تحلیل‌ بنیادی

NAV بهترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری چندرشته‌ای-فروردین 1401

شرکت‌های چندرشته‌ای از بزرگ‌ترین شرکت‌های بورسی و زیرمجموعه شرکت‌های سرمایه‌گذاری هستند. فعالیت اصلی این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف و مدیریت شرکت‌های زیر مجموعه به‌عنوان هلدینگ مادر است. در این گزارش بهترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری چندرشته‌ای با توجه به شاخص NAV معرفی شده است.

شرکت‌های چندرشته‌ای در بورس

شرکت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلفی ازجمله نفت و گاز، پتروشیمی، معادن و… سرمایه گذاری می‌کنند. هلدینگ‌های چندرشته‌ای در زمینه‌های متنوعی فعالیت  دارند و عمدتا شرکت‌هایی با ساختار عظیم و دارایی‌های فراوان هستند. تا قبل از سال 1399 تنها 4 شرکت با نمادهای وغدیر، وامید، وبانک و وصندوق در این گروه حضور داشتند. درفروردین سال 1399 شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نیز به این گروه اضافه شد.

برای تحلیل این شرکت‌ها باید ارزش خالص دارایی (NAV) آن‌ها محاسبه و نسبت قیمت روز به NAV هر یک مورد بررسی قرار گیرد. در ادامه به بررسی بهترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری چندرشته‌ای پرداخته شده است.

در بخش NAV سایت انیگما ارزش‌گذاری تمام شرکت‌های سرمایه‌گذاری به‌همراه نکات ارزش‌گذاری پرتفوی غیربورسی آن‌ها به‌صورت لحظه‌ای وجود دارد.

بهترین شرکت‌های چندرشته‌ای

جدول زیر بهترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری چندرشته‌ای به‌همراه نسبت P/NAV هریک به نسبت قیمت روز در تاریخ 27 فروردین 1401 می‌باشد. طبق این جدول شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی با نسبت پی به ان‌ای‌وی 40/5 درصد بهترین شرکت چندرشته‌ای از لحاظ شاخص NAV می‌باشد. پس از آن نمادهای ونیکی، وغدیرو وامید با P/NAV کمتر از 60 درصد از ارزنده‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در این گروه هستند. پس از آن شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نیز با پی به ان‌ای‌وی 83/9 درصد در ردیف پنجم این جدول قرار دارد.

بهترین شرکت‌های چندرشته‌ای

  • برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان انیگما اطلاعات تماس خود را در بخش نظرات وارد کنید.
امتیاز خود را ثبت کنید
۴ دیدگاه
  1. ممنون از زحمتی که کشیدید. دلم میخواست سهم واحیا را هم بررسی بفرمایید و پیش بینی انیگما را از سود واحیا در انتهای ۱۴۰۱ بدونم ممنون

  2. سلام
    وبانک در سال 99، حدود 170 تومان سود ساخته و 100 تومان تقسیم کرده. اما تا 9 ماه سال 1400 فقط 12 تومان سود ساخته، با پرتفویی که داره منطقی به نظر نمی رسه؟؟

    1. سلام، سود وبانک در ۹ ماه ابتدای سال ۱۳۹۹، ۳۱۷ ریال و در پایان سال به صورت تلفیقی ۱,۷۲۶ ریال بود. اما در ۹ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰, ۱۲۷ ریال سود ساخته و ۶۰ درصد افت داشته، ولی در نهایت عمده سود شرکت در پایان سال شناسایی خواهد شد.

دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا