آموزش مالی و اقتصادیسود سهام

مجمع ونیرو؛ میزان سود سهام تقسیمی ونیرو در سال 1403

مجمع عمومی عادی سالیانه محلی برای بررسی عملکرد گذشته سهم و اتخاذ تصمیماتی در خصوص آینده آن است. این جلسات با حضور مدیران و سهامداران هر شرکت و با رعایت قوانین و مقررات مخصوص به آن‌ها برگزار می‌شود. شرط تشکیل مجمع عمومی عادی سالیانه، حضور دارندگان حداقل نیمی از سهام شرکت است. اگر مجمع به حد نصاب نرسد، جلسه تشکیل نمی‌شود و مجدد برای دومین بار اطلاع‌رسانی و برگزار خواهد شد. شرکت در این مجمع و دریافت سود نقدی یکی از جنبه‌های مهم سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه است. با توجه به گزارشات منتشرشده در سایت کدال، شرکت سرمایه‌گذاری نیرو نسبت به تشکیل مجمع عمومی عادی سالیانه و تقسیم سود نقدی شرکت منتهی به سال مالی 1402 در تیرماه 1403 اقدام کرده‌ است. در ادامه این مطلب به بررسی آنچه در مجمع ونیرو گذشته است، پرداخته خواهد شد.

  • برای آشنایی بیشتر با این شرکت و نحوه ارزش‌گذاری سهام آن، مطالعه مقاله تحلیل بنیادی ونیرو توصیه می‌شود.

مجمع عمومی عادی سالیانه

به گردهمایی مدیران و سهامداران (مالکین) یک شرکت در راستای بررسی وضعیت آن و اتخاذ تصمیماتی مانند تصویب صورت مالی، استماع گزارش حسابرس، تعیین میزان سود تقسیمی و… مجمع عمومی عادی سالیانه گفته می‌شود. این مجمع با توجه به سیاست‌های شرکت هر سال برگزار می‌شود و شرکت‌ها موظف هستند حداکثر تا 4 ماه بعد از پایان سال مالی خود نسبت به تشکیل آن اقدام کنند. گاهی ممکن است سال مالی شرکت مطابق با سال شمسی نباشد. برای مثال پایان سال مالی یک شرکت، انتهای شهریور باشد.

اطلاعات مربوط به تاریخ و مکان تشکیل این مجمع در سایت کدال منتشر می‌شود. در نتیجه سهامداران با سرچ نماد مورد نظر خود در قسمت آگهی‌های دعوت به مجمع سایت codal.ir، از تاریخ و مکان برگزاری مجمع سالیانه شرکت مربوطه اطلاع پیدا کنند. همه کسانی که تا روز برگزاری مجمع سالیانه، سهامدار شرکت هستند، می‌توانند در مجمع حضور داشته باشند و در تصمیم‌گیری‌ها شرکت کنند. حتی سهامداران در این مجمع می‌توانند سوالات خود را مطرح کرده و اطلاعات دقیق تری در خصوص صنعت و شرکت کسب می‌کنند.

تاریخ برگزاری مجمع ونیرو در سال 1403

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سرمایه‌گذاری نیرو بر اساس آگهی منتشره در سامانه کدال مورخ 1403/04/23 در خصوص دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه راس ساعت 10:00 روز شنبه مورخ 1403/04/30 در محل خيابان شيخ بهايی جنوبی، شهرک والفجر، خيابان ايران شناسی، خيابان نهم، پلاک6، مرکز همايش‌ها و ساختمان سازمان مديريت صنعتی سالن پويش برگزار شد.

ونیرو از سهامداران خود دعوت کرد تا ساعتی قبل از شروع جلسه شخصا يا از طريق وکيل و نماينده قانونی خود با در دست داشتن اصل کارت ملی و وکالتنامه رسمی برای دريافت کارت ورود به جلسه در محل برگزاری مجمع نسبت به اخذ آن اقدام کنند. همچنين سهامداران می‌توانستند به جهت جلوگيری از ازدحام در روز مجمع در تاريخ 1403/04/27 برگه ورود به جلسه خود را با مراجعه به محل قانونی شرکت از طريق امور سهام دريافت کنند. لازم به ذکر است از سهامدارانی که امکان حضور در مجمع را نداشتند دعوت شد تا جهت آگاهی از تصميمات و مشاهده پخش زنده مجمع از طريق پيوندهای http://nirooinvestment.roka-co.com و https://nirooinvestment.ir اقدام کنند.

دستور جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه ونیرو

شرکت‌های سرمایه‌گذاری ایران، توسعه اقتصادی آرین و سایر سهامداران از حاضرین مجمع ونیرو در سال 1403 بودند و در خصوص دستور جلسات زیر تصمیم‌گیری کردند:

  • استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1402/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره
  • تعیین پاداش هیئت مدیره
  • سایر موارد

شرکت سرمایه‌گذاری ونیرو و سهامداران در این مجمع آزموده کاران را به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و وانیا نیک تدبیر را به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب کردند. همچنین روزنامه دنیای اقتصاد نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

سود مجمع ونیرو 1403

عموما شرکت‌ها هر سال درصدی از سود خالص حاصل‌شده را میان سهامداران تقسیم می‌کنند. این درصد در هر سال متغیر است اما عموما شرکت‌ها سیاست ثابتی را دنبال می‌کنند. برای بررسی و تحلیل سیاست شرکت سرمایه‌گذاری نیرو در تقسیم سود نقدی، به بررسی سود مجمع این شرکت در سال‌های گذشته پرداخته شده است.

لازم به ذکر است در صورتی سود نقدی به سهامداران تعلق می‌گیرد که در زمان برگزاری مجمع سهامدار شرکت باشند. حتی اگر شخصی پیش از مجمع سهام یک شرکت را خریده باشد و بعد از تشکیل و بازشدن مجدد سهم، سهام خود را بفروشد، سود نقدی به آن تعلق می‌گیرد.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (EPS)سود نقدی هر سهم (DPS)درصد تقسیم سود
1402/12/29364 ریال40 ریال٪9
1401/12/29641 ریال65 ریال٪10
1400/12/2937 ریال50 ریال٪135

بازده نقدی سهام ونیرو

پس از تصویب سود نقدی، سهامداران به محاسبه بازده نقدی سهم می‌پردازند. بررسی بازده نقدی اطلاعات مفیدی از عملکرد مالی شرکت در زمینه تقسیم سود و تاثیرات آن بر بازده سهام در اختیار سهامداران می‌گذارد. تغییرات در بازده نقدی بر حضور سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه و جذب آنان تاثیرگذار است، این رابطه به‌گونه‌ای است که افزایش بازده نقدی باعث جلب توجه بیشتری از سوی سهامداران می‌شود. در ادامه به محاسبه بازده نقدی ونیرو برای سه سال مالی گذشته پرداخته شده است.

سال مالی منتهی بهآخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1402/12/294٬890 ریال40 ریال٪0٫8
1401/12/294٬504 ریال65 ریال٪1٫4
1400/12/292٬197 ریال50 ریال٪2

زمانبندی و نحوه پرداخت سود مجمع ونیرو

سود سهام ونیرو منتهی به سال مالی 1402 به روش‌های زیر پرداخت خواهد شد.

  • سهامداران حقیقی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری وسبدگردان‌ها: تاریخ 1403/05/30 واریز به حساب معرفی‌شده در سامانه سجام
  • سهامداران حقوقی کمتر از یک میلیارد سهم: تاریخ 1403/08/28 واریز به حساب معرفی‌شده در سامانه سجام
  • سهامداران حقوقی بیشتر از یک میلیارد سهم: تاریخ 1403/08/28 ارسال درخواست کتبی و اعلام شماره حساب

در ضمن این شرکت از کلیه سهامداران درخواست کرد جهت تسهیل و تسریع در دریافت سود سهام خود نسبت به ثبت نام در سامانه سجام تا قبل از تاریخ پرداخت اقدام کنند.

امتیاز خود را ثبت کنید

رقیه محمدپور

تحلیل بنیادی سهم‌ها و تولید محتوا در این زمینه از علایق بنده است. در حال حاضر به مدت 3 سال است که در این زمینه فعالیت دارم و به طور پیوسته در حال ارتقای اطلاعات خود در زمینه بازار سرمایه هستم.

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا