اخبار بورس

معاملات بورس یکشنبه 11 شهریور 1403

بازار سهام در دومین روز معاملاتی هفته در روند صعودی باقی ماند. در این روز معاملاتی، شاخص کل بورس تهران با رشد 11 هزار و 875 واحدی در سطح دو میلیون و 110 هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم‌وزن نیز با افزایش 4 هزار و 202 واحدی تا محدوده 658 و 253 واحد رشد داشت.

ارزش معاملات خرد امروز 2721 میلیارد تومان بود. طی معاملات بورس امروز خالص فروش 36 میلیارد تومانی ثبت شد. بر این اساس، طی معاملات روز جاری حدود 68 درصد نمادهای معاملاتی در بازه مثبت معامله شدند.

بورس همچنان جذاب

بازار سرمایه امروز هم شرایط مناسبی داشت و توانست رشد مناسبی را تجربه کند. بازار امروز روز معاملاتی خوبی را تجربه کرد اما خوب بودن شرایط بازار با عرضه همراه بود. به طوری که ارزش معاملات خرد سهام به 2,721 میلیارد تومان رسید و بازار با خروج 36 میلیارد تومانی پول همراه بود.
این عرضه‌ها و رشد ارزش معاملات در بازار بسیار منطقی بود، چرا که پس از رشدی که در بازار تجربه شد به هرحال عرضه در بازار منطقی است. در این روز، 455 سهم مثبت و 219 سهم منفی در بازار برآیند امروز بود. در مرکز مبادله ایران هم نرخ دلار نیما به 45,512 تومان رسید که نسبت به روز گذشته صعودی بود.

معاملات ناهمگن و پرحجم در اهرمی‌ها

صندوق‌های اهرمی امروز معاملات ناهمگنی داشتند، این صندوق‌ها در مدت اخیر بازدهی جذابی داشتند اما امروز متفاوت بودند. صندوق موج در ابتدای روز صف خرید داشت و حتی با عرضه صف خرید این صندوق، باز هم به صف نشست. اما از طرفی صندوق اهرم صف خریدش عرضه شد و تا محدوده صفر تابلو هم آمد.
این نکته را باید در نظر گرفت که در میان مدت نباید بازدهی این صندوق‌ها تفاوت معناداری داشته باشد.
در اختیار صندوق‌های اهرمی هم وضعیت مشابه خود صندوق‌ها بود. به این صورت که در آپشن برخی از صندوق‌ها، هم آپشن خرید هم آپشن فروش منفی بودند و هم جهت معامله می‌شدند.
این موضوع نشانگر یک بحث مهم در بازار است، بازار در این نقطه به ادامه روند صعودی در کوتاه مدت شک دارد.

همه جا به جز بورس در رکود

این هفته در حالی بازار سرمایه شرایط مناسبی دارد که در بقیه بازارها رکود جدی حاکم است، رکود در این بازارها ناشی از تعطیلی‌های زیاد در هفته پیش رو است. اما در همین حین بازار سرمایه ارزش معاملات خردش به بیشترین عدد پس از کاهش دامنه نوسان رسید.

امتیاز خود را ثبت کنید

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا