اخبار بورس

معاملات بورس سه‌شنبه 22 خرداد 1403

بازار سهام در چهارمین روز معاملاتی هفته افزایش قیمت محدودی را تجربه کرد. در این روز معاملاتی، شاخص کل بورس تهران با رشد سه هزار و 113 واحدی در سطح دو میلیون و 81 هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم‌وزن اما با کاهش 51 واحدی در محدوده 674 هزار و 964 واحد باقی ماند.

ارزش معاملات خرد امروز 2063 میلیارد تومان بود. طی معاملات بورس امروز خالص خرید 375 میلیارد تومانی ثبت شد. بر این اساس، طی معاملات روز جاری حدود 59 درصد نمادهای معاملاتی در بازه منفی معامله شدند و 41 درصد از بازار با رشد همراه شدند.

خلاصه بازار 22 خرداد 1403

چند خط راجع به تحولات بورس و اقتصاد

معاملات بازار سهام امروز هم با دامنه نوسان 2 درصدی همراه بود. طی معاملات روز جاری بازار در بازه‌ای مثبت کار خود را آغاز کرد اما در ادامه  با رنج منفی همراه شد و از رشد آن کاسته شد.

در حال حاضر بورس تهران در روندی نوسانی حرکت میکند و مثبت و منفی آن ادامه دار نیست، دلیل این اتفاق هم به تحولات سیاسی کشور بازمی‌گردد و با کم و زیاد شدن احتمال آمدن هر شخصی به عنوان رییس جمهور بازار هم واکنش نشان میدهد.

امروز مهلت بانک‌ها برای ارائه برنامه‌ کاهش نرخ سود سپرده تمام شد و  در صورت عدم ارائه با بانک مذکور برخورد می‌شود. علاوه‌براین، روند ابطال اخزا امروز هم ادامه داشت. در مجموع به نظر می‌رسد با ابطال اخزاهای مختلف با نرخ بالا، بازارساز قصد مدیریت نرخ سود را دارد. نهایتا با کاهش نرخ بهره و رشد نرخ نیما بازار در وضعیت بهتری قرار بگیرد.

امتیاز خود را ثبت کنید
نمایش بیشتر

هانا پاکمند

علاقه به علم اقتصاد، من را به سمت یادگیری و کسب مهارت در زمینه تحلیل مالی و اقتصادی بازارها سوق داد. در این بین با کسب مهارت‌های مرتبط با تحلیل شرکت‌ها و به طور کلی بازارهای مالی سعی بر ایجاد محتوای تحلیلی با کیفیت دارم.

مقاله‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا