تحلیل‌ بنیادیتحلیل سهامدارن

ورود و خروج پول حقیقی در سهم‌ها و صنایع

یکی از پارامترهای مهم در تحلیل بازار سرمایه بررسی ورود و خروج نقدینگی در یک سهم یا صنعت است. در بخش داشبورد انیگما می‌توان به‌صورت لحظه‌ای ورود و خروج پول در صنایع و نمادهای مختلف را مشاهده و گردش پول در بورس را بررسی کرد. در این گزارش به بررسی جریان نقدینگی و همچنین صنایع و سهم‌هایی که بیشترین ورود و خروج پول حقیقی را طی هفته گذشته به ثبت رسانده‌اند، پرداخته شده است.

بیشترین ورود پول حقیقی در صنایع

در هفته‌ای که گذشت، شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی با ورود 65 میلیارد تومان، بیشترین ورود پول حقیقی در بین صنایع را داشته است. در میان شرکت‌های فعال در این صنعت، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با 48/1 بیشترین حجم ورود پول حقیقی را به خود اختصاص داده است.

صنعت انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با 57/5 میلیارد تومان، دومین صنعتی است که بیشترین ورود پول حقیقی در هفته‌ی گذشته را دارد. عمده ورود در این صنعت در نماد ثشاهد بوده است. پس از این دو صنعت، محصولات شیمیایی با ورود پول زیادی به 2 نماد شپدیس و پارس شاهد ورود 23/5 میلیارد تومان پول حقیقی در هفته گذشته بوده استورود پول به صنایع

بیشترین خروج پول حقیقی در صنایع

به‌طور کلی میزان خروج پول حقیقی در صنایع، بیشتر از ورود پول بوده است. بانک‌ها و موسسات اعتباری دارای بیشترین خروج پول افراد حقیقی بوده‌اند. بیشترین خروج پول در این صنعت در نمادهای وبملت و وپاسار است. صنعت استخراج کانه‌های فلزی نیز 131/5 میلیارد تومان خروج پول حقیقی داشته است که عمده آن مربوط به نمادهای فزر و تجلی می‌باشد. بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تامین اجتماعی با 73/2 میلیارد تومان، در رتبه سوم خروج پول حقیقی در صنایع قرار دارد. در جدول زیر جزئیات خروج پول حقیقی در صنایع و نمادهای موجود در آن آمده است.

خروج پول از صنایع

بیشترین ورود پول حقیقی در نمادها

در تحلیل بالا به پایین بازار سرمایه، علاوه بر بررسی صنایع، لازم است تا ورود و خروج پول حقیقی در نمادها نیز بررسی شود. در ادامه لیست نمادهایی که در هفته‌ی گذشته بیشترین ورود پول حقیقی را داشته‌اند، ارائه شده است.

ورود پول به نمادها

بیشترین خروج پول حقیقی در نمادها

هفته‌ای که گذشت در نمادهای وبملت، بپاس، فزر، تجلی و میدکو شاهد خروج پول حقیقی بوده‌ایم. نماد وبملت با 62/1 بیشترین میزان خروج پول حقیقی را داشته است. در جدول زیر میزان خروج پول در هر یک از نمادهای ذکر شده ارائه شده است.

خروج پول از نماد

شما می‌توانید با ثبت‌نام رایگان در سایت انیگما، در بخش داشبورد به کلیه اطلاعات بازار و شاخص‌های مهم دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید به‌صورت لحظه‌ای سرانه‌های خرید و فروش افراد حقیقی و حقوقی و همچنین رصد گردش پول در صنایع و سهم‌های مختلف را مشاهده کنید.

امتیاز خود را ثبت کنید
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا