اخبار بورس

معاملات بورس دوشنبه 4 تیرماه 1403

امروز بازار سهام عملکرد مثبتی از خود نشان داد، به‌طوری‌ که شاخص کل بورس 0.68 درصد افزایش یافت. شاخص کل هم‌وزن نیز 0.44 درصد رشد کرد. در فرابورس نیز وضعیت به همین روال بود و نماگرها سبزپوش بودند. نماگر اصلی این بازار 0.64 درصد به جلو گام برداشت.

محدودیت در دامنه نوسان (±2) به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود. به نظر می‌رسد بازار سهام به مرور به سمت تعادل پیش می‌رود. رشد امروز بازار سهام به نظر از اثرات روانی افزایش احتمالات انتخاب پزشکیان به عنوان رییس جمهور نشات گرفته است.

امروز ارزش معاملات خرد به 1,886میلیارد تومان رسید که از این عدد 96میلیارد تومان پول حقیقی از گردونه معاملات خارج شد. در بازار امروز 475 نماد مثبت و 186 نماد در محدوده‌های منفی معامله شدند.

خلاصه وقایع بازار سهام در روز شنبه 4 تیرماه 1403

اهم اخبار امروز

امروز خبرهای مهمی از گوشه و کنار به گوش خورد که در ادامه مهم‌ترین آن آورده شده است:

دلار از 60 هزار تومان عبور کرد

بازارهای ارزی با نزدیک شدن به انتخابات نوسان‌های جدی دارند، در همین راستا دلار به سمت بالا حرکت و بیش از 60 هزار تومان معامله می‌شود. این نکته قابل توجه است که در 1.5ماه اخیر دلار هیچ‌گاه بالای 60 هزارتومان معامله نمی‌شد.

تنش اسراییل و حزب‌الله به ایران می‌رسد؟

با افزایش تنش بین اسراییل و حزب الله لبنان امکان افزایش تنش‌های منطقه‌ای وجود دارد. به طوری‌که برخی منابع خبری و رسانه‌های تحلیلی مطرح می‌کنند که ممکن است ایران هم وارد این تنش‌ها شود.

حال صنعت دارو بهتر خواهد شد؟

با وصول بخشی از مطالبات شبکه سلامت از تامین اجتماعی احتمالا کمی وضع صنعت دارو در دوره وصول مطالبات بهتر خواهد شد.

نرخ بهره حقیقی منفی شد

با آپدیت نرخ تورم در خردادماه، نرخ بهره حقیقی در کشور باز هم منفی شد که می‌تواند اقبال به بازارهای سرمایه‌گذاری را برگرداند.

5/5 - (1 رای)
نمایش بیشتر

لیلا لامعی

علاقه به علم اقتصاد، من را به سمت یادگیری و کسب مهارت در زمینه تولید محتوای تحلیلی در حوزه‌های اقتصادی به ویژه حوزه بازار سرمایه سوق داد. در این بین با اخذ مدرک MBA مدیریت مالی و کسب سابقه حضور بیش از 8 سال در نهادها و رسانه‌های مطرح اقتصادی سعی بر ایجاد محتوای با کیفیت و کاربردی دارم.

مقاله‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا