بورس

بهترین و پرسودترین سرمایه‌گذاری در بورس طی سه ماه گذشته

افراد همواره به دنبال کسب سود از سرمایه و درآمد مازاد خود هستند و از طریق روش‌های مختلف به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی اقدام می‌کنند. بورس یکی از بازارهای مالی است که عموما افراد بخشی از سرمایه خود را به امید کسب سود بالا در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. از آن‌جا که بررسی و تحلیل بازار سرمایه کاری دشوار و زمان‌بر است؛ تمامی افراد علم و زمان کافی جهت معامله در بورس را ندارد. این افراد می‌توانند از طریق روش‌های غیرمستقیم مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سبدگردان‌ها و… در بورس سرمایه‌گذاری کنند. در این مقاله به بهترین و پرسودترین صندوق‌های سهامی و بازدهی هریک و همچنین بازدهی سبدهای هفتگی انیگما پرداخته شده است. سرمایه‌گذاران می‌توانند با انتخاب روش سرمایه‌گذاری درست، بازدهی مناسبی را از بازار سرمایه کسب کنند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری

صندوق‌های سرمایه‌گذاری نهادهای مالی هستند که با استفاده از دانش و تخصص در سبدی متنوع از اوراق بهادار شامل سهام، اوراق مشارکت و سایر دارایی‌های مالی سرمایه‌گذاری می‌کنند. اشخاص می‌توانند با خرید واحدهای صندوق‌ها، سرمایه‌گذاری کرده و مطابق عملکرد آن‌ها در بازار سود کسب کنند. صندوق‌ها باتوجه به اینکه چه میزان از سرمایه خود را در اوراق مشارکت یا سهام بورسی سرمایه‌گذاری می‌کنند، دسته‌بندی می‌شوند. از انواع صندوق‌ها می‌توان به صندوق‌ سرمایه‌گذاری مشترک، صندوق درآمد ثابت، صندوق سهامی، صندوق سرمایه‌گذاری مختلط، صندوق طلا و… اشاره کرد.

صندوق سهامی نوعی صندوق سرمایه‌گذاری است که بخش عمده سبد دارایی‌ آن را سهام شرکت‌های بورسی تشکیل می‌دهد. در ادامه به بررسی بهترین صندوق‌های سهامی در 3 ماه گذشته پرداخته شده است.

بازدهی بهترین صندوق‌های سهامی در 3 ماه گذشته

همان‌طور که گفته شد درصد بالایی از دارایی‌ صندوق‌های سهامی، دارایی‌های بورسی می‌باشد. باتوجه به اینکه ریسک بیشتر سرمایه‌گذاری در سهام بورسی نسبت به اوراق مشارکت، صندوق‌های سهامی نسبت به سایر صندوق‌ها ریسک بیشتری دارند. به دلیل اینکه ریسک و بازدهی رابطه مستقیم با یکدیگر دارند، می‌توان انتظار داشت این صندوق‌ها بتوانند بازدهی خوبی نیز برای افراد داشته باشند. در جدول زیر بازدهی برترین صندوق‌های سهامی بازار سرمایه و میزان بازدهی هر یک در 3 ماه گذشته نمایش داده شده است.

شرکت سهامی اهرمی کاریزما با 18/86 درصد بازدهی در 3 ماه گذشته، پربازده‌ترین صندوق بازار سرمایه بوده است. پس از آن صندوق فراز داریک یکی از صندوق‌های پربازده با 17/34 درصد بازدهی است. از دیگر صندوق‌های پربازده در این 3 ماه می‌توان به صندوق‌های راهبرد ممتاز ابن‌سینا، مشترک گنجینه ارمغان الماس و سهام ویستا اشاره کرد.

بازدهی سبدهای سهامی

در ردیف اول جدول فوق بازدهی سبدهای پیشنهادی انیگما نمایش داده شده است. سبد پیشنهادی انیگما با نزدیک به 34 درصد بازدهی در 3 ماه اخیر حدود 15 درصد بالاتر از بهترین صندوق سرمایه‌گذاری بازدهی داشته است.

سبدهای پیشنهادی انیگما

انیگما هر هفته 5 سهم ارزنده بنیادی بازار سرمایه را در قالب سبد پیشنهادی منتشر می‌کند. سهم‌های معرفی شده در این سبد هر هفته با توجه به شرایط و نوسانات بازار آپدیت شده و ممکن است بین یک تا ۲ سهم تغییر کند. مبنای این تغییرات، شناسایی گزینه‌های مناسب سرمایه‌گذاری جدید است که بر اساس بروزرسانی مستمر تحلیل‌ها توسط تیم تحليلی انیگما به دست می‌آید.

بهترین روش سرمایه‌گذاری در بورس، سرمایه‌گذاری است که ارزش دارایی‌ها در روزهای منفی بازار، حفظ شود و در روزهای مثبت بازار نیز بتوان بالاتر از شاخص بازدهی کسب کرد. سیاست انیگما در انتخاب سهم‌های معرفی شده در سبدهای پیشنهادی خود همواره به همین صورت بوده است. در ادامه وضعیت بازدهی هفته به هفته سبدهای پیشنهادی انیگما را مشاهده می‌کنید.

بازدهی هفتگی سبد انیگما

نکته قابل ذکر این است که اگر فردی از ابتدای انتشار سبدهای پیشنهادی (مهر ماه سال 99) با انیگما همراه می‌بود، در این مدت توانسته 102 درصد بالاتر از شاخص بازدهی کسب کند.

شما می‌توانید وارد پنل انیگما شده و در بخش سبدهای پیشنهادی، نمونه‌ای  از سبدهای پیشنهادی گذشته را به‌صورت رایگان مشاهده کنید. همچنین می‌توان بازدهی این سبدها را در بازه زمانی موردنظر خود نیز به‌صورت نموداری مشاهده کرد.

جهت ارتباط با کارشناسان انیگما برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با شماره ۲۶۸۷۰۱۴۵-۰۲۱ تماس بگیرید یا اطلاعات تماس خود را در بخش دیدگاه‌ها وارد کنید.

2/5 - (1 رای)
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا