز با رشد 50 تومانی به عدد 42651 تومان رسید. دلار بازار آزاد نیز امروز در حوالی 58850 تومان معامله شد. بنابراین شکاف این دو نرخ به بیش از 16 هزار تومان رسید.

روند قیمتی دلار نیما از ابتدای خرداد ماه 1403

ورود باقری به سلیمانیه عراق

سرپرست وزارت امور خارجه ایران در ادامه سفر به منطقه کردستان عراق پس از حضور در اربیل و دیدار با مقامات این منطقه، روز گذشته وارد سلیمانیه شد. گویا مذاکرات محرمانه در سلیمانیه برای گشایش ارزی‌های در جریان است.

پیگیری عشقی برای قطعی برق صنایع

مجید عشقی؛ رییس سازمان بورس با اشاره به مکاتبات با وزارت نیرو اشاره کرد که قرار بر این شده است تا قطعی یا محدودیت مصرف برق صنایع به صورت کاملا برنامه‌ریزی شده باشد و این کار با اطلاع واحدهای تولیدی انجام شود. همچنین مطرح کرد که پیگیر کاهش قطعی برق صنایع است.

بانکی‌ها در انتظار مجامع

با نزدیک شدن به فصل مجامع سالیانه سهامداران بانکی در انتظار دستورالعمل بانک مرکزی برای نحوه تقسیم سود بانکی‌ها هستند. از طرفی سود تسعیر بانک ملت به سود 1402 اضافه خواهد شد و احتمالا سود حسابرسی شده تلفیقی این بانک به بیش از 150 تومان به ازای هر سهم می‌رسد.

امتیاز خود را ثبت کنید
نمایش بیشتر

لیلا لامعی

علاقه به علم اقتصاد، من را به سمت یادگیری و کسب مهارت در زمینه تولید محتوای تحلیلی در حوزه‌های اقتصادی به ویژه حوزه بازار سرمایه سوق داد. در این بین با اخذ مدرک MBA مدیریت مالی و کسب سابقه حضور بیش از 8 سال در نهادها و رسانه‌های مطرح اقتصادی سعی بر ایجاد محتوای با کیفیت و کاربردی دارم.

مقاله‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا