بورستحلیل‌ بنیادی

سامانه تحلیل بنیادی چیست؟ انیگما مرجع ارائه‌دهنده رایگان اطلاعات مالی مطابق سایت کدال

تحلیل بنیادی یکی از روش‌های تحلیل بورس است که این روزها با افزایش سطح دانش افراد فعال در بازار سرمایه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. افراد در تحلیل بنیادی با چالش‌های زیادی روبرو هستند؛ زیرا تحلیل بنیادی بر خلاف سایر تحلیل‌ها به زمان زیادی نیاز دارد و انجام تحلیل بنیادی برای تمام سهم‌های موجود در بازار سرمایه کاری غیرممکن است. اکنون باید بررسی شود که چگونه می‌توان این چالش را حل کرد و سرعت تحلیل را افزایش داد.

سامانه‌های تحلیل بنیادی دیتاهای تاریخچه‌ای را به‌سرعت تجمیع کرده و در اختیار افراد قرار می‌دهند. استفاده از سامانه‌های تحلیل بنیادی سرعت تحلیل افراد در بازار را افزایش می‌دهد. از نمونه‌ این سامانه‌ها می‌توان به بورس ویو و کدال 360 اشاره کرد که افراد می‌توانند با تهیه اشتراک و پرداخت هزینه از خدمات این سایت‌ها بهره‌مند شوند. در میان بهترین سایت‌های تحلیل بنیادی ، انیگما تنها سامانه تحلیل بنیادی است که اطلاعات تمامی سهام بازار سرمایه را مطابق اطلاعات کدال، به‌صورت رایگان در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد. در سامانه تحلیل بنیادی انیگما سابقه اطلاعات گذشته‌نگر کلیه شرکت‌ها به‌صورت دوره‌ای در بازه‌های زمانی مورد نظر کاربر، در قالب جدول و نمودار ارائه می‌شود؛ کاربر می‌تواند این دیتاها را به‌صورت فایل اکسل نیز دانلود کند. این سامانه از طریق لینک کدال پلاس قابل دسترس می‌باشد. در  این مقاله امکانات کدال پلاس انیگما توضیح داده شده است.

کدال چیست؟

کدال سامانه جامع اطلاع‌رسانی کاربران بازار سرمایه و متعلق به سازمان بورس و اوراق بهادار است. شرکت‌ها گزارش‌های مالی و سایر اطلاع‌رسانی‌های خود را در این سامانه منتشر می‌کنند. این سامانه پایگاه داده‌ای برای اطلاعات منتشر شده شرکت‌های بورسی و دسترسی راحت سرمایه‌گذاران به این اطلاعات است.

کدال پلاس انیگما سامانه تحلیل بنیادی بورس است که گزارش‌های منتشر شده در سایت کدال را به‌صورت اکسل و پی‌دی‌اف منتشر می‌کند. در کدال گزارش‌ها به‌صورت دوره‌ای منتشر می‌شود، اما در کدال پلاس علاوه بر گزارش‌های دوره‌ای می‌توان تمامی گزارش‌ها را به‌صورت ماهانه و سالیانه نیز مشاهده کرد. در ادامه می‌توانید با سایر امکانات سامانه تحلیل بنیادی انیگما آشنا شوید.

سامانه تحلیل بنیادی کدال پلاس

کدال پلاس سامانه‌ای کامل در راستای برطرف کردن نیاز افراد در بازار سرمایه می‌باشد. در این سامانه می‌توان تاریخچه صورت‌های مالی، گزارش‌های ماهانه و گزارش‌های تفسیری شرکت‌ها را به‌صورت ریالی و دلاری مشاهده کرد. تمامی این اطلاعات در قالب جدول و نمودار ارائه می‌شود و امکان دریافت خروجی اکسل از این گزارش‌ها نیز وجود دارد. از دیگر امکانات این سامانه می‌توان به فیلترنویسی بر اساس داده‌های بنیادی اشاره کرد که در ادامه تمامی این موارد توضیح داده شده است.

دانلود اکسل تحلیل بنیادی

در بخش گزارش‌های مالی کدال پلاس انیگما تمامی گزارش‌ها و اطلاعات منتشر شده در codal به‌صورت آنلاین و لحظه‌ای منتشر می‌شود. همچنین می‌توان تمامی گزارش‌های منتشر شده را به صورت فایل اکسل و پی دی اف دانلود کرد. این اطلاعات شامل موارد زیر می‌باشد:

  • ترازنامه
  • صورت سود و زیان
  • عملکردهای ماهانه
  • انواع نسبت‌های مالی
  • بررسی درآمدهای مالی و عملیاتی شرکت
  • گزارش بهای تمام شده
  • گردش موجودی کالا
  • گزارش میزان و نرخ مواد اولیه
  • هزینه‌های سربار و عمومی

این امکان نیز وجود دارد که تمامی گزارش‌های فوق را به تفکیک صنعت مشاهده کرد. در ادامه بخشی از صورت سود زیان شرکت فولاد مبارکه اصفهان در 6 دوره مالی گذشته در کدال پلاس انیگما آمده است.

همچنین در سامانه تحلیل بنیادی انیگما می‌توان آیتم‌های موجود در صورت‌های مالی را به‌صورت نموداری مشاهده کرد. در ادامه چارت مبلغ فروش ماهانه شرکت فولاد مبارکه به‌صورت نموداری نمایش داده شده است.

یکی دیگر از قابلیت‌های این سامانه تبدیل گزارش‌های ریالی به دلاری می‌باشد. به‌طور مثال می‌توان روند جدولی و نموداری درآمد عملیاتی شرکت‌ها را به‌صورت دلاری مشاهده کرد. جدول زیر درآمد عملیاتی دلاری فولاد مبارکه در 4 سال اخیر را نشان می‌دهد.

فیلترنویسی در نرم‌افزار تحلیل بنیادی

فیلترنویسی یکی از روش‌های تحلیلی است که سرمایه‌گذاران از این طریق نمادهای بازار سرمایه را طبق استراتژی معاملاتی خود غربال و مشاهده کنند.

در بخش فیلترنویسی سامانه کدال پلاس انیگما می‌توان شرکت‌ها را بر اساس آیتم‌های گزارش شده در صورت‌های مالی فیلتر کرد. همچنین امکان فیلتر کردن شرکت‌ها بر اساس نسبت‌های مالی مهم بنیادی مانند پی بر ای (P/E) و پی بر اس (P/S) نیز وجود دارد.

به‌طور مثال می‌توان شرکت‌هایی را که سودشان در یک ماه گذشته بیشتر از عدد مشخصی  باشد را در لیستی مشاهده کرد. یا تمامی شرکت‌هایی که پی بر ای گذشته‌نگر آن‌ها کمتر 5 یا هر عدد دیگری است را مشاهده کرد.

علاوه بر این می‌توان تمامی این موارد را به تفکیک صنعت مورد بررسی قرار داد. برای آشنایی بیشتر با این بخش مقاله فیلترنویسی را مطالعه کنید.

آنچه در انتخاب یک شرکت برای سرمایه‌گذاری اهمیت دارد، شرایط آن شرکت در آینده است؛ اما اطلاعاتی که ما از سامانه کدال یا دیگر سامانه‌های تحلیلی بازار سرمایه دریافت می‌کنیم، مربوط به گذشته شرکت‌ها می‌باشد. در سامانه تحلیل بنیادی انیگما میزان سود آینده‌نگر شرکت‌ها، توسط بهترین تحلیلگران بنیادی بورس پیش‌بینی شده است.

4.4/5 - (11 رای)
۹ دیدگاه
    1. سپاس. شما می‌توانید در بخش کدال پلاس انیگما به اطلاعات هیستوریکال تمامی شرکت‌ها به‌صورت رایگان دسترسی داشته باشید.

دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا