بورس

بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال 1400

بهترین صندوق سرمایه‌گذاری به صندوقی گفته می‌شود که بازدهی بیشتری برای دارندگان خود داشته باشد. در این گزارش بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال 1400 و عملکرد هر یک مورد بررسی قرار گرفته است. نکته قابل توجه در این بررسی، بالاتر بودن بازدهی سبد پیشنهادی انیگما از تمامی صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که در ادامه می‌خوانید.

صندوق سرمایه‌گذاری

یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در بورس، سرمایه‌گذاری غیرمستقیم است. سرمایه‌گذاری غیرمستقیم برای افرادی که فرصت یا اطلاعات کافی جهت بررسی سهام و تحلیل بازار سرمایه را ندارند، مناسب می‌باشد. سپرده‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از رایج‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم است.

صندوق سرمایه‌گذاری یک نهاد مالی است که به منظور مدیریت سرمایه افراد تشکیل شده است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار هستند و تحت نظارت این سازمان فعالیت می‌کنند. این نهادهای مالی با بهره‌مندی از افراد متخصص در حوزه اقتصادی از طریق تشکیل سبد متنوعی از دارایی‌ها و سهام، به بازدهی بهتر و کم‌ریسک‌تر افراد کمک می‌کنند. همچنین از دیگر مزیت‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری، نقدشوندگی بالای آن‌ها است. سرمایه‌گذاران هر صندوق به راحتی می‌توانند سرمایه خود را به وجه نقد تبدیل کنند.

بهترین صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری

سایت فیپیران یکی از واحدهای شرکت مدیریت فناوری بورس تهران است که اطلاعات و گزارش‌های کاملی را در خصوص صندوق‌های سرمایه‌گذاری به تفکیک انواع آن در بازار سرمایه، منتشر می‌کند. در این سایت می‌توان بازدهی انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری را در بازه‌های زمانی متفاوت مشاهده کرد. در ادامه از میان 79 صندوق سرمایه‌گذاری سهامی، پربازده‌ترین صندوق‌ها طی یک هفته، یک ماه و یک سال اخیر مورد بررسی قرار گرفته است.

بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در هفته گذشته

جدول زیر لیست پربازده‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری از تاریخ 30 بهمن تا 4 اسفند 1400 را نشان می‌دهد. صندوق آوای معیار با 4/48 درصد بازدهی پربازده‌ترین صندوق در این هفته بوده است. پس از آن صندوق بذر امید آفرین با 3/24 درصد بازدهی در رده دوم پربازده‌ترین صندوق‌ها قرار دارد. صندوق‌های راهبرد ممتاز ابن‌سینا، فراز داریک و سهم آشنا نیز جزو برترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در هفته گذشته بوده‌اند که بازدهی خوبی نسبت به سایر صندوق‌ها کسب کرده‌اند.

بررسی عملکرد صندوق‌های پربازده بسیار مهم است. از طریق بررسی خرید و فروش این صندوق‌ها در بورس می‌توان پی برد با سرمایه‌گذاری بر روی چه سهامی تا این میزان بازدهی کسب کرده‌اند. در محصول سهامداران انیگما عملکرد تمامی صندوق‌ها به‌صورت ماهانه بررسی می‌شود. در این بخش می‌توان تمامی خرید و فروش صندوق‌ها در بورس و مثبت یا منفی بودن بازدهی معاملات آن‌ها را بررسی کرد.

بازدهی هفتگی صندوق‌ها

بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بهمن ماه

صندوق آوای معیار علاوه بر هفته‌ای که گذشت، به‌طور کلی در بهمن 1400 نیز عملکرد خوبی داشته و پربازده‌ترین صندوق بوده است. این صندوق در ماه مدنظر هیچ تغییراتی در پرتفوی خود نداشته است. مهم‌ترین نمادهای موجود در پرتفوی صندوق آوای معیار وساپا، وبصادر، شجم، فملی، حکشتی و فارس می‌باشند.

صندوق سرمایه‌گذاری باران کارگزاری بانک کشاورزی نیز با 7/47 درصد بازدهی در ماه گذشته نسبت به سایر صندوق‌ها عملکرد خوبی داشته است. از معاملات مهم این صندوق در دوره مالی منتهی به 1400/11/14 می‌توان به خرید بیش از 83 میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری استان آذربایجان غربی و فروش حدود 800 هزار سهم از این نماد، اشاره کرد. یکی دیگر از تغییرات این صندوق افزایش 1 میلیون 695 هزار سهم از نماد وبملت در پرتفوی خود بوده است. در سایت انیگما می‌توان تمامی تغییرات صندوق‌های سرمایه‌گذاری را در بازه‌های زمانی متفاوت مشاهده کرد. در جدول زیر لیست 5 صندوق برتر در بهمن 1400 نمایش داده شده است.

بازدهی ماهانه صندوق‌ها

بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال 1400

در یک سال گذشته صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پیشتاز بیشترین بازده را در میان تمامی صندوق‌های سرمایه‌گذاری داشته است؛ این در حالی است که این صندوق در ماه گذشته جزو صندوق‌های برتر فعال در بورس نبوده است. بازده این صندوق تا در یک سال گذشته 25/44 درصد بوده است.

پس از آن صندوق زرین کوروش با 21/36 درصد بازدهی، عملکرد خوبی را طی یک سال اخیر داشته است. از دیگر صندوق‌های پربازده در این سال می‌توان به صندوق فراز داریک، اندیشه خبرگان سهام و همیان سپهر اشاره کرد.

بازدهی سالانه صندوق‌های سرمایه‌گذاری

بازدهی سبدهای انیگما

انیگما هر هفته سبدی شامل 5 سهم منتخب در بورس را به همراه تحلیل بنیادی هر یک منتشر می‌کند. این سهم‌ها بنیادی بوده و تاکنون توانسته بازدهی بالاتر از شاخص کسب کند. همانطور که در جدول‌ها مشاهده شد، بازدهی سبد پیشنهادی انیگما در هر سه بازه زمانی بیشتر از بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری بوده است. سبد پیشنهادی انیگما در یک سال گذشته نسبت به پربازده‌ترین صندوق سهامی بازار، 16 درصد بازدهی بیشتر کسب کرده است. در ادامه نمودار بازدهی سبد پیشنهادی انیگما نمایش داده شده است.

بازدهی سبد انیگما

همانطور که در نمودار آمده است بازدهی سبد پیشنهادی انیگما 8/66 درصد بیشتر از شاخص کل بورس بوده است. برای تهیه سبدهای پیشنهادی انیگما وارد لینک روبرو شوید← سبد پیشنهادی انیگما

همچنین می‌توانید برای مشاوره رایگان با کارشناسان انیگما فرم قسمت دیدگاه‌ها را تکمیل کنید.

امتیاز خود را ثبت کنید
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا