اخبار بورس

معاملات بورس 6 خرداد 1403

امروز نیز بازار سهام در محدوده صف فروش معامله می‌شد. طی معاملات امروز که با محدودیت دامنه نوسان دنبال می‌شد، عمده بازار در محدوده منفی معامله شد. در این شرایط صندوق‌های اهرمی نیز ریزش‌های معناداری را تجربه کردند.

خلاصه بازار 6 خرداد 1403

ریزش بدون توقف در بازار

نکته عجیب که ذهن اکثر فعالین بازار را درگیر کرده است این است که بازار سهام در این مدت تقریبا بدون توقف ریزش داشت. با وجود اینکه چند روز در این بین بازار سرمایه توقف داشت و ریزش را تجربه نکرد اما روند کلی ریزش اصلا با وقفه مواجه نشده است.

در این حین صندوق‌های اهرمی با صفوف فروش سنگین همراه شدند و صندوق اهرم عملا 2000 تومان را از دست داد. در همین راستا قرار شده است که زمان معامله صندوق‌ها به همان 12:30 برگردد که دلیل آن اینگونه مطرح شد که معاملات بعد بازار این صندوق‌ها به بازار جهت ندهد.

اتفاق جالبی که افتاد این بود که قادر معصومی خانقاه مطرح کرد، مرکز مبادله ارز و طلای بانک مرکزی بدون مجوز از شورای عالی بورس تشکیل شده و غیرقانونی است و پیگیر تعطیلی آن هستیم. باید ببینیم که سیاست‌گذار در این راستا چه خواهد کرد و آیا در جهت تعطیلی این بازار پیش می‌رود. همچنین امروز وبیناری در مجموعه انیگما برگزار شد که طی آن گزارش‌های فصل زمستان تحلیل شدند و در آن دلیل خیلی از گزارش‌های خوب و بد بازار تشریح شد.

اوراق جدید با سود ytm 39.5%

نرخ جدیدی برای برخی اوراق مانند اوراق جدید پتروشیمی خلیج فارس در بازار داده می‌شود که این اوراق در بعد سالانه 37% بازدهی (ytm) خواهند داشت. در صورتی که این اوراق 4 ساله نگهداری شوند نرخ سود این اوراق 39.5% خواهد بود.

رشد نرخ دلار نیما

امروز برخلاف روزهای گذشته که نرخ سامانه نیما رشد نمی‌کرد، نرخ دلار حواله در این سامانه توانست 985ریال رشد داشته باشد. روند نرخ نیما بسیار عجیب است چرا که اصلا نشانگر روند سیاست‌گذار نیست، عملا در این برهه که انتظار می‌رفت سیاست‌گذار تا زمان تحویل دولت اصلا نرخ نیما را بالا نبرد، این نرخ رشد را تجربه کرد. در کل به نظر می‌رسد با این رشد آهسته دلار نیما، بالا بودن نرخ بهره، گزارش‌های بد صنایع و عدم ثبات شدید سیاسی در کشور نباید انتظار رشد بازار خاصی از سهام داشته باشیم. بازار هم در این شرایط با ریزش ادامه دار و سنگین پیگیری می‌شود.

امتیاز خود را ثبت کنید
نمایش بیشتر

مقاله‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا