ارزنده‌ترین‌هاگزارشات کدال

برترین گزارش‌های ماهانه شرکت‌های بورسی در آذر 1400

شرکت‌های حاضر در بورس هر ماه گزارش‌ مالی خود شامل میزان فروش، بهای تمام شده و… خود را در سایت کدال منتشر می‌کنند. در این گزارش لیست شرکت‌های بورسی با بیشترین رشد فروش در ماه‌های مختلف ارائه شده است. گزارش پیش رو به تفکیک صنعت مورد بررسی قرار گرفته است. شما می‌توانید به‌روزترین گزارش را از طریق لینک گزارش ماهانه شرکت های بورسی مشاهده کنید.

در بخش فیلترنویسی کدال پلاس سایت انیگما قابلیت فیلتر کردن اطلاعات موجود در گزارش‌های مالی شرکت‌ها به تفکیک صنعت وجود دارد.

گروه استخراج کانه‌های فلزی

در گروه استخراج کانه‌های فلزی شرکت‌هایی مانند شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و گل‌گهر، سنگ‌آهن گهر زمین، معادن منگنز ایران و بسیاری دیگر از شرکت‌ها مشغول به فعالیت هستند. شرکت‌هایی که در صنعت روی و سرب فعال هستند عموما فروش منظمی در طی سال ندارند. ممکن است در برخی ماه‌ها دارای فروش بالا و در برخی ماه‌ها فروش کمی داشته باشند.

نماد کاما در این گروه از شرکت‌هایی است که فروش آن در آذر ماه سال 1400، 30 درصد رشد داشته‌ است. این شرکت در ماه‌های مهر و آبان فروش کمی داشته است، ولی در آذر فروش این شرکت رشد فراوانی داشته و به 118 هزار میلیارد تومان رسیده است. عمده فروش این شرکت در کنسانتره صادراتی بوده است.

کانه‌های فلزی

گروه سیمان

در گروه‌های سیمانی شرکت‌هایی مانند سیمان باقران، صنایع سیمان دشتستان، سیمان هگمتان، سیمان غرب، سیمان خزر، سیمان سپاهان و سیمان شاهرود از شرکت‌های برتر در گزارش ارائه شده در آذر ماه سال 1400 بوده‌اند. برترین نماد در این لیست شرکت سباقر است که فروش آذر ماه آن بیش از 68 درصد نسبت به ماه گذشته خود رشد داشته است.

سیمانی‌ها

یکی از دلایل رشد مبلغ فروش این شرکت‌ها در آذر 1400، افزایش نرخ پایه سیمان در کشور بوده است. همچنین با شروع فصل سرما گاز برخی شرکت‌های سیمانی قطع شد و شرکت‌ها به جای گاز از مازوت استفاده کردند. این موضوع منجر به کاهش عرضه و افزایش رقابت در بورس کالا و در نهایت افزایش قیمت سیمان شد.

شرکت سیمان شمال یکی از برترین شرکت‌ها در گزارش‌های منتشر شده اسفند 1400 در میان شرکت‌های سیمانی بوده است. میزان درصد رشد این شرکت و دیگر شرکت‌های برتر سیمانی که اسفند ماه 1400 رشد بیش از 50 درصد فروش نسبت به بهمن ماه داشته‌اند، نمایش داده شده است.

گروه سیمانی

گروه محصولات شیمیایی

در گروه محصولات شیمیایی شرکت‌های بزرگی مانند شرکت پتروشیمی خراسان و شرکت پتروشیمی پردیس حضور دارند. فروش شرکت پتروشیمی خراسان در آذر سال 1400 نسبت به ماه گذشته خود حدود 110 درصد رشد داشته است. نمادهایی مانند خراسان، شپدیس و کرماشا که در زنجیره اوره فعالیت دارند به دلیل رشد قیمت اوره در این ماه رشد قیمت خوبی داشته‌اند. دلیل افزایش میزان فروش بوعلی به دلیل افزایش حجم فروش بوده است و نرخ محصولات آن دستخوش تغییرات چندانی نبوده است.

شیمیایی

شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه، در اسفند ماه 1400 نیز با فروش 19،418 میلیارد ریال، موفق به رشد 947 درصدی فروش نسبت به ماه گذشته خود بوده است.

گروه محصولات شیمیایی

گروه فلزات اساسی

شرکت ذوب روی اصفهان با نماد فروی در اسفند 1400، 1149 درصد رشد فروش داشته است. فروش شرکت ملی سرب و روی ایران نیز در اسفند 1400 حدود 247 درصد رشد نسبت به ماه گذشته خود افزایش یافته است. پس از آن نمادهای فایرا، فخوز، فتوسا، فجهان، فمراد، فجر، فنورد و فباهنر در اسفند 1400 نسبت به بهمن ماه افزایش فروش بیش از 50 درصد داشته‌اند.

گروه فلزات اساسی

گروه محصولات غذایی و قند و شکر

در این گروه نمادهایی مانند قنیشا، قشکر، قشیر، قمرو در آذر ماه 1400 رشد قابل توجهی در مبلغ فروش خود داشته‌‌اند. نکته‌ای در این گروه وجود دارد این است که قند و شکر از چغندر تولید می‌شود و بهتر است چغندر مدت کوتاهی پس از برداشت وارد چرخه تولید شود. بنابراین باتوجه به آب و هوای هر منطقه میزان تولید و فروش برخی از این شرکت‌ها در ماه‌های مختلف متغیر می‌باشد.

طبق جدول زیر که فروش شرکت‌های این گروه در آذر و آبان 1400 را نشان می‌دهد، شرکت‌های غذایی مانند غشهد و بهپاک نیز نرخ عمده محصولات ثابت بوده و افزایش مبلغ فروش به دلیل افزایش حجم فروش بوده است.

غذایی و قند و شکر

شرکت دشت مرغاب با رشد 73 درصدی در فروش اسفند ماه 1400 خود رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است. شرکت شیرپاستوریزه پگاه خراسان نیز با 862 میلیارد ریال فروش در این ماه نسبت به بهمن ماه 70 درصد رشد داشته است. نمادهای غمارگ، غفارس، غالبر و غگیلا نیز بیش از 40 درصد رشد را در فروش خود تجربه کرده‌اند.

گروه محصولات غذایی

سایر گروه‌ها

در ادامه نماد سایر گروه‌ها که رشد بیش از 30 درصدی در فروش خود داشته‌اند، به همراه درصد رشد هر یک قابل مشاهده است.

سایر گروه‌ها

برترین گزارش‌های ماهانه اسفند 1400 در سایر گروه‌ها

در ادامه این گزارش به بررسی سایر گروه‌هایی که در فروش اسفند رشد خوبی داشته‌اند، نمایش داده شده است. این گروه‌ها عمدتا دارای ارزش بازار کوچک‌تری نسبت به گروه‌های فوق هستند.

گروه نیروگاهی و چوبی
امتیاز خود را ثبت کنید
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا