اخبار بورسدسته‌بندی نشده

گزارش بورس امروز – 5 دی 1402

پنجمین افت متوالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز رقم خورد. بر این اساس این نماگر بورسی با افت 0.72% به عدد 2,178,778 واحد تنزل یافت. بنابراین با افت امروز شاخص کل، بازدهی این نماگر از ابتدای سال به 11 درصد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز امروز 0.71% عقب‌نشینی کرد. در فرابورس نیز شاخص کل افت 0.6% را تجربه کرد.

گزارش بازار 5 دی 1402

در جریان دادوستدهای امروز بازار سهام شاهد افت قیمت در 74 درصد از نمادها بودیم. به عبارتی 507 نماد در محدوده منفی معامله شدند. در مقابل 179 نماد سبزپوش ماندند. ارزش صفوف خرید 115 میلیارد تومان و ارزش صفوف فروش 252 میلیارد تومان بود. ارزش معالات خرد امروز به عدد 5346 میلیارد تومان کاهش یافت. با پایان معاملات امروز ارزش دلاری بازار سهام به 190 میلیارد دلار رسید.

گروه خودرو و ساخت قطعات امروز با ارزش معاملات 375 میلیارد تومان در صدر صنایع با بیشترین ارزش معاملات قرار داشت.

در سطح شرکت اما بانک ملت با ارزش معاملات 150 میلیارد تومان بیشترین ارزش دادوستد روزانه را به خود اختصاص داد. مهم‌ترین دلیل توجه سهامداران به این سهم اخباری است که حول محور تجدید ارزیابی بانک می‌چرخد. در فرابورس اما «ثپردیس» با ارزش معاملات 77 میلیارد تومانی در صدر بیشترین‌ها بود. میزان معاملات سهامداران خرد در نمادهای گروه انبوه‎‌سازی، املاک و مستغلات امروز قابل توجه بود.

جزییات معاملات را به صورت روزانه در انیگما مشاهده کنید

مهم‌ترین اخبار اثرگذار بر بورس امروز

امروز کلیات بازار متاثر از خبر نرخ‌های دولتی معادن که روز گذشته در دسترس قرار گرفت، بود. از آن‌جا که عمده شرکت‌های معدنی سهم بسیاری در ارزش بازار سهام دارند، اثر این نمادها بر کل بازار انعکاس می‌یابد.خبر روز گذشته توقف افزایش نرخ تایری‌ها هم از جمله اخبار اثرگذار این روزها است که روز گذشته به آن اشاره شد. از طرفی ریسک‌های سیستماتیک نیز همچنان برسر بورس سایه انداخته است.

خبر: اثر مصوبه جدید نرخ دولتی معادن بر بورس

روز شنبه مصوبه شورای عالی معادن در خصوص تعیین حقوق دولتی مواد معدنی در سال 1402 توسط دبیر شورای عالی معادن ابلاغ شد، با انتشار نرخ دقیق محصولات معدنی در روز گذشته، امروز سهام شرکت‌های بزرگ معدنی نسبت واکنش منفی نشان دادند.

3/5 - (2 رای)
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا