اخبار بورس

معاملات بورس چهارشنبه 23 خرداد 1403

بازار سهام معاملات امروز را با افت 0.27 درصدی شاخص کل پایان داد. شاخص کل هم‌وزن نیز 0.3 درصد از سطوح خود عقب‌نشینی کرد. در فرابورس نیز اوضاع به همین روال بود و نماگر اصلی این بازار 0.35 درصد تنزل یافت. نمادهای کوچکتر فرابورسی امروز افت قیمت بیشتری را تجربه کردند و این امر منجر به افت حدود 0.6 درصدی نماگر هم‌وزن فرابورس شد.

امروز هم بازار سهام با دامنه نوسان ۲ درصدی پیگیری شد. رکود بر معاملات امروز سایه افکنده بود، به طوری‌که در جریان دادوستدهای خرد بورس سهامی به ارزش 1800 میلیارد تومان میان سهامداران جابه‌جا شد که از این میزان 412 میلیارد تومان توسط سهامداران حقیقی از گردونه معاملات خارج شد.

خلاصه وقایع بازار سرمایه در روز چهار

توجه خریداران به بانکی‌ها

نمادهای بانکی‌ امروز اندکی بهتر از سایر نمادها معامله شدند. این نمادها طی چند وقت اخیر ریزش‌های سنگینی تجربه کردند و امروزه به قیمت‌های جذابی رسیده‌اند، البته در همین نمادهای بانکی نیز سهامداران حقیقی هر رشدی را فرصت خرید می‌دانند. علت توجه سهامداران به این نمادها شناسایی 19 همتی سود تسعیر ارز از سوی بانک مرکزی برای بانک تجارت بود که این خبر جو مثبتی را در میان بانکی‌ها ایجاد کرد.

افزایش قطره‌چکانی نرخ دلار نیما

دلار نیما امروز هم با رشد محدودی همراه بود و به 42,600 تومان رسید. نرخ این ارز از ابتدای خردادماه تا پایان روز معاملاتی امروز حدود 760 تومان افزایش یافته است.

نرخ دلار نیما در 23 خرداد 1403

اطلاعیه خودرویی وزارت اقتصاد

امروز خبری منتشر شد که براساس آن وزارت اقتصاد اعلام کرده است مصوبه عدم خروج شرکت‌های خودروسازی از بورس باید به تایید شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران برسد. این مصوبه وزارت اقتصاد در صورت تایید خبر خوبی برای بازار سهام است.

پر معامله‌ترین اختیار خرداد صفر شد

ضهرم 3006 پر معامله ترین اختیار خرید خرداد ماه صفر شد. این قرارداد که بازدهی خوبی داشته، امروز به سر رسید قیمت رسید و با توجه به اینکه اهرم زیر 2000 تومان بود صفر شد.

امتیاز خود را ثبت کنید
نمایش بیشتر

لیلا لامعی

علاقه به علم اقتصاد، من را به سمت یادگیری و کسب مهارت در زمینه تولید محتوای تحلیلی در حوزه‌های اقتصادی به ویژه حوزه بازار سرمایه سوق داد. در این بین با اخذ مدرک MBA مدیریت مالی و کسب سابقه حضور بیش از 8 سال در نهادها و رسانه‌های مطرح اقتصادی سعی بر ایجاد محتوای با کیفیت و کاربردی دارم.

مقاله‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا