تحلیل سهامدارن

بازیگران بورس با بیشترین بازدهی چه سهم‌هایی را می‌خرند؟

یکی از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری در بورس، دنبال کردن بازیگران بزرگ بازار سرمایه می‌باشد. از طریق دنبال کردن بازیگرانی که بازدهی‌ بالایی در سابقه معاملاتی خود داشته‌اند، می‌توان گردش (ورود و خروج) پول هوشمند در سهم‌های مختلف را شناسایی کرد. در این مقاله به بررسی عملکرد بازیگران پربازدهی پرداخته شده است که در روز معاملاتی شنبه (25ام تیر ماه) وارد ترکیب سهامداران درصدی یکی از نمادهای بازار شده‌اند.

بررسی عملکرد بهترین بازیگران بورس

برای دنبال کردن بازیگران بازار سرمایه ابتدا باید عملکرد بازیگران بررسی شود. در صورتی که شخص حقیقی یا حقوقی عملکردی بهتر از شاخص کل بورس داشته باشد، می‌توان استراتژی معاملاتی براساس معاملات آن‌ اتخاذ کرد یا به عبارتی آن سهامدار را دنبال کرد.

در محصول سهامداران سایت انیگما بازدهی هر بازیگر و عملکرد او طی سال‌های مختلف ارائه می‌شود و شما می‌توانید درصد بازدهی روزانه هر بازیگر و سهامدار را مشاهده و با سایر سهامداران مقایسه کنید. از این طریق می‌توانید بهترین و پربازده‌ترین بازیگران بورس را شناسایی و بر اساس معاملات آن‌ها معامله کنید.

در ادامه بازیگران بازار سرمایه به‌همراه درصد بازدهی روزانه هریک (به‌صورت مرکب طی 10 سال گذشته)، سهم‌هایی که به آن‌ها ورود کرده‌اند و همچنین سایر نمادهایی که شخص سابقه حضور در آن‌ها داشته، مورد بررسی قرار گرفته است.

اولین بازیگر بازار سرمایه که مورد بررسی قرار می‌گیرد، شخص حقیقی است که در زمان حضور خود در ترکیب سهامداران درصدی، میانگین بازدهی روزانه مرکب 0.51 درصد داشته است؛ این میزان بازدهی بیش از 2 برابر بازدهی شاخص کل می‌باشد. آخرین ورود این شخص به ترکیب سهامداران درصدی نماد غناب بوده است و در ترکیب سهامداران دو نماد «وحکمت» و «رتکو» نیز حضور دارد. همچنین در گذشته در ترکیب سهامداران ومشان و بمیلا حضور داشته است.

نامشخص حقیقی
آخرین ورود به ترکیب سهامدارانغناب
سایر سهم‌های در ترکیب سهامدارانوحکمت- رتکو
سابقه حضور در ترکیب سهامدارانومشان- بمیلا
میانگین بازدهی روزانه مرکب0.51%

شخص حقیقی دیگری که در بازار سرمایه دارای میانگین بازدهی روزانه مرکب 0.35 درصد (بیش از یک و نیم برابر شاخص کل) می‌باشد، در تاریخ 25 تیر 1401 به ترکیب سهامداران درصدی غشهد وارد شده است. این شخص در ترکیب سهامداران ثعتما نیز حضور دارد. وشمال، تپولا، سفارود، ثتوسا، سشرق، وثنو، تابا، فولاژ و تمحرکه از دیگر نمادهایی هستند که این بازیگر در گذشته در ترکیب سهامداران آن حضور داشته است.

نامشخص حقیقی
آخرین ورود به ترکیب سهامدارانغشهد
سایر سهم‌های در ترکیب سهامدارانثعتما
سابقه حضور در ترکیب سهامدارانوشمال- تپولا- سفارود- ثتوسا- سشرق- وثنو- تابا- فولاژ- تمحرکه
میانگین بازدهی روزانه مرکب0.35%

یکی دیگر از اشخاص حقیقی بازار سرمایه در هفته جاری به ترکیب سهامداران نماد سفارود وارد شده است. وثوق و فکمند از دیگر سهامی هستند که این شخص در ترکیب سهامداران آن حضور دارد. شخص مذکور که دارای میانگین بازدهی روزانه مرکب 0.28 درصد می‌باشد، در ترکیب سهامداران درصدی دو نماد شزنگ و نیرو نیز حضور داشته است.

نامشخص حقیقی
آخرین ورود به ترکیب سهامدارانسفارود
سایر سهم‌های در ترکیب سهامدارانوثوق- فکمند
سابقه حضور در ترکیب سهامدارانشزنگ- نیرو
میانگین بازدهی روزانه مرکب0.28%

و در انتها بازیگری را بررسی می‌کنیم که حدود 1.5 برابر شاخص کل (0.27 درصد) بازدهی داشته است. این بازیگر که اخیرا وارد ترکیب سهامداران فکمند شده است، در ترکیب سهامداران نمادهای نیرو، حرهشا و سفارود نیز حضور دارد.

نامشخص حقیقی
آخرین ورود به ترکیب سهامدارانفکمند
سایر سهم‌های در ترکیبنیرو- حرهشا- سفارود
سابقه حضور در ترکیب سهامداران-
میانگین بازدهی روزانه مرکب0.27%

یکی از امکانات محصول سهامداران انیگما دسترسی به سابقه معاملاتی و همچنین ارزیابی عملکرد سهامداران مختلف در زمان حضورشان در ترکیب سهامداری نمادها است. با این امکان شما می‌توانید بازیگران بزرگ بورس را شناسایی کرده و تحرکات و ارتباطات احتمالی میان آن‌ها را بررسی کنید.

5/5 - (3 رای)
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا