خدمات و محصولات

معرفی بخش کامودیتی محصول تحلیل بنیادی انیگما

شرکت انیگما به‌ عنوان یک نهاد مالی فعال در بازار سرمایه‌ محصولات متنوعی‌‌ای را در این زمینه فراهم کرده است. یکی از این محصولات پرکاربرد و مطرح، محصول تحلیل بنیادی است که از بخش‌های مختلفی از جمله کامودیتی تشکیل شده است. کامودیتی به عنوان کالای اولیه‌ و تیپیکال شناخته می‌شود. همچنین بازار کالایی یا بازار کامودیتی به یک بازار فیزیکی یا الکترونیکی گفته می‌شود که امروزه در آن مواد اولیه همچون نفت، فلزات و… معامله می‌شوند. در این مقاله به معرفی کامودیتی و بخش‌های مختلف آن در سایت انیگما پرداخته شده است.

بخش کامودیتی سایت انیگما

بعد از ورود به سایت انیگما، با انتخاب آیکون چهارم از نوار آبی رنگ سمت راست می‌توان بخش‌های مختلف کامودیتی از جمله خلاصه بازار کامودیتی، دیده بان کامودیتی، صفحه هر کامودیتی و مقایسه کامودیتی‌ها را مشاهده کرد.

بخش کامودیتی سایت انیگما

خلاصه بازار کامودیتی

در صفحه خلاصه بازارها، آخرین قیمت برخی کامودیتی‌های مهم و تاریخ آخرین بروزرسانی آن‌ها قابل مشاهده است.

خلاصه بازار کامودیتی

دیده بان کامودیتی

در قسمت دیده بان کامودیتی، امکان مشاهده کالاها با توجه به گروه و زیرگروه هر یک فراهم شده است. اطلاعات مربوط به هر کامودیتی شامل نام، گروه و زیرگروه، نرخ، واحد و مرجع قیمت‌گذاری آن در جدول زیر نشان داده شده است.

دیده بان کامودیتی

کاربر می‌تواند گروه یا زیرگروه مدنظر خود را از این قسمت انتخاب کند و کالاهایی که در آن تقسیم‌بندی قرار می‌گیرند را مشاهده کند. در کنار انتخاب گروه و زیرگروه، امکان جستجو کالاهای مختلف در این قسمت نیز فراهم شده است.

انتخاب گروه و زیرگروه و جستجو کالا

در ادامه با کلیک بر روی هر کامودیتی، صفحه آن کامودیتی در دسترس کاربر قرار می‌گیرد.

صفحه هر کامودیتی

در صفحه هر کامودیتی، اطلاعات مربوط به تاریخچه قیمتی آن کامودیتی و شرکت‌های مرتبط با آن نمایش داده شده است. کاربر می‌تواند کامودیتی مورد نظر خود را در قسمت زیر جستجو کند. برخی پارامترهای کلان نظیر نرخ دلار نیز در این قسمت قابل جستجو هستند.

صفحه هر کامودیتی

رفرنس قیمتی کامودیتی از کادر مرجع قابل انتخاب است. آخرین نرخ موجود با توجه به رفرنس انتخاب‌شده نمایش داده شده است. تاریخچه نوسانات قیمتی کامودیتی در طی زمان در نمودار نمایش‌داده در تصویر، در دسترس است.

رفرنس قیمت کامودیتی

لیست کل شرکت‌های وابسته به کامودیتی انتخاب‌شده، قیمت کامودیتی در تحلیل آن شرکت، میزان EPS، نسبت P/E شرکت و تحلیل حساسیت آن در جدول زیر آورده شده است. در ادامه لیست شرکت‌هایی مشاهده می‌شود که میزان اثرگذاری کامودیتی انتخاب‌شده در فروش محصول یا بهای تمام‌شده مواد مصرفی آن شرکت بیشتر از 10 درصد باشد. همچنین اگر کامودیتی در قیمت‌گذاری محصولات یا مواد اولیه شرکت موثر باشد نیز در این قسمت آورده شده است.

لیست کل شرکت‌های وابسته به کامودیتی

در ستون تحلیل حساسیت، درصد تغییر سود هر سهم به ازای تغییر 1 درصد در نرخ کامودیتی نشان داده شده است. در ادامه کاربر می‌تواند با کلیک بر علامت ویرایش، نرخ کامودیتی مورد نظر را که در تحلیل شرکت‌ انتخاب‌شده تغییر دهد و نتیجه را در همان قسمت مشاهده کند. بنابراین در این قسمت می‌تواند قیمت مورد نظر خود را وارد یا با استفاده از @ کامودیتی مورد نظر خود را انتخاب کند.

قابلیت ویرایش در صفحه هر کامودیتی

لازم به ذکر است در صورت کلیک بر روی آیکون ویرایش همه در کنار ستون قیمت، کاربر می‌تواند نرخ یکسانی را برای کامودیتی در تمام شرکت‌های لیست انتخاب کند. در صورت تغییر قیمت و ذخیره اطلاعات، تمامی قیمت‌های واردشده تحت عنوان تحلیل کاربر در تحلیل بنیادی هر یک از شرکت‌ها ذخیره خواهد شد.

مقایسه کامودیتی‌ها

در قسمت مقایسه کامودیتی‌ها امکان مقایسه روند قیمت یک یا چند کامودیتی با یکدیگر وجود دارد. در ادامه مقایسه‌های ذخیره‌شده و تعدادی مقایسه قیمت کامودیتی‌ها به صورت پیش‌فرض در کادر مشخص‌شده سمت راست قرار دارد. همچنین در کادر سمت چپ با کلیک بر روی هر مقایسه کاربر می‌تواند فرمول مرتبط را مشاهده و ویرایش کند و با زدن کلید اعمال آن مقایسه را اعمال کند. در نهایت نیز نمودار مربوط به مقایسه‌ انتخاب‌شده در قسمت نمودار مقایسه‌ای نمایش داده می‌شود.

مقایسه کامودیتی‌ها

پشتیبان‌های سایت انیگما در ساعات اداری پاسخگوی تمامی سوالات و مشکلات احتمالی کاربران هستند. تمامی افراد از طریق کلیک بر آیکون موجود در سایت، می‌توانند سوالات خود را مطرح و انیگما را از نظرهای خود به بهره‌مند کنند.

امتیاز خود را ثبت کنید

رقیه محمدپور

تحلیل بنیادی سهم‌ها و تولید محتوا در این زمینه از علایق بنده است. در حال حاضر به مدت 3 سال است که در این زمینه فعالیت دارم و به طور پیوسته در حال ارتقای اطلاعات خود در زمینه بازار سرمایه هستم.

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا