اخبار بورس

معاملات بورس دوشنبه 11 تیر 1403

بازار سرمایه امروز کمی بهتر از روزهای گذشته معامله شد که البته این موضوع اصلا دلیل بر امیدواری به آینده نیست و دلیل بر این موضوع است که بازار دیگر نفس ریزش ندارد. ارزش معاملات خرد سهام امروز در سطح 1,811 میلیارد تومان بود که از مبلغ بازار با خروج 331 میلیارد تومانی همراه شد. در انتهای بازار 343 نماد مثبت و 298 نماد منفی در بازار معامله می‌شدند.

خلاصه بازار 11 تیر 1403

اقبال به صنعت لاستیک و زنجیره

در شرایطی که نرخ فروش شرکت‌های لاستیکی توانسته رشد خزنده و مناسبی داشته باشد، این صنعت هم از منظر قیمتی هم از منظر بنیادی با اقبال بسیار مناسبی همراه بوده است. همین موضوع به بالادست زنجیره لاستیکی‌ها نیز رسیده است و شرکت‌های دوده صنعتی هم گزارش‌های جذابی داشته‌اند و عملکرد مناسبی در بازار از خود نشان دادند.

بازار حساس به گزارش‌ها

حقیقتا بازار سرمایه جهت خاصی ندارد اما نسبت به گزارش‌های منتشر شده بی‌تفاوت نیست. نمادهایی که گزارش‌های فصلی و ماهانه خوبی دارند مانند پکرمان, شکربن و… مورد اقبال جدی بازار قرار می‌گیرند. این موضوع نشانگر این بحث است که بازار سهام از منظر قیمتی و ارزندگی در نقطه مناسبی قرار دارد. عملا تا سهمی خالی از فروشنده می‌شود رشد قیمتی مناسبش شروع می‌شود.

می‌توانید در لینک بررسی گزارش ماهانه‌های خرداد وبینار بررسی گزارش شرکت‌ها توسط کارشناسان بازار را مشاهده کنید.

ریسک‌پذیری در بازارها

بازارها ریسک‌پذیر در هر دو جهت، در مدت اخیر دو تفکر اصلی در بازارها حاکم است. اول اینکه اگر آقای جلیلی رای بیاورد طلا رشد می‌کند و دوم اینکه اگر آقای پزشکیان رای بیاورد بازار سهام رشد می‌کند. همین موضوع باعث شده پول‌های کارگزاری‌ها در هر دو طرف ریسک کنند و هم طلا بخرند هم صندوق اهرمی، اما در این بین هیچکس طرفدار صندوق درآمد ثابت نیست.

کاهش نرخ اخزا

با سیاست‌های دستوری بانک مرکزی و سازمان بورس نرخ بازدهی اخزا کاهش پیدا کرد و زیر 30%ytm را تثبیت کرد که اتفاق مناسبی است.

امتیاز خود را ثبت کنید
نمایش بیشتر

مقاله‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا