دسته‌بندی نشده

کدام سهم‌ها و صنایع در هفته گذشته بیشترین ورود و خروج پول حقیقی را داشته‌اند؟

ورود و خروج پول هوشمند در یک سهم یا صنعت، می‌تواند نشانگر رشد یا افت قیمت آن‌ نماد در آینده باشد. بنابراین برخی تحلیلگران در کنار انواع تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال به بررسی ورود و خروج پول حقیقی در صنایع و سهم‌ها می‌پردازند. به این کار اصطلاحا تابلوخوانی نیز گفته می‌شود. در این گزارش به بررسی جریان نقدینگی در هفته‌ی گذشته و همچنین میزان ورود پول حقیقی به صنایع و نمادها و خروج پول از آن‌ها پرداخته شده است.

این گزارش در روز شنبه 10 اردیبهشت منتشر شده و اطلاعات مربوط به 4 الی 7 اردیبهشت می‌باشد.

  • در بخش داشبورد انیگما ورود و خروج پول در صنایع و نمادهای مختلف و گردش پول در بورس به‌صورت لحظه‌ای گزارش می‌شود.

بیشترین ورود پول حقیقی در چه صنایعی بود؟

می‌توان گفت در هفته‌ای که گذشت افراد توجه زیادی به گروه خودرو داشته‌اند و بیشترین ورود پول حقیقی به صنعت خودرو و ساخت قطعات بوده است. 136/7 میلیارد تومان نقدینگی وارد این صنعت شده است که دو نماد خساپا و ورنا هر یک با حدود 40 میلیارد تومان بیشترین بخش این رقم را به خود اختصاص داده‌اند.

با ورود بیش از 57 میلیارد تومان پول به نماد غشهداب و 12/4 میلیارد تومان به نماد غزر، صنعت محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر از صنعت‌های گزارش شده در این لیست است. صنعت استخراج کانه‌های فلزی نیز با ورود 67/3 میلیارد تومان پول که بیشترین آن متعلق به نمادهای فزر و کاما بوده، همراه بود.

ورود پول حقیقی به صنایع

بیشترین خروج پول حقیقی در چه صنایعی بود؟

گروه فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و شرکت‌های چندرشته‌ای در هفته گذشته به‌طور میانگین با بیشترین خروج پول حقیقی همراه بوده‌اند. در جدول زیر میزان خروج پول در نمادهایی که در این صنایع خروج پول زیادی داشته‌اند، آمده است. باتوجه به ارزش بازار این گروه‌ها در بورس، می‌توان گفت میزان خروج پول در آن‌ها قابل توجه نبوده است.

خروج پول از صنایع

بیشترین ورود پول حقیقی در چه نمادهایی بود؟

در هفته گذشته شرکت پویان زرکان آق‌دره با نماد فزر با 77/5 میلیارد تومان بیشترین ورود پول حقیقی را داشته است؛ همچنین 57/2 میلیارد تومان نقدینگی به نماد غشهداب وارد شده است. پس از این دو شرکت، نمادهای صنعت خودرو با بیشترین ورود پول حقیقی همراه بوده است. در ادامه میزان بیشترین ورود پول به نمادهای بورسی طی هفته گذشته گزارش شده است.

ورود پول حقیقی به نمادها

بیشترین خروج پول حقیقی در چه نمادهایی بود؟

بیشترین خروج پول حقیقی نیز در نمادهای فملی، شستا، وگردش، بپاس و فولاد بوده است. میزان خروج نقدینگی از هر یک از نمادهای ذکر شده حدود 50 میلیارد تومان بوده است که جزئیات آن در جدول زیر قابل مشاهده می‌باشد.

خروج پول حقیقی از نمادها

می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان انیگما، اطلاعات تماس خود را در بخش دیدگاه‌ها وارد کنید.

نمودار ورود و خروج پول حقیقی به بازار در هفته گذشته

از تاریخ 3 تا 7 اردیبهشت جمعا 277 میلیارد تومان نقدینگی از بورس خارج شده است. خروج پول از بازار در ابتدا و انتهای هفته یعنی روزهای یکشنبه و چهارشنبه رخ داده است. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 216/4 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار وارد شده که به نسبت خروج پول اندک بوده است. در ادامه نمودار ورود و خروج پول حقیقی در هفته گذشته نمایش داده شده است.

نمودار ورود و خروج پول حقیقی

شما می‌توانید با ثبت‌نام رایگان در سایت انیگما، در بخش داشبورد به کلیه اطلاعات بازار و شاخص‌های مهم دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید به‌صورت لحظه‌ای سرانه‌های خرید و فروش افراد حقیقی و حقوقی و همچنین رصد گردش پول در صنایع و سهم‌های مختلف را مشاهده کنید.

5/5 - (1 رای)
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا